جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
5
(2)

راه های زیادی برای تمیز و سالم نگه داشتن ناخن ها با مواد خانگی وجود دارد. لاک پاک کن های خانگی با کاربرد آسان دستور العمل های ساده ای دارند. از طرفی سالم تر، ایمن تر و ارزان تر از لاک پاک کن های است که از بیرون خریداری می کنید. روش های خانگی برای پاک کردن لاک ناخن می تواند شما را در مواقع اضطراری، نجات دهد! چگونه؟ تصور کنید که برای رفتن به یک مهمانی آماده هستید و سعی می کنید کفش های خود را بردارید، که ناگهان چشمان شما به ناخنی می افتد که لاک آن خراب شده است!

این شرایط نه تنها برای شما بلکه برای بسیاری از ما اتفاق می افتد و جالب اینجا است که دقیقا همان روز لاک پاک کن نیز تمام شده است. حالا اگر دنبال راهکار می گردید تا بدانید چطور می شود این مشکل را حل کرد با ما در این مطلب از سری مطالب سبک زندگی خبرنامه همراه باشید.

لاک پاک کن خانگی لیمو

لیمو یک ماده طبیعی است که می توان از آن برای پاک کردن لاک ناخن استفاده کرد. همچنین از این ماده برای مانیکور نیز استفاده می کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تکه لیمو را روی ناخن های خود بمالید تا لاک از روی ناخن های تان پاک شود.

مواد لازم

آب ولرم و صابون

یک تکه لیمو

دستورالعمل

انگشتان خود را به مدت 3-5 دقیقه در آب ولرم و صابون خیس کنید. سپس، از یک برش لیمو به عنوان جایگزینی برای پاک کننده ناخن استفاده کنید. این کار به نرم شدن لاک ناخن کمک می کند تا به راحتی کنده شود. بعد از آن از مرطوب کننده یا روغن ناخن برای حفظ سلامت ناخن های خود استفاده کنید.

سرکه

سرکه یک ماده اسیدی است که می تواند لاک ناخن را پاک کند. این ماده را می توان در خانه داشت یا از سوپرمارکت ها خریداری کرد.

مواد لازم

توپ پنبه

سرکه

آب لیمو

دستورالعمل

خیساندن ناخن ها در آب گرم به مدت 10 تا 15 دقیقه قبل از پاک کردن لاک می تواند به سرعت بخشیدن به این روند کمک کند. مقدار مساوی آب لیمو و سرکه را با هم مخلوط کنید. مخلوط را هم بزنید، یک تکه پنبه را در آن آغشته کنید. آن را روی ناخن های خود فشار دهید و به مدت 10 تا 20 ثانیه نگه دارید. این کار سبب می شود لاک روی مینای ناخن حل شود و تمام باقی مانده های لاک ناخن از بین برود. سپس از پنبه برای پاک کردن لاک استفاده کنید. اگر رنگ ناخن چند لایه باشد، ممکن است کمی بیشتر طول بکشد. بعد از آن مرطوب کردن یا استفاده از روغن ناخن را فراموش نکنید.

لاک پاک کن خانگی؛ الکل

استفاده از الکل جایگزین خوبی برای کسانی است که آب لیمو و سرکه در دسترس ندارند. برای تهیه لاک پاک کن خانگی، این ماده طبیعی تر از مواد شیمیایی موجود در پاک کننده های تجاری است. استفاده از الکل به عنوان پاک کننده ناخن می تواند برای کسانی که از عفونت ناخن رنج می برند نیز مفید باشد. زیرا الکل دارای خواص ضد باکتریایی است.

مواد لازم

مالیدن الکل

یک کاسه آب ولرم

توپ پنبه

دستورالعمل

ناخن های خود را برای مدتی در کاسه آب ولرم خیس کنید. پنبه ای را با الکل خیس کنید و از آن برای پاک کردن رنگ ناخن استفاده کنید. برای حفظ سلامت ناخن های خود، از مرطوب کننده و روغن کوتیکول نیز می توانید استفاده کنید.

ضدعفونی کننده دست

یکی دیگر از روش های خانگی برای پاک کردن لاک ناخن از روی ناخن ها، استفاده از ضدعفونی کننده دست است! این ماده به راحتی در هر خانه ای پیدا می شود، پس از آن استفاده کنید.

مواد لازم

ضدعفونی کننده دست

توپ پنبه

دستورالعمل

کمی از ضدعفونی کننده دست را روی ناخن های خود بپاشید. بلافاصله یک توپ پنبه ای را روی آن ها بمالید. این کار را تا زمانی که لاک شروع به جدا شدن کند، تکرار کنید. با این حال، از ضد عفونی کننده زیاد استفاده نکنید. پس از اتمام کار حتما دست های خود را کامل بشویید. در غیر این صورت روی ناخن های شما خشک می شود.

لاک پاک کن های خانگی؛ لاک ناخن

از لاک ناخن برای پاک کردن لاک ناخن استفاده کنید. لاک ناخن به دلیل تبخیر حلال ها خشک می شود. این حلال ها لاک را نیز نرم می کنند، بنابراین استفاده از لاک روی برای پاک کردن آن آسان است.

مواد لازم

هر لاک ناخن، قدیمی یا جدید

دستمال کاغذی آشپزخانه

دستورالعمل

لاک را روی ناخن های خود بمالید. مطمئن شوید که سریع خشک نمی شود. بلافاصله از یک دستمال کاغذی برای پاک کردن آن استفاده کنید.

لاک پاک کن های خانگی؛ باید گفت

پاک کردن کامل لاک روی ناخن ها ممکن است کمی طول بکشد و شما مجبور باشید چند بار یک روش را تکرار کنید. باید به نکات و اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از پاک کننده های ناخن خانگی دقت کنید. این روش ها فقط جایگزین هستند. آن ها ممکن است به اندازه پاک کننده های ناخن موثر نباشند، زیرا عنصر کلیدی برای پاک کردن لاک ناخن، استون است که در آن ها وجود ندارد. هنگام استفاده از لاک برای پاک کردن لاک ناخن، مطمئن شوید که به سرعت خشک نمی شود. بهتر است آن را در حالی که هنوز خیس است پاک کنید. اگر خشک شود، ممکن است پاک کردن آن دشوارتر باشد. پس از پاک کردن لاک ناخن، مرطوب کردن و استفاده از روغن کوتیکول را فراموش نکنید. این کار ناخن های شما را سالم نگه می دارد.

لینک های مرتبط

۷ نوع مختلف براش که برای طراحی ناخن در خانه ضروری است

لکه های سفید روی ناخن چیست و چگونه آن ها را درمان کنیم؟

چگونه از شر پوسته شدن ناخن ها خلاص شویم + راهنمای گام به گام

۱۰ بهترین و آسان ترین طراحی ناخن در خانه

درمان خانگی برای تقویت ناخن های شما و بهترین اسانس برای ناخن

۸ روش خانگی معجزه گر برای تقویت و رشد سریع ناخن ها

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان