جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
37 بازدید

پدیدار شدن ستاره دنباله دار سبز، اتفاقی که 50 هزار سال یک بار رخ می دهد!

ستاره دنباله دار سبز
خواندن 3 دقیقه
3.4
(37)

به زود قرار است شاهد یک اتفاق نادر باشیم: پدیدار شدن یک ستاره دنباله دار سبز رنگ درخشان که هر 50 سال یک بار از کنار زمین می گذرد. این ستاره درخشان دنباله دار سبز برای اولین بار در 50000 سال اخیر به مدار بیرونی زمین نزدیک می شود.

یکی از مقامات ناسا می گوید این ستاره دنباله دار ابتدا در مارس 2022 در داخل مدار مشتری مشاهده شد. به گفته دانشمندان، انتظار می رود این ستاره به نزدیک زمین هم برسد. این ستاره در 2 فوریه 2023 به راحتی قابل مشاهده است.

لینک مرتبط: مسافر ۱۸ ساله نیو شپرد در سفر به فضا، بنیانگذار آمازون را شوکه کرد!

ستاره درخشان دنباله دار سبز

مطابق با یک وبلاگ ناسا، دیدن ستاره های دنباله دار به طرز شگفت انگیزی غیرقابل پیش بینی هستند. با این حال، اگر روشنایی آن دنبال شود، می توان خیلی راحت عبورشان را تشخیص داد. جالب اینجاست که احتمالا می توانید این ستاره سبز را از 12 ژانویه با چشم یا به سادگی با دوربین در آسمان تاریک مشاهده کنید.

اینجا بخوانید: میلیونر مرموز ۲۸ میلیون دالر برای سفر به فضا پرداخت،‌ اما انصراف داد

این جرم آسمانی در 2 فوریه در نزدیکترین نقطه خود به زمین خواهد رسید. همچنین در ماه ژانویه در نیم کره شمالی و در ماه فوریه در نیم کره جنوبی قابل مشاهده است.

ستاره دنباله دار سبز رنگ

ستاره دنباله دار سبز که از یخ و غبار ساخته شده اکنون درون منظومه شمسی است و درخشان‌تر از همیشه دیده می شود. در 12 ژانویه 2023، با 1.11 واحد نجومی به نزدیکترین فاصله خود با خورشید خواهد رسید. همچنین در 1 فوریه نزدیک زمین می رسد و در آسمان دیده خواهد شد.

دیدن ستاره دنباله دار سبز هر 50 هزار سال

شما می توانید این ستاره را هر 50000 سال یک بار در 21 ژانویه مشاهده کنید.

به گفته ناسا، C/2022 E3 (ZTF) نام علمی این ستاره سبز است. زمانی که در دوم فوریه به سمت زمین حرکت کند تنها حدود 42 میلیون کیلومتر از زمین فاصله خواهد داشت.

لینک مرتبط: سفر جف بزوس به فضا به یک جوک عظیم در فضای آنلاین تبدیل شد

جای تعجب نیست که دیدن این رویداد به عنوان یک شانس بزرگ در نظر گرفته می شود. زیرا فقط یک بار در طول زندگی می توانید آن را ببینید. چرا؟ دلیل آن واضح است، زیرا این ستاره دنباله دار تقریبا به 50000 سال نیاز دارد تا یک بار به دور خورشید بچرخد.

ستاره دنباله دار سبز

پیشنهاد می شود بخوانید: آیا می توانید در ۱۷ ثانیه ستاره دریایی پنهان در تصویر را پیدا کنید؟

این ستاره ها از چه چیزهایی تشکیل شده اند؟

ستاره های دنباله دار در واقع از چندین ترکیب تشکیل شده اند و شامل دانه های معدنی، دی اکسید کربن و یخ خشک هستند. تقریبا همه ستاره های دنباله دار از دو دم تشکیل شده اند. یکی از این ها دم یونی است که به رنگ زرد است. دم دوم به رنگ آبی است که دم یونی را از گرد و غبار جدا می کند. نکته مهم این جا است که دم ستاره های دنباله دار همیشه به سمت خورشید است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 37

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان