خستگی در روابط زناشویی: چرا رابطه زناشویی شما خسته کننده است؟

رابطه زناشویی

در یک رابطه زناشویی، ما خطرات زیادی داریم. اگر قلبت شکسته شود، چه می‌شود؟ اگر طرف مقابل به اندازه‌ای که تو دوستش داری، تو را دوست نداشته باشد؟ آیا وقت خود را تلف می‌کنید؟

هیجان در مراحل ابتدایی زندگی عاشقانه، اصل بدیهی است،زیرا عشق همه چیز را تسخیر می‌کند.‌ این عشق معمولاً 1 تا 2 سال طول می‌کشد. پس از آن ما ساکن می‌شویم و در ثبات رابطه زناشویی راحت می‌شویم، زیرا همه چیز عادی می شود. پس از آن رابطه زناشویی خسته کننده می شود.

در حالی که ثبات برای موفقیت یک رابطه زناشویی مهم و ضروری است، اما خیلی ‌هیجان انگیز نیست. ما خانه‌ای داریم که باید از آن مراقبت کنیم و قبوضی برای پرداخت. ممکن است همیشه در مورد چیزهایی که می‌تواند باعث ایجاد استرس و فشار اضافی در رابطه زناشویی شود، توافق نداشته باشیم.

آیا بی‌حوصلگی در یک رابطه زناشویی طبیعی است؟

این کاملا طبیعی است که در مقطعی از زندگی دچار روزمرگی شده و رابطه زناشویی خسته کننده شود. این تقصیر شما نیست. ما سخت تلاش می‌کنیم تا یکی را پیدا کنیم. کسی که ما را کامل کند.

مطلب مرتبط: مشکلات رایج زندگی مشترک: ۱۵ مشکلی که احتمالا بعد از ازدواج تجربه خواهید کرد

پس چرا ممکن است از بودن در کنار آن فرد خسته شویم؟ این که ما همیشه با خوشحالی در یک وضعیت سعادتمندانه زندگی ‌کنیم، چیزی است که ما از افسانه‌ها و هالیوود آموخته‌ایم. بسیاری از ما آموزش ندیده‌ایم که چگونه یک رابطه عاشقانه را حفظ کنیم. همچنین الگوهای بزرگی برای نشان دادن چگونگی زنده نگه داشتن عشق و علاقه هم نداشتیم.

متأسفانه، این مطالب در مدرسه تدریس نمی‌شود و بیشتر ما کتاب مرجعی برای راهنمایی دریافت نکردیم. لذا نباید تعجب کرد که نرخ طلاق در ایالات متحده هنوز حدود 50٪ باشد. آنان آموزش ندیده‌اند که در زندگی بروزرسانی کنند. چرا که بروزرسانی مانع از این می شود که یک رابطه زناشویی خسته کننده شود.

چرا رابطه زناشویی پس از گذشت زمان خسته کننده می‌شود؟

در ابتدای یک رابطه زناشویی، بارها تلاش زیادی برای جذب شریک بالقوه خود انجام می‌دهیم. برنامه‌ریزی فعالیت‌ها، تجربیات و حتی نمایاندن شگفتی‌ها برای یکدیگر. ما موقع شام، ساعت‌ها صحبت می‌کنیم، زیرا چیزهای زیادی برای به اشتراک گذاشتن و یادگیری در مورد یکدیگر داریم. ما گفتگوهای جذابی در مورد همه چیز داریم، زیرا همه چیز جدید است.

سپس زندگی شروع می‌شود. در زندگی روزمره و روال‌های خود مستقر می‌شویم. اگر اصلاً از خانه بیرون بیاییم، شب‌های قرار حالا به شام ​​و فیلم اختصاص داده می‌شود. شما تمام هفته سخت کار کرده‌اید و برنامه‌ریزی برای یک شب ملاقات احتمالاً طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد.

مطلب مرتبط: روابط زناشویی؛ ۱۴ مورد برای زندگی عاشقانه و پایدار

وقتی کلمه قرار ذکر می‌شود، بیشتر مردم تصاویری از افراد مجرد را تداعی می‌کنند. آنها در حال قرار ملاقات هستند و به دنبال شخص خاص خود هستند.

به نظر می‌رسد دلیل اینکه بسیاری از روابط، معمولی و کسل کننده می‌شوند این است که زوج‌ها با یکدیگر ملاقات نمی‌کنند. به همین سادگی. یک رابطه زناشویی خسته کننده می شود. در واقع وقت نگذاشتن به رابطه زناشویی می‌تواند منجر به نابودی آن شود.

چقدر طول می‌کشد تا یک رابطه زناشویی خسته کننده شود؟

شاید فیلم  خارش 7 ساله  را دیده باشید و یا درباره‌اش شنیده‌ باشید. زمان تخمینی کاهش خوشبختی یک زوج.

زوج ها با هم متفاوتند. اگر با انجام کارهای خسته کننده به سرعت وارد یک رابطه زناشویی شوید، اوضاع زندگی به هم می ریزد و طبیعی است که رابطه زناشویی خسته کننده می شود. با این حال شما می‌توانید تا حد زیادی از خسته شدن خود جلوگیری کنید.

مطلب مرتبط: مواد غذایی که به داشتن رابطه جنسی بهتر کمک می کنند

روابط دارای نوساناتی هستند. مواقعی وجود دارد که رابطه زناشویی شما جالب‌تر می‌شود، اما مشکل زمانی به وجود می‌آید که رابطه زناشویی شما کم‌کم کهنه می‌شود.

در بیشتر مطالعات مربوط به روابط، عشق رمانتیک به مرور زمان کاهش می‌یابد. در یک مطالعه رابطه‌ای که توسط دکتر آرتور آرون انجام شد، مشخص شد که تازگی یا تلاش برای چیزهای جدید می‌تواند موج های شیمیایی معاشقه را ایجاد کند. و در صورت تمرین مداوم می‌تواند به طور قابل توجهی رضایت را در رابطه زناشویی افزایش دهد.

روابط عالی هم گاهی اوقات خسته کننده، کهنه و کسل کننده می‌شوند. این کاملا طبیعی است اگر از این موضوع آگاه باشید. با دیدن این اتفاق برنامه‌ای برای رهایی از وضعیت خود داشته باشید و آن را برطرف کنید.

اگر احساس دوست داشتنی ابتدایی را از دست داده‌اید چه باید بکنید؟

باید برنامه‌ریزی کنید! من طرفدار قرارهای غافلگیرکننده هستم. من این را به مشتریان خود توصیه می‌کنم. متعهد شوید که هر ماه یک تاریخ سورپرایز برای همسرتان برنامه‌ریزی کنید. از او هم بخواهید هر ماه یک تاریخ سورپرایز برای شما در نظر بگیرد.

آخرین باری که واقعاً یک مکالمه عالی داشتید کی بود؟ مکالمه‌ای که شامل صحبت در مورد کار یا بچه ها نمی‌شود؟

وقتی یک تجربه بدیع را به اشتراک می‌گذارید، بسیار عالی است، زیرا این به شما چیز جدیدی می‌دهد. تا بعد از قرار ملاقاتتان درباره آن صحبت کنید.

شما می‌توانید آن را با چیزی مانند “اگر امروز آخرین باری باشد که همدیگر را ببینیم چه چیزی را می‌خواهی بدانم؟” این سوالات کاوشگر بینش و آگاهی بیشتری را در مورد شریک زندگی شما و او از شما فراهم می‌کند.

نکته مهم در مورد برنامه ریزی نوبتی برای یکدیگر این است که این سوال قدیمی را حذف کنید. مثلاً سوالاتی این چنینی: امشب می‌خواهی چه کار کنی؟ که معمولاً این پاسخ داده می‌شود: نمی‌دانم، می‌خواهی چه کار کنی؟ سپس پس از 45 دقیقه مناظره، ممکن است در نهایت هیچ کاری انجام ندهید.

به این ترتیب یک بار در ماه، می‌توانید ماجراجویی و غافلگیری را به یکدیگرهدیه دهید. ماهی یک بار، می‌توانید آرام بنشینید، استراحت کنید و از قرار لذت ببرید.

اگر بودجه دارید، برای این قرارها در بیرون منزل مشکلی نیست. اما ایده‌های متعددی برای قرار ملاقات رایگان هم وجود دارد. برخی از موارد مورد علاقه من ساختن چادر بر روی تخت، رقص در منزل با استفاده از ویدیوهای رایگان YouTube و …است.

مطلب مرتبط: احساس تنهایی بعد ازدواج: ۶ علت مهم احساس تنهایی در زندگی مشترک

سخن نهایی

وقتی رابطه زناشویی شما کهنه می‌شود، ممکن است احساس کنید که یک رابطه جدید را پیدا کنید که هیجان انگیز باشد. این کار، راه آسانی است، اما این فقط یک راه حل موقت است.

اگر در رابطه جدید هم به همان الگوهای خود ادامه دهید، احتمالاً ماهها یا سال‌ها بعد در همان مخمصه قرار خواهید گرفت.

در حالی که روابط مستلزم تلاش هستند. امید من این است که یک رابطه زناشویی شگفت انگیز ایجاد کنید و هرگز به رابطه‌ای بسنده نکنید که به اندازه کافی خوب باشد.

یکی از جملات مورد علاقه من از تونی رابینز این است که:

“اگر کاری را که در ابتدای رابطه زناشویی انجام می‌دادید، انجام دهید، پایانی برای رابطه زناشویی شما نخواهد بود.”

از طریق شب‌های ملاقات تعاملی، رابطه زناشویی رویاهای خود را ایجاد کنید. مطمئناً از این کار خوشحال خواهید شد. در این قرارها باید بفهمید که چه چیز دیگری را در مورد خود می‌خواهید بهبود بخشید؟

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *