جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

تابستان در مقایسه با فصول دیگر خیلی سخت و طاقت فرسا است. به دلیل گرمای شدید همراه با عرق، بثورات و آفتاب سوختگی، برنامه روزانه فرد را برای داشتن تناسب اندام و فعال بودن مختل می کند. گرمای سوزان خورشید می تواند یک عامل بازدارنده واقعی برای پیگیری رژیم تناسب اندام و فعالیت های روزمره زندگی باشد. اشعه‌های خورشید همچنین باعث ایجاد جوش‌ها و سایر بیماری‌ها می شوند. برخی از آنها حتی می‌توانند جدی باشند مانند سرطان پوست و سکته‌های قلبی و مغزی. بنابراین در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه به توصیه های مهم سلامتی برای تابستان می پردازیم. با  دنبال کردن این توصیه ها، از سلامتی تان در روزهای داغ تابستان مراقبت کنید.

۸ توصیه مهم  سلامتی برای تابستان

1. توصیه های مهم سلامتی برای تابستان، برای تناسب اندام ، همیشه ورزش کنید

ممکن است ورزش کردن در فصل تابستان دشوار به نظر برسد. اما غلبه بر این افکار اولین قدم برای رسیدن به تناسب اندام است. هیچ چیز نمی تواند قوی تر از ذهنیت و اراده راسخ باشد. ما همان عرق ریختن را به طور معمول نیز داریم ولی بهتر این است که آن عرق ریختن را برای آموزش شنا یا دیگر تمرینات ورزشی انجام دهیم. دوچرخه سواری بروید یا در صورت نداشتن وقت کافی آخر هفته ها پیاده روی را جزو برنامه های تان قرار دهید.

2 . بیشتر از سبزیجات استفاده کنید

اسفناج، کاهو، کلم پیچ، لوبیا سبز و سایر سبزیجات سبز دارای محتوای آب بالایی هستند و حاوی چندین ماده مغذی ضروری مانند آهن، منیزیم و کلسیم نیز می باشد. اینها همچنین منابع عالی فولات را تشکیل می دهند و اگر به درستی تمیز و پخته شوند به راحتی هضم خواهند شد. مصرف دوز روزانه سبزیجات برای تنظیم دمای بدن و کنترل وزن بدن ضروری است.

 3. توصیه های مهم سلامتی برای تابستان، پوست خود را پاکسازی، لایه برداری و مرطوب کنید

با افزایش دمای هوا، چندین مشکل پوستی مانند لکه های خشک، بثورات خورشیدی، آفتاب سوختگی یا هایپرپیگمانتاسیون بوجود می آید. گرمای شدید خورشید بدون شک مسئول تولید بیش از حد روغن در صورت و سایر قسمت های بدن است که باعث فوران های مکرر پوستی مانند جوش ها می گردد. بنابراین به همین اندازه ضروری است که از پوست خود غافل نشوید. پاکسازی لایه بالایی کثیفی، آلودگی و روغن را از بین می برد. لایه برداری به حذف لایه سلول های مرده پوست خیلی تاثیر گذاری خوبی دارد و به نفوذ بهتر اقلام مراقبت از پوست کمک می کند. مرطوب کننده، پوست را آبرسانی کرده و آن را انعطاف پذیر نگه می دارد.

4. هیدراته ماندن در فصل تابستان مهم ترین اصل است

بدن ما بر اساس متابولیسم یا سوخت و سازش، مقدار زیادی آب را از طریق تعریق از دست می دهد. که این کار باعث کم آبی بدن و از دست دادن سریع آب میگردد، که این وضعیت می تواند تهدید کننده زندگی باشد. زیرا، آب بیش از 60 درصد ترکیب بدن ما را تشکیل می دهد. نوشیدن مقدار زیادی آب و سایر مایعات برای هیدراته ماندن و جلوگیری از گرمای بیش از حد ضروری است. به بزرگسالان با وزن 50 کیلوگرم توصیه می شود که روزانه 8 لیوان آب مصرف کنند.

 5. توصیه های مهم سلامتی برای تابستان، جین خود را کنار بگذارید

به جای جین مناسب پوست که از پارچه ضخیم تری ساخته شده است، لباس های گشاد و رنگ روشن بپوشید. لباس های تنگ باعث می شود گرمای بدن تان از طریق پوست خارج گردد و در نتیجه ممکن است بدن شما بیش از حد معمول گرم شود. اصطکاک پارچه با پوست شما برای مدت طولانی سبب جوش و سوزش نیز می گردد. سعی کنید قسمت های آسیب پذیر بدن خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید. بهتر است بپوشانید تا آسیب های ناشی از آن را کاهش داده باشید.

6. استفاده از ضد آفتاب

همیشه به یاد داشته باشید که قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، مقدار زیادی کرم ضد آفتاب با طیف گستردهUVA استفاده کنید. بعد از هر 2 ساعت دوباره از کرم استفاده کنید، زیرا با گذشت زمان تاثیر گذاری آن کاهش می یابد. کرم های ضد آفتاب را باید حتی در داخل خانه استفاده کنید زیرا اشعه های مضر فرابنفش حتی در داخل خانه می توانند به پوست شما برسد. هنگام بیرون رفتن باید از کرم های ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کرد.

7. از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید جلوگیری کنید

سعی کنید بین 10 صبح تا 3 بعد از ظهر در خانه بمانید زیرا در این محدوده زمانی اشعه های خورشید اثرگذاری والایی دارد. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند باعث مشکلات پوستی متعددی از جمله سرطان پوست شود.

 8. توصیه های مهم سلامتی برای تابستان، مصرف کافئین و الکل را کاهش دهید

کافئین و الکل ادرار آور هستند و باعث دهیدراته شدن بدن می گردد. اما یک سری مطالعات نشان می دهد در حالی که مصرف مقادیر متوسط ​​ممکن است عواقب خطرناکی نداشته باشد، اما مصرف بیش از حد منجر به افزایش فشار خون، سردرد یا حتی مشکلات قلبی نیز می شود. گذشته از این یک فنجان قهوه گرم دمای بدن را افزایش می دهد و می تواند در فصل تابستان ناراحت کننده باشد. برخی از راه‌های داشتن یک زندگی سالم و شاد در طول ماه‌های تابستان عبارتند از خوردن سبزیجات برگ سبز، نوشیدن مقدار زیادی مایعات سالم و فراموش نکردن استفاده از ضد آفتاب. بعلاوه پیاده روی سریع یا شنا را می توان در برنامه روزانه خود گنجاند تا بدون از دست دادن عرق زیاد فعال بمانید.

لینک های مرتبط

۵ دمنوش تابستانی فوق العاده که امسال باید امتحان کنید + رسپی ۶ یخ

۱۵ برترین مواد غذایی خنک کننده در تابستان که باید در برنامه غذایی تان

۴ ماسک تابستانی فوق العاده برای پوست خشک

۵ نوشیدنی طراوت بخش تابستانی برای کاهش سریع وزن

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان