5 مهمترین عوامل نابود کننده زندگی مشترک که باید به آنها توجه کرد

توسطعقیله نرگس رحمانی

دی ۲۶, ۱۴۰۰ به روز رسانی : دی ۲۵, ۱۴۰۰
عوامل نابود کننده روابط زناشویی

رابطه زناشویی یکی از از مسایل مهمی است که باید به آن پرداخته شود. زیرا در صورت عدم توجه به زندگی مشترک، به راحتی رابطه زناشویی از بین می رود. برای حفظ رابطه زناشویی باید تلاش های مداوم از سوی زن و شوهر صورت بگیرد. چرا که دو فرد با تفاوت های زیادی وارد یک رابطه می شوند. اگر توجه نکنند و برای حفظ رابطه تلاش نکنند ممکن است دو طرز فکر متفاوت در جایی از زندگی با هم برخورد کند. برخوردها و تقابل های مداوم در نهایت منجر به فروپاشی زندگی مشترک و رابطه زناشویی می شود. بنابراین، 5 عوامل نابود کننده روابط زناشویی وجود دارد که می تواند به مرور زمان رابطه زناشویی شما را نابود کند.

عوامل نابود کننده روابط زناشویی

۱.بی حرمتی و دعواهای زشت

همه زوج ها دعوا می کنند و این یک امر طبیعی است. با این حال، وقتی این دعواها با بی حرمتی و حرف ها و حرکات زشت همراه می شود، کم کم تنفر را به وجود می آورد. به علاوه، اگر دعواها و بحث های تان مدام ادامه داشته باشد کم کم از هم فاصله می گیرید. اگر بارها دعواهای تان ادامه پیدا کند بدون آن که مشکل تان را حل کنید، در نهایت علاقه تان را از دست می دهید. از بین رفتن عشق و علاقه تان به همدیگر منجر به نابودی رابطه زناشویی می شود.

پیشنهاد می شود: اشتباهات زنان در رابطه زناشویی: ۶ اشتباه که روابط زناشویی را با خطر مواجه می کند

۲.از عوامل نابود کننده روابط زناشویی، نامهربانی است

گفتن کلمه “نه” به هر چیزی که شریک زندگی شما پیشنهاد می کند می تواند برای او بسیار ناامید کننده باشد. همچنین، کمک نکردن در کارهای خانه بیشتر او را ناامید می کند. به نوبه خود، اگر هر یک از طرفین این کارها را انجام دهد، دیگری باید او را تصدیق و قدردانی کند. اگر هیچ یک از موارد بالا اتفاق نیفتد، قطعا یکی از شرکا احساس می کند که شما به او اهمیت نمی دهید. کمک و قدرانی از همدیگر در حفظ یک رابطه بسیار موثر است. اما اگر نامهربانی و کمک و حمایت میان دو طرف نباشد رابطه زناشویی کم کم از بین می رود.

پیشنهاد می شود: خستگی در روابط زناشویی: چرا رابطه زناشویی شما خسته کننده است؟

۳.عدم رابطه جنسی

رابطه جنسی فقط یک نیاز و میل نیست که باید به آن رسیدگی شود. بلکه این رابطه باعث افزایش صمیمیت نیز می شود. اگر هر یک از طرفین هر بار رابطه جنسی را با دیگری انکار کند، کم کم رابطه زناشویی به پایان خود نزدیک می شود. بنابراین سعی کنید تا به میزان مناسب رابطه داشته باشید. اگر مشکلی در رابطه تان به وجود می آید بهتر است آن را جدی بگیرید.

پیشنهاد می شود: راهکارهای زنده نگه داشتن تمایلات جنسی: نکات مهم برای پرشور ماندن زندگی زناشویی

۴. صحبت نکردن در مورد احساسات خود است

اگر احساسات خود را در خود جمع کنید و در مورد آن چیزی با شریک زندگی خود نگویید، جرقه ایجاد فاصله را زده اید. چرا که صحبت نکردن در مورد احساسات تان باعث ناراحتی و دوری شریک زندگی تان می شود. همچنین، شریک زندگی شما احساس خواهد کرد که شما در حال ایجاد فاصله هستید و او را از خود می رانید. در یک رابطه، با یکدیگر شفاف و صادق باشید. همه مشکلات را به هم بگویید و با هم حل کنید. گاهی کافی است شنونده خوبی باشید و به همه چیز پاسخ ندهید. اجازه دهید شریک تان تمام حرف هایش را بزند و خود را تخلیه کند.

پیشنهاد می شود: ۱۰ بدترین اشتباهات رابطه زناشویی که اغلب آدم ها مرتکب می‌شوند

۵.تبدیل عذرخواهی به یک روال عادی

هر کلمه ای اگر زیاد تکرار شود و در عمل چیز دیگری اتفاق بیفتد، بی معنی می شود. این به ویژه برای کلماتی مانند ببخشید و متاسفم کاربرد دارد.در این مورد دو سناریو وجود دارد که هر دو باید متوقف شود.  در غیر این صورت یا در نهایت عزت نفس خود را از دست می‌دهید یا سطح ناامیدی شریک تان افزایش می‌یابد. اولین مورد زمانی است که برای همه چیز معذرت خواهی می کنید، حتی اگر اشتباه شما نباشد و همچنین برای اشتباهات شریک زندگی خود عذرخواهی می کنید. مورد دوم زمانی است که اشتباهات مشابه را بارها و بارها مرتکب می شوید و هر بار عذرخواهی می کنید.

بنابراین روی آن‌ها کار کنید وگرنه رابطه شما احتمالاً رو به افول خواهد رفت. چرا که نمی شود با تکرار اشتباهات و هر بار عذرخواهی بخشیده شوید و مشکلات تان پایان یابد. باید تلاش کنید تا اشتباهات تان را تکرار نکنید و عذرخواهی را یک امر عادی نسازید. زمانی که برای اشتباهی معذرت خواهی می کنید باید آن اشتباه را هرگز تکرار نکنید.

پیشنهاد می شود: روابط زناشویی؛ ۱۴ مورد برای زندگی عاشقانه و پایدار

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.