جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.2
(277)

زندگی پر از درس و آموزه است و کیست که سهمی از این آموزه ها نبرد. با این حال می دانیم که درس گرفتن در زمان درست و مناسب است که اثرگذاری خود را دارد. درس گرفتن از شکست و اتفاقات منفی که هر کدام برای خود معلمی باتجربه هستند، ارزشی بی بدیل دارد! اما بسیاری از ما متوجه درس ها نمی شویم. بله واقعیت دارد، چیزهایی وجود دارد که ما آدم ها متوجه شان نمی شویم تا زمانی که دیر شود و چیزهایی هم وجود دارد که مردها تا دیر نشده متوجه نمی‌شوند و تنها چیزی که برایشان باقی می‌ماند پشیمانی است و ندامت. 

افراد مرده بیشتر از زنده‌ها گل دریافت می‌کنند زیرا پشیمانی قوی تر از شکرگزاری است

بیایید در مورد پنج درس زندگی مردان صحبت کنیم که دیر یاد می گیرند. با ارائه این درس ها امیدواریم که شما  این اشتباهات را مرتکب نخواهید شد.

درس‌هایی که مردان دیر می‌آموزند

البته که این زندگی پر از درس است اما کاش آنها را به موقع بیاموزیم. موارد زیر درس‌هایی از زندگی هستند که مردان در برهه‌ای از زندگی می‌آموزند اما دیگر خیلی دیر شده است:

هدر دادن سال‌های ارزشمند زندگی 

زمان ارزشمندترین موهبت خدا به ماست و هدر دادن آن بزرگترین اشتباهی است که یک مرد می‌تواند مرتکب شود. همه ما در برهه‌ای از زندگی‌مان اوج می‌گیریم و سال‌های اوج خود را داریم، سال‌هایی که احساس می‌کنیم شرایط ذهنی و جسمی‌مان مطابقت دارند و دنیا که دست‌مان است! متاسفانه اکثر مردان هرگز واقعاً نمی‌توانند این سال‌های مهم را به درستی استفاده و تجربه کنند و زمان شان را به هیچ و پوچ از دست می‌دهند.

از دست دادن فرصت‌ها

عقل سلیم می‌گوید که از فرصت‌ها و مزایای خود نهایت استفاده را ببرید. اما بیشتر مردان این فرصت‌ها را از دست می‌دهند تا شاید فرصت‌های بهتری به دست آورند. 

ما در بهترین زمان برای رسیدن به موفقیت زندگی می‌کنیم، دنیا با فرصت‌های زیادی برای‌مان آماده است. تقریباً غیرقابل باور است که با اینترنت می‌توانید یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید و از هر کجا که می‌خواهید کار کنید، اگر مایل به کار هستید و هرگز تسلیم نمی شوید، می‌توانید آزادانه کار کنید و از تمام فرصت‌های زندگی خود برای پیشی گرفتن از دیگران استفاده کنید.

عدم شناخت زن‌ها

اکثر مردها در انتخاب زن زندگی‌شان دقت نمی کنند و زنان را فقط از روی ظاهر قضاوت می‌کنند که اغلب منجر به یک رابطه بد می‌شود. بسیاری از مردان یک ازدواج بد را به همین دلیل تجربه کرده‌اند و حتی برخی می‌گویند که این اشتباه زندگی آنها را تباه کرده است. البته منظور ما این نیست که زنانی که ظاهر خوبی دارند به درد زندگی نمی‌خورند بلکه واقعیت این است که مبنای تصمیم مهمی چون ازدواج نباید ظاهر باشد.

لذت نبردن از زندگی

درست است که نباید دوران زندگی خود را هدر دهید و نباید فرصت‌ها را از دست بدهید، اما باید لحظاتی را برای لذت بردن از زندگی اختصاص دهید.

این لذت می‌تواند به سادگی راه رفتن در بیرون و تنفس هوای تازه یا سپاسگزاری بابت همه چیزهای خوبی باشد که در زندگی خود دارید. یادتان باشد که رسانه‌های اجتماعی اغلب تصویری نادرست از زندگی ارائه می‌دهند.

همه در اینستاگرام همیشه شاد و موفق تر به نظر می‌رسند، همه شغل بهتری دارند و زندگی‌شان از شما جذاب‌تر است. با این حال نباید فریب رسانه‌ها را بخورید. هیچ کس آنطوری که نشان می‌دهد نیست.

اگر خودتان را با آدم‌هایی مقایسه کنید که بهترین چیزها را در اینستاگرام نشان می‌دهند، احساس بدبختی می‌کنید. بهتر است گاهی اوقات شبکه‌های اجتماعی را ببندید و در آن لحظه بابت چیزهایی که دارید سپاسگزار باشید و به سادگی از زندگی لذت ببرید.

گذشت نکردن و نبخشیدن آدم‌ها

همه ما آدم‌ها پیشینه‌های متفاوتی داریم و همه اشتباه می‌کنیم. آنچه اهمیت دارد این است که بدانیم چطور باید از اشتباهات خود درس بگیریم و چطور آدم‌ها را ببخشیم. اگر می‌خواهید در زندگی آرامش داشته باشید، خود را از کینه‌ها رها کنید و به جای هدر دادن زمان تان با کینه ورزی، از شادی لذت ببرید.

فراموش کردن سلامتی

خیلی اوقات، مردان با فرض اینکه جوانی و سلامتی همیشگی است، به بدن و سلامت روان خود توجه نمی کنند. ما از محدودیت‌های فیزیکی خود برای دستیابی به اهداف سوء استفاده می‌کنیم، از رژیم‌های غذایی ناسالم استفاده می‌کنیم، سطوح استرس رو به رشد را نادیده می‌گیریم، و به طور کلی یادمان می‌رود که سلامتی نیاز به مراقبت دارد و همیشگی نیست. متاسفانه در حدود میانسالی، پیامدهای این رفتارهای سهل انگارانه از طریق افزایش وزن، فرسودگی شغلی، کاهش سطح انرژی، بی خوابی و نوسانات عاطفی ظاهر می‌شود.

غرق شدن در کار و کسب درآمد

در طول سال‌های کاری، بسیاری از مردان به دنبال ترفیع، انجام معاملات پرسود یا جمع‌آوری ثروت و دارایی مست می‌شوند. در این سال‌ها از دست دادن رویدادهای خانوادگی، مناسبت‌های مهم مرتبط با دوستان نزدیک یا اوقات فراغت را منطقی می‌دانیم زیرا حرفه‌مان ما به تلاش و تمرکز بی‌وقفه نیاز دارد.

با این حال، بعدها در زندگی، حسرت عمیق از دست دادن لحظات عالی که دیگر تکرار نمی‌شوند، می تواند دل‌مان را به درد می‌آورد. در نهایت، می آموزیم که روابط و تجربیات مشترک منابع معتبر غنای زندگی هستند – نه وضعیت یا اشیاء جمع آوری شده.

نداشتن هوش هیجانی و ارتباطات مهم

بسیاری از مردان با سرکوب کردن احساسات، اجتناب از گفتگوهای دشوار، و عدم بیان نیازهای روانی یا درخواست کمک، در زندگی حرکت می کنند.
بعداً در زندگی، از آنجایی که پیوندهای اجتماعی معنای بیشتری دارند، ناتوانی در بیان احساس یا ایجاد ارتباط صمیمانه با دیگران، بسیاری از مردان را ناکام می‌گذارد. ما خیلی دیر یاد می‌گیریم که پذیرفتن آسیب‌پذیری، گفتن حقایق، گوش دادن با حضور ذهن، حل تعارضات از طریق گفت‌وگو، و در دسترس بودن به لحاظ عاطفی، پیوندهای سالم‌تر و مفیدتری را با همسر، خانواده، دوستان و جامعه پرورش می‌دهد.

عدم کار روی رشد و توسعه فردی

پیشرفت در هر سنی با پذیرش انعطاف پذیری به جای مقاومت در برابر جزر و مدهای تغییر زندگی آشکار می شود. هر چالش یا کمبود جدیدی که بر آن غلبه کنیم ما را غنی و قدرتمند می کند. سرمایه گذاری های شکست خورده درس های جدیدی برای ما دارند. ما از طریق گستره بینش و رشد، از نسخه گذشته خود فراتر می‌رویم.

با این حال، در غالب مواقع، مردان به چشم اندازها و الگوهای قدیمی می چسبند. با این حال، مسیرهای جدید هدف و شادی با گشودن ذهن ما به روی دیدگاه‌ها و تغییرات مختلف، خود را نشان می‌دهند.

ما هرگز نباید خود را به‌عنوان محصولات نهایی ببینیم، بلکه باید مدام روی خودمان کار کنیم و به فکر تغییر و پیشرفت البته بدون تحت فشار قرار گرفتن باشیم. می‌بایست موهبت زمان را از دست ندهیم و با جریان زندگی همراه شویم.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 277

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. وحید نیم‌رخ
    وحید

    از روی متن میشه حدس زد که نویسندش یک زنه

  2. معدی نیم‌رخ
    معدی

    سلام شب بخیر عزیز. من نظرم اینه که زندگی کردن در این زمونه آدم خودشم یه وقتایی خودشو فراموش میکنه با این اوضاع گرانی. دیگه کسی به فکر این متن شما زحمت کشیدی نیست

  3. فیروز سوری لکی نیم‌رخ
    فیروز سوری لکی

    خیلی عالیه عزیزم دستتون دردنکنه

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان