جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

دانستنی ها؛ چرا برخی از افراد نسبت به دیگران بیشتر در معرض نیش و گزند حشرات قرار دارند ؟

نیش زدن افراد توسط حشرات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

نیش زدن افراد توسط حشرات: چه در روزهای تعطیلات تابستانی در حال استراحت در بالکن هستید، یا به تفریح رفته باشید. چه شما در حال دوچرخه سواری باشید و بخواهید از این تعطیلات لذت ببرید. اما همیشه چیزی وجود دارد که حس و حال شما را خراب کند: پشه یا حشرات گزنده، بدتر از آن به نظر می رسد. حشرات به نیش زدن افراد با ویژگی های خاص تمایل دارند. معمولا در سفر ها در بین دوستان خود کسی را می شناسید که هیچ وقت از نیش حشرات در امان نیست. این افراد نه تنها همه بدنشان قرمز می شود بلکه جای نیش ها خارش داشته و آرام و قرار را از آن ها می گیرد.

بیشتر بخوانید: دانستنی ها؛ چرا نباید در حمام ادرار کرد ؟

اما چرا حشرات این افراد را بیشتر نیش می زنند. چه چیزی در مورد این افراد وجود دارد که پشه ها بیشتر به دنبال آن ها هستند؟ باید گفت حدود 20 درصد از مردم با توجه به چند عامل بیشتر توسط حشرات گزیده می شوند.

در این مطلب به برخی از این عوامل پرداخته شده است:

نیش زدن افراد توسط حشرات؛ گروه خونی

بله شاید عجیب باشد که چطو حشرات گروه خونی شما را تشخیص می دهند. اما گروه خونی نیز می‌تواند شما را در معرض نیش زدن حشرات قرار دهد. یک نوع پشه به گروپ خونی O معمولی/ساده بیشتر علاقه دارد و نوعی دیگر به گروه خونی AB.

یافته های کارشناسان نشان می دهد: حدود 80 درصد از مردم سیگنالی پخش می‌کنند که نشان دهنده گروه خونی آنها می باشد. به همین علت پشه ها به سمت آنها می آید.

خواندنی: دانستنی ها؛ عجیب ترین نکته ها در مورد زرده تخم مرغ

پوشاک یا لباس

آنچه می پوشیم نیز می تواند نقشی در جلب توجه پشه ها داشته باشد.

حشرات بیشتر مجذوب رنگ‌ های تیره می‌شوند. در واقع آن ها رنگ‌ های تیره را به راحتی تشخیص می دهند. همچنان نسبت به رنگ های روشن تر، تکان خوردن لباس‌ های تیره‌ تر سبب می شود بیشتر هدف حشرات قرار گیرید.

عرق و باکتری؛ نیش زدن افراد توسط حشرات

کارشناسان می گویند پشه ها مجذب کاربن دی اکساید می شوند – و هر چه بیشتر بازدم کاربن دی اکساید داشته باشید برای آن ها محبوب تر خواهید بود.

بنابراین اگر قصد دارید در تعطیلات در محیطی باز ورزش کنید، برای نیش و گزند پشه ها آماده باشید. چون در هنگام ورزش کاربن دی اکساید بیشتری تولید و بازدم می کنید.

نیش زدن افراد توسط حشرات؛ دمای بلند بدن

این نکته از جمله نکات مهم پنداشته می شود، چون پشه ها مجذوب بوی عرق و باکتری هستند. پشه‌ها جذب ترکیبات موجود در عرق، از جمله لاکتیک اسید و برخی بوها می شوند.

بیشتر بخوانید: حقایق عجیب در مورد ارزش غذایی تخم مرغ سفید و تخم مرغ قهوه ای

بنابراین هنگامی که ورزش می کنیم، ترشح بو و لاکتیک اسید یا همان عرق بیشتر می شود. در نتیجه سبب جذب شدن پشه ها به سمت شما می شود.

دمای بالای بدن

پشه‌ها بیشتر به سمت افرادی که دمای بالای بدن و رطوبت بیتشری دارند، جذب می‌شوند.

ناگفته نماند، زنان باردار نیز برای پشه‌ها جذاب‌تر به نظر می‌رسند، محققان می گویند این که زنان باردار بیشتر در معرض گزش حشرات هستند شاید به دلیل داشتن دمای بالاتر بدن آن هاست. یا چون در مراحل آخر بارداری خود کاربن دی اکساید بیشتری بازدم می کنند.

به این نکات توجه کنید تا اگر شما هم جز آن دسته افرادی هستید که هیچ وقت پشه ها شما را رها نمی کند، علت آن را پیدا کنید و با یافتن یک راه حل پشه ها را از خود فراری دهید.

مطالب مرتبط:

عجیب ترین فوبیای شناخته شده برای انسان

حقایق جالب؛ از برف در صحرا تا شهر ضد زلزله

عجیب‌ترین حقایق در مورد نینجاها که از آنها قطعاً بی خبر هستید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان