جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

شاید لاک ناخن راهی سریع و آسان برای براق شدن ناخن به نظر برسد اما ما به شما راز داشتن ناخن های براق و سالم بدون لاک را می گوییم. لاک های ناخن مملو از مواد شیمیایی هستند که سبب خشک شدن ناخن ها و کوتیکول های ناخن ها می شوند. در واقع ماده نگهدارنده موجود در فرمول آن ها مانع نفوذ اکسیژن به ناخن هاست. به همین دلیل طبیعی است که کوتیکول ناخن های شما به دلیل کمبود اکسیژن خشک شود.

با این حال اگر به دنبال ناخن های براق هستید تغذیه مناسب و درمان های خانگی را فراموش نکنید. زیرا وقت آن است که از لاک زدن مداوم ناخن ها دست بردارید و بگذارید ناخن هایتان نفس بکشند.

مطلب مرتبط: طراحی ناخن برای‌ هالووین؛ ۷ ایده بی نظیر که در جشن هالووین بدرخشید!

راز داشتن ناخن های براق و سالم چیست؟

برای داشتن ناخن های سالم و براق به نکات زیر توجه کنید:

1. تغذیه مناسب

بسیاری از افراد از محصولات ماژیک مانند مخصوص ناخن ها که ادعا می‌کنند می توانند در عرض چند روز سبب تقویت و بلندتر شدن ناخن ها شوند، استفاده می‌کنند. معمولا هم مقدار زیادی پول برای آن خرج می کنند، اما هیچ نتیجه ای نمی گیرند. آن ها همچنان با مشکل شکنندگی، خشک، ضعیف بودن ناخن هایشان رو به رو هستند. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا این محصولات هیچ تاثیر بر ناخن های شما ندارد؟

مطلب مرتبط: ۸ رنگ ناخن پرطرفدار برای پاییز و زمستان

از آن جا که داشتن ناخن های براق نشان از سلامت کلی بدن دارد، باید به فکر تغذیه مناسب بود. غذاهای غنی از B کمپلکس، آهن، ویتامین A، C، D و کلسیم برای سلامت ناخن ضروری هستند. سبزیجات تازه، آجیل، غلات کامل و سبزیجات از مواد غذایی است که به جذب ویتامین های ناخن موثر هستند. نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز نیز برای حفظ سلامت ناخن ضروری است. به یاد داشته باشید، ناخن های سالم همیشه می درخشند!

2. استفاده از وازلین

برای ناخن های خود از وازلین استفاده کنید. همیشه یک قوطی کوچک وازلین در کیف دستی خود داشته باشید. هر بار که دست خود را می شویید، مقداری از آن بردارید و ناخن های خود را به آرامی با آن ماساژ دهید. این کار از کاهش رطوبت ناخن ها جلوگیری می کند و در نتیجه ناخن های شما همیشه می درخشند! اگر فکر می کنید، روش های درمانی دیگر وقت گیر و سخت است، وازلین یا هر ژله نفتی دیگر بهترین و ساده ترین راهی است که می توانید برای براق شدن ناخن هایتان از آن استفاده کنید. ناخن های خود را هر شب و قبل از خواب به ویژه زمانی که از حمام بیرون می آیید، با وازلین ماساژ دهید. همچنین می توانید از بالم لب های بی رنگ به عنوان کرم ناخن خود استفاده کنید، آن ها نیز معجزه می کنند.

لینک مرتبط: ۵ بهترین روش خانگی برای پاک کردن لاک ناخن

3. استفاده از مواد طبیعی برای داشتن ناخن های براق و سالم

حتما می دانید که مواد طبیعی در درمان های خانگی بهترین تاثیر را در انواع بیماری ها و مشکلات سلامتی دارند. این امر در داشتن ناخن های سالم نیز مستثنا نیست. همچنین استفاده از آن ها نیز آسان است. زیرا هر نوع مواد طبیعی حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که برای سلامت ناخن ضرورت دارند. ناخن ها را تقویت می کنند و آن ها را زیبا و براق می کنند.
دستور العمل های زیر را مطالعه کنید و از آن ها در اوقات فراغت خود استفاده کنید تا صاحب ناخن های زیبا و براق شوید.

بیشتر بخوانید: تست شخصیت شکل ناخن: شکل ناخن های شما چگونه است؟

  • روغن زیتون برای ناخن سالم

روغن زیتون یک معجون طبیعی و فوق العاده عالی است که در ترکیب اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی یافت می‌شود. این روغن در درمان ناخن‌های شکننده آسیب‌دیده تاثیر زیادی دارد. روغن زیتون را گرم کنید اما دقت کنید که داغ نشود. سپس آن را در یک کاسه بریزید و ناخن های خود را داخل روغن داغ فرو کنید. اگر از این روش برای ناخن های پای خود نیز استفاده می کنید، کاسه بزرگ تری انتخاب کنید. بگذارید ناخن های شما به مدت 2 دقیقه داخل روغن بمانند. سپس دستان خود را بیرون بیاورید و دستکش نخی بپوشید. می توانید یک شب با دستکش بخوابید یا پس از یک ساعت دستان خود را بشویید. در آخر به دستان خود کرم مرطوب کننده بزنید.

مطلب مرتبط: ۷ نوع مختلف براش که برای طراحی ناخن در خانه ضروری است

  • شیر برای داشتن ناخن های براق و سالم

اگر وقت زیادی ندارید یا برای چنین کارهایی تنبلی می کنید، پس از شیوه آسان تر استفاده کنید. مقداری شیر گرم را در یک کاسه بریزید و ناخن های خود را داخل شیر فرو کنید. چند دقیقه صبر کنید، اجازه دهید ناخن ها مواد مغذی شیر را جذب کنند. در آخر دستان خود را شسته و از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

لینک مرتبط: لکه های سفید روی ناخن چیست و چگونه آن ها را درمان کنیم؟

  • آووکادوی پوره شده با گلاب برای براق شدن ناخن ها

گلاب مخلوط شده با پوره آووکادو نیز به عنوان یک مرطوب کننده ناخن عمل می کند. ناخن های شکننده و کدر می تواند با مراقبت منظم و استفاده از مواد طبیعی و تغذیه مناسب درمان شود. در واقع همه این موارد راز داشتن ناخن های براق و سالم هستند.
نکات مهمی که باید به خاطر بسپارید:

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان