جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

اشتباهات رایج در کاهش وزن: در این مطلب از سری مطالب بخش سلامتی خبرنامه به اشتباهات رایجی که افراد هنگام تلاش برای کاهش وزن مرتکب می شوند، پرداخته ایم.

کاهش وزن نیاز به تلاش و اراده زیادی دارد. در طول این مسیر، ما در معرض نکات مختلفی در مورد کاهش وزن قرار می گیریم. تشخیص اینکه کدام آن پیشنهادها واقعا مفید هستند، می تواند کاری دشوار باشد. اما اغلب اشتباهاتی را مرتکب می شویم که ممکن است زیانبار باشند تا سودمند.

در این مقاله به برخی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد هنگام تلاش برای کاهش وزن مرتکب می شوند، می پردازیم. این عوامل مختلف در صورت عدم اصلاح حتی ممکن است باعث افزایش وزن شوند. بنابراین تا آخر این نوشته مفید با ما باشید.

10 اشتباه رایج در فرایند کاهش وزن:

  1. داشتن استرس 

استرس یکی از عوامل کمتر توجه شده به افزایش وزن می باشد. خلق و خوی ناخوشایند می تواند بر متابولیزم بدن شما تاثیر بگذارد و حتی ممکن است باعث پرخوری شود. بر علاوه، تلاش بیش از حد برای کاهش وزن نیز ممکن است باعث استرس شود. رابطه شما با خود و خلق و خوی تان تاثیر بیشتری بر وزن شما دارد. همانگونه که از قدیم گفته شده: در هر کاری حدوسط را انتخاب کنید. کاملا درست است.

  1. اشتباهات رایج در کاهش وزن؛ حذف وعده های‌غذایی

خوردن غذا در ساعاتی مشخص از روز نیز تاثیر زیادی بر وزن ما دارد. برای داشتن یک رژیم غذایی کم کالری، ممکن است به حذف وعده های غذایی متوسل شوید. اما این کار به طور قابل توجهی روند کاهش وزن شما را کند می کند. نه تنها باعث کاهش وزن شما نمی شود، بلکه متابولیزم شما را نیز کُند می کند.

بیشتر بخوانید: ۵ اسموتی کم قند و معجزه آسا برای کاهش وزن سریع

  1. حذف/ متوقف کردن فیبر

بسیاری از رژیم های کاهش وزن شما را تشویق می کنند که «کربو هیدرات» را حذف کنید. اکثر غذاهای غنی از کربوهیدرات سرشار از فیبر هستند. ممکن است فیبر به عنوان چیزی بی فایده تبلیغ شود، اما این کاملا نادرست است. فیبر برای عملکرد سالم سیستم هاضمه ما بسیار حیاتی می باشد. همچنین به ما کمک می کند تا برای مدت طولانی تری احساس سیری کنیم. ما به شما توصیه می کنیم از غذاهای سرشار از فیبر سالم و کمتر فرآوری شده مانند غلات، میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.

  1. اشتباهات رایج در کاهش وزن؛ نخوردن پروتین به مقدار کافی

هنگام سعی برای کاهش وزن، فرض می کنیم زمانی یک رژیم غذایی با پروتئین بالا نیاز است که به باشگاه می رویم. اگرچه یک رژیم غذایی سرشار از پروتین برای رفتن به باشگاه ضروری است، اما برای سایر شیوه های کاهش وزن نیز توصیه می شود. پروتین به ما انرژی می دهد، سبب افزایش متابولیزم می شود، سلامت عضلات ما را بهبود می بخشد.

  1. بی ثبات بودن

چه در رژیم غذایی و چه در برنامه تمرینی ما، بی ثباتی شدیدا بر وزن ما تاثیر می گذارد. فقدان روال مناسب می تواند بدن را سردرگم کند. بنابراین پیروی از یک روال صحیح مهم است. برنامه هر هفته خود را از قبل برنامه ریزی کنید. این کار برعلاوه سایر فواید اش، به شما کمک می کند انگیزه خود را برای کاهش وزن حفظ کنید.

  1. عدم تحقیق کافی

فقدان تحقیق درست و مناسب می تواند شما را به گرفتن یک تصمیم مضر و خطرناک سوق دهد که در نتیجه باعث ایجاد عوارض سلامتی شود. برای شروع کاهش وزن، از منابع و راهنمایی قابل اعتماد استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ترفند عجیب و غریب برای کاهش وزن که تا کنون نشنیده اید

  1. خوردن غذاهای «سالم» بسته بندی شده

غذاهای بسته بندی شده سالم، کم کالری و رژیمی هستند. به هر حال، برای اینکه این غذا ها آماده مصرف و قابل نگهداری باشند، در ترکیب آنها از مواد نگهدارنده مختلف مانند شکر، سدیم و سایر مواد نامناسب و ناسالم استفاده می شود.

  1. اشتباهات رایج در کاهش وزن؛ ننوشیدن آب کافی

به باور متخصصان، بدن ما اغلب کم آبی و گرسنگی را اشتباه تشخیص می دهد. یعنی بیشتر اوقات احساس تشنگی با گرسنگی اشتباه گرفته می شود. بنابراین باعث خوردن غیر ضروری می شود. به هر حال، نوشیدن آب کافی می تواند به سرعت بخشیدن کاهش وزن کمک کند. آب متابولیزم، سطح انرژی، سلامت ماهیچه ها، جریان خون و چندین عوامل دیگر را افزایش می دهد.

  1. تمرکز بر ورزش کردن

شاید فکر کنید ورزش به تنهایی خود معادل کافی برای کاهش وزن هست. اما این فکر کاملا نادرست است. برای کاهش وزن، باید به سبک زندگی، آنچه می خورید، میزان ورزش و سایر فعالیت های خود توجه داشته باشید. ورزش بیش از حد نمی تواند یک رژیم غذایی ناسالم و پر کالری را جبران کند. بدن شما برای کاهش وزن و انرژی کافی برای ورزش، به یک رژیم غذایی سالم نیاز دارد.

  1. نخوابیدن به اندازه کافی

همان طوری که در بالا ذکر شد، سبک زندگی نقش مهمی در روند کاهش وزن دارد. کمبود خواب می تواند بهره وری و سطح انرژی شما را در حین ورزش کاهش دهد. چرخه خواب ضعیف، انگیزه شما را کاهش می دهد. به شما توصیه می کنیم روزانه حداقل7 الی 8 ساعت بخوابید.

مطالب مرتبط:

کاهش وزن با دوچرخه سواری: ۱۰ نکته خواندنی برای ورزش صبحگاهی

رژیم غذایی ۷ روزه جنوب هند برای کاهش وزن

طرز تهیه ۵ دتاکس واتر برای کاهش وزن

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان