جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 2 دقیقه
0
(0)

فواید خوردن آلو: آیا می دانستید آلو نه تنها خوشمزه است، بلکه خوردن آلو فواید شگفت انگیزی برای سلامتی دارد؟

آلوها در واقع از خانواده زردآلو، هلو و شلیل هستند. آلو نسبت به سایر میوه های هم خانواده خود تنوع بیشتری دارد. آنها در رنگ های بنفش، زرد، نارنجی و قرمز در اندازه های بزرگ و کوچک یافت می شوند. برای اولین بار هزاران سال پیش آلو در چین کشت شد. از آنجا، به ژاپن، ایالات متحده و مناطق خاصی از اروپا گسترش، و در نهایت امروز در سرتاسر جهان با بیش از 2000 گونه یافت می شود. در این مطلب به خواص بی نظیر آلو پرداخته ایم، پس تا آخر مطلب با ما باشید.

فواید خوردن آلو برای سلامتی

ویتامین C موجود در آلو به عضله سازی، تشکیل رگ های خونی و سلامت چشمان شما مفید می باشد.

فواید خوردن آلو؛ کاهش فشار خون

طبق مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۰، شرکت‌کنندگانی که آب آلو می ‌نوشیدند و می ‌خوردند، فشار خون پایین‌تری نسبت به گروه دیگر داشتند.

محافظت در برابر آسیب سلولی/سرطان

آنتوسیانین ها – رنگدانه آبی مایل به قرمز موجود در آلو می تواند به حذف رادیکال های آزاد مضر کمک کند. این کار به نوبه خود به محافظت از بدن شما در برابر سرطان و آسیب سلولی کمک می کند.

گزینه عالی برای کاهش وزن

آیا به دنبال کاهش وزن و لاغری دور کمر خود هستید؟ محققان دانشگاه لیورپول،100 فرد چاق(اضافه وزن) را به دو گروه تقسیم کردند. یک گروه در یک دوره 12 هفته ای هر روز آلو می خوردند و گروه دیگر نه. به طور متوسط، کسانی که در گروه آلو بودند 4.4 پوند(1.9 کیلو گرام) و یک اینچ(2.54 سانتی متر) از دور کمر خود کم کردند.

کم کالری

با 30 کالری، یک آلو کوچک نه تنها یک میان وعده عالی است، بلکه به رفع هوس خوردن شیرینی نیز کمک می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، آلو می تواند برای کسانی که رژیم دارند یا می خواهند کمتر کالری جذب کنند، گزینه ای ایده آل است.

عالی برای سلامت استخوان

بر اساس مطالعه ای که توسط تحقیقات دانشگاه ایالت اوکلاهما و فلوریدا انجام شد، افرادی که آلو می خوردند و مکمل های ویتامین D و کلسیم مصرف می کنند، تراکم استخوان در ستون فقرات و ساعد خود را به میزان قابل توجهی نسبت به گروهی که سیب و مکمل های مشابه را مصرف می کردند، بهبود بخشیدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان