جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
22 بازدید

غذاهای مفید برای کاهش قند خون+ تغذیه صحیح بیماران دارای قندخون بالا

غذاهای مفید برای کاهش قند خون
خواندن 10 دقیقه
3
(5)

مقاله ما در مورد غذاهای مفید برای کاهش قند خون در بیماران دیابتی است. دیابت با دارو درمان می شود. اما روش مهم کاهش قند خون به جای استفاده از داروها، غذا است. مصرف غذاهای مفید برای کاهش قند خون که سطح قند خون را متعادل کرده و حافظ سلامتی است. چه چیزی برای دیابت مفید است؟ روش‌های درمان گیاهی چیست؟ بخش سلامت خبرنامه، پاسخ این سوالات را در این مقاله ارائه کرده است.

غذاهای مفید برای کاهش قند خون؛ میوه های مفید برای کاهش قند خون

گریپ فروت

در نتیجه بررسی ها مشخص شده است که سطح قند بیمارانی که گریپ فروت مصرف می کنند در حد ایده آل باقی می ماند. دیابتی ها باید در مصرف گریپ فروت بسیار مراقب باشند. اگر داروهای مخدر مصرف می کنید، باید در طول روز گریپ فروت را در حد اعتدال مصرف کنید. در غیر این صورت، دارو و گریپ فروت می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد.

غذاهای مفید برای کاهش قند خون؛ سیب

افرادی که سیب مصرف می کنند کمتر در معرض ابتلا به دیابت هستند. مصرف سیب در طول روز به افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود. به دلیل ساختار فیبری سیب از افزایش قند خون جلوگیری می شود.

مطلب مرتبط: ۷ ماده غذایی فوق العاده که به تنظیم قند خون کمک می کنند

زردآلو

زردآلو خشک هم متابولیسم شما را تسریع می‌کند. هم شما را سیر نگه می‌دارد و هم از افزایش قند جلوگیری می‌کند. مصرف چنین میوه مفیدی جایگاه مهمی در رژیم غذایی دیابت دارد.

آووکادو

یکی از میوه هایی که دیابتی ها به راحتی می توانند مصرف کنند آووکادو خواهد بود. می توانید آووکادو را در سالاد یا در حین تهیه املت مصرف کنید.

غذاهای مفید برای کاهش قند خون

غذاهای مفید برای کاهش قند خون؛ کیوی

کیوی قند بسیار کمی دارد. بنابراین برای دیابت مفید است. می توانید با یک عدد کیوی در طول ساعات روز میوه خوری به زندگی سالم خود ادامه دهید.

زغال اخته

دم کردن برگ های زغال اخته و نوشیدن آن به عنوان چای از افزایش قند خون جلوگیری می کند. با برگ و میوه اش یک داروی کامل دیابت خواهد بود.

مطلب مرتبط: کنترل قند خون: ۵ راهکار طبیعی که قند خون را تحت کنترل نگه دارید

غذاهای مفید برای کاهش قند خون؛ مواد غذایی مفید

پیاز

پیاز که نوشدارویی با اثر آنتی بیوتیکی است، طبیعی ترین دارو برای بیماران دیابتی است. وقتی در وعده های غذایی و سالاد استفاده می شود غذا را خوشمزه تر می کند. پیاز نه تنها با اثر آنتی بیوتیکی خود بیماری ها را به راحتی از بین می برد، بلکه میزان قند خون را نیز متعادل می کند.

کلم

وقتی فصل زمستان فرا می رسد، کلم جای خود را در قفسه های سبزیجات باز می کند. می توان گفت کلم از جمله سبزیجاتی است که دیابتی ها باید به وفور مصرف کنند. از آنجایی که این ماده غذایی کم کالری است، برای بیماران دیابتی نیز توصیه می شود. در حالی که قند خون را متعادل نگه می دارد، می تواند شما را در کاهش وزن نیز حمایت کند.

غذاهای مفید برای کاهش قند خون؛ روغن زیتون

روغن زیتون دوستدار قلب نیز بهترین دوست بیماران دیابتی است. سطح کلسترول را متعادل می کند و همچنین سطح قند خون را کاهش می دهد. با روغن زیتون می توانید بدن سالم تری داشته باشید. از روغن زیتون می توانید در هر وعده غذایی آن را انتخاب کنید. مصرف آن برای افرادی که مقاومت به انسولین دارند بسیار توصیه می شود.

مطلب مرتبط:گیاهان دارویی: ۱۰ گیاه مفید در درمان بیماری ها از داروخانه طبیعت

کنگر فرنگی

کنگر فرنگی با فواید فراوانی که دارد، دوست سلامتی شما خواهد بود. دلایل زیادی برای باز کردن جا برای کنگر فرنگی در آشپزخانه خود دارید. کنگر غذایی است که هم قند خون را متعادل می کند و هم برای بدن شما یک دیواره دفاعی در برابر سرطان می سازد.

حبوبات

غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین انتخاب های سالمی برای دیابتی ها خواهند بود. یکی از این غذاها حبوبات است. می توانید در کنار وعده های غذایی خود لوبیا سبز یا لوبیا خشک میل کنید.

مطلب مرتبط: هشت میوه و سبزی که کمکتان می کند زندگی شاد داشته باشید

غذاهای مفید برای کاهش قند خون؛ چغندر

یکی دیگر از مواد غذایی که باید در لیست رژیم غذایی دیابتی ها قرار گیرد، چغندر است. چغندر حاوی کربوهیدرات بسیار کمی است. با این ویژگی جایگاه مهمی در تغذیه دیابت دارد.

غذاهای مفید برای کاهش قند خون

 

گوشت ماهی

افراد با قند خون بالا باید به اسیدهای چرب امگا 3 توجه کنند. به همین دلیل ماهی باید حداقل یک بار در هفته مصرف شود. انتخاب هایی که به نفع ماهی کم چرب انجام می شود برای تغذیه دیابت مفید خواهد بود.

ماست

یک ماده مغذی مهم نه تنها در رژیم دیابت بلکه در هر وعده غذایی و برای هر فرد مناسب است. ماست غذایی کم کالری و سرشار از ویتامین است. می توانید مقدار زیادی ماست مصرف کنید که به ویژه برای دیابت نوع 2 موثر است.

غذاهای مفید برای کاهش قند خون؛ کلم بروکلی

جدای از کم کالری بودن، غذایی سرشار از فیبر است. مولکول سولفوراپون موجود در بروکلی از تولید قند در کبد جلوگیری می کند و از مقاومت به انسولین جلوگیری می کند. این یک ضد قند خون کامل است.

بلغور جو دوسر

غذایی است که باید ۲ تا ۳ روز در هفته در رژیم غذایی گنجانده شود. همانطور که مشخص است، حاوی مقدار زیادی فیبر و بتا گلوکان است. بتا گلوکان با تشکیل توده در روده، جذب قند را به تاخیر می اندازد.

گیاهان مفید برای دیابت

دارچین

دارچین یکی از رایج ترین گیاهانی است که افراد با قند خون بالا از آن استفاده می کنند. این گیاه قند خون را تنظیم و متعادل می کند. وقتی به شکل چوب دارچین و ادویه مصرف شود، تقریباً دشمن قند خون است. در طول روز می‌توانید با چوب دارچین آب بنوشید، کمی پودر دارچین روی ماست بپاشید. دارچین در این راه برای مبارزه با دیابت، به شما کمک زیادی می کند.

مطلب مرتبط: ادویه شفابخش: ۵ برترین خواص دارچین برای سلامتی

غذاهای مفید برای کاهش قند خون؛ زنجبیل

گیاه سالم زنجبیل برای مبارزه با قند خون عالی است. زنجبیل که با عسل مخلوط می شود باید برای بیماران دیابتی مصرف شود و مقدار عسل آن بسیار کم باشد. در مصرف زنجبیل باید دقت کنید. مصرف بیش از اندازه زنجبیل می تواند نتایح معکوس داشته باشد.

مطلب مرتبط: عوارض مصرف بیش از حد زنجبیل: مصرف متعادل زنجبیل در روز چه میزان است؟

زیره سیاه

با زیره سیاه می توانید افزایش بی موقع قند خون را کنترل کنید. وقتی یک قاشق زیره به پنیر صبحانه اضافه می‌کنید، هم اقدامات پیشگیرانه در برابر سرطان انجام می‌دهید و هم از افزایش قندتان جلوگیری می‌کنید. زیره سیاه گیاهی خواهد بود که افراد دیابتی باید آن را ترجیح دهند.

زردچوبه

زردچوبه که دشمن التهاب است، گیاهی است که بدن را پاکسازی می کند. می توانید از آن در برنج، ماکارونی و حتی گوشت استفاده کنید. از افزایش قند جلوگیری می کند و روزهای سالم تری را برای شما به ارمغان می آورد. کورکومین افزایش قند خون را متعادل می کند. البته در مصرف زردچوبه جانب اعتدال را رعایت کنید. مصرف بیش ا اندازه زردچوبه می تواند عوارض جدی برای سلامتی داشته باشد.

مطلب مرتبط: عوارض جانبی زردچوبه: میزان متعادل مصرف روزانه زردچوبه

غذاهای مفید برای کاهش قند خون؛ آلوئه ورا

نوشیدن آب آلوئه ورا برای سلامتی بسیار مفید است. به ویژه سطح قند خون را به سطح ایده آل می رساند. اگر افراد دیابتی در طول روز هر از گاهی آب با آلوئه ورا بنوشند از افزایش قند جلوگیری می کند.

اسفناج

تاکید می شود که سبزیجات و گیاهان برگ سبز برای بیماران دیابتی مهم هستند. توصیه می شود بیماران دیابتی نیز به این هشدار گوش دهند و اسفناج را به وفور مصرف کنند.

غذاهای مفید برای کاهش قند خون؛ دانه های خوراکی (آجیل) و قند خون بالا

گردو

این مغز برای رشد ذهنی مفید است و نباید آن را از بیماران دیابتی جدا کرد. گردو و آب گردو در متعادل کردن قند خون بسیار موفق هستند. همچنین می تواند سطح کلسترول و قند را در نقطه ایده آل نگه دارد. همچنین به دلیل اثر سیری، احساس خوردن شیرینی جات را سرکوب می کند.

بادام زمینی

بادام زمینی و کره در کاهش قند خون موثر است. مصرف بادام زمینی را در میان وعده ها یا در صورت افزایش ناگهانی قند خون به شما توصیه می کنیم. می توانید با مصرف 1 قاشق چایخوری کره بادام زمینی هر روز صبح اقدامات احتیاطی در برابر قند خون بالا انجام دهید.

مطلب مرتبط: منابع غذایی سرشار از آنتی اکسیدان: چرا آنتی اکسیدان ها برای سلامتی مهم هستند

غذاهای مفید برای کاهش قند خون؛ بادام

بادام یکی از غذاهای حاوی چربی سالم است. از افزایش مقاومت به انسولین جلوگیری می کند. این ماده غذایی است که افراد دیابتی می توانند آن را به عنوان آجیل خشک در طول روز ترجیح دهند. بادام از افزایش قند جلوگیری می کند و شما را سالم نگه می دارد.

تخمه کدو تنبل

تخمه کدو حاوی چربی غیراشباع و آهن است. با توجه به این ساختار، داروی مناسبی برای بیماران دیابتی است. با اثر سیر کننده خود، گرسنگی افراد دیابتی را فرو می نشاند و از افزایش قند خون جلوگیری می کند.

مطلب مرتبط: از بهبود باروری تا تقویت سلامت جنسی؛ ۵ برترین خواص تخمه کدو برای مردان!

غذاهای مفید برای کاهش قند خون؛ نخودچی

نخودچی که می تواند برای افراد دیابتی به عنوان میان وعده مصرف شود، باعث می شود از فواید آن برای سلامتی صحبت کنید. نخود تفت داده شده یکی از آجیل های مورد علاقه بسیاری از افراد است، زیرا قند خون را متعادل می کند، متابولیسم را تسریع می کند و به فرد انرژی می دهد.

غذاهای مفید برای کاهش قند خون

تغذیه بیماران دارای قند خون بالا در طول روز چگونه باشد؟

روزه داری طولانی مدت برای بیماران دیابتی مناسب نیست. افراد دارای قند خون بالا باید وعده های غذایی اصلی و میان وعده ای درست کنند که قند خون را متعادل کند. در وعده های غذایی اصلی، غذاهای مناسب برای تغذیه دیابت ترجیح داده شود.

شیر و لبنیات باید در وعده های غذایی اصلی شامل صبحانه، ناهار و شام باشد. وقتی غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین جای خود را در سفره می گیرند، از افزایش قند خون جلوگیری می شود.

غذاهای چرب و سرخ شده باید از وعده های غذایی حذف شوند. روغن هایی مانند پیه نباید به وعده های غذایی اضافه شود.سیب، گریپ فروت، زردآلو و کیوی را می توان ترجیح داد. آب این میوه ها را می توان به عنوان یک نوشیدنی مغذی نیز مصرف کرد.

از سبزیجات با محتوای فیبر بالا مانند پیاز، کنگر فرنگی و لوبیا نباید غافل شد. به منظور تعادل قند خون، مصرف مایعات نیز توصیه می شود.

هنگام خرید آجیل، به جای محصولات بسته بندی شده، باید آجیل تازه خریداری شود. آجیل های در بسته ممکن است به مرور زمان ارزش غذایی خود را از دست بدهند. برای سالم ترین تغذیه دیابت، غذاهای توصیه شده در سرفصل های بالا باید به وعده های غذایی اضافه شود. همواره می توانید از بخش سلامت خبرنامه بازدید کرده و جدیدترین مقالات ما درباره خواص خوراکی ها و گیاهان دارویی را مطالعه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان