جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
2
(1)

اکثریت افراد رأس سازمان‌ها مرد هستند. اما مطالعات نشان می‌دهد که زنان بیشتر از مردان دارای ویژگی های لازم رهبری موثر هستند. بنابراین، لازم نیست تا به مدیران زن توصیه شود که بیشتر شبیه مردان عمل کنند تا به پیشرفت برسند. برعکس بهتر است جامعه توسط رهبران مرد که بیشتر سعی می کنند از روش های مدیرتی زنان تقلید کنند، اداره شود.

ذهنیتی است که اگر مردان بیشتر نقش‌های برتر را دارند، چون آنها کارها را درست انجام می‌دهند. پس چرا زنان را مجبور نکنیم مانند آن ها عمل کنند. بدیهی است که چنین تفکری غلط است. زیرا این منطق نمی تواند عملکرد نسبتاً بد اکثر رهبران مرد را توضیح دهد. مشکل واقعی کمبود زنان شایسته برای رهبری نیست. بلکه مشکل تفکر غالب است. تفکری که مردان با اعتماد به نفس و خودشیفته را مناسب رهبری می دانند.

تحقیقات نشان می دهد که وجود بیشتر رهبران ارشد مرد، محصول استعداد برتر رهبری در مردان نیست. در عوض مطالعات متاآنالیزها، نشان می‌دهد که تفاوت‌های جنسیتی در استعداد رهبری معنا ندارد، اگر دارد به نفع زنان است.

با در نظر گرفتن این موضوع، منطقی تر است که راه حل پیشنهادی را تغییر دهیم. به جای تشویق زنان به رفتار مانند رهبران مرد، باید از مردان در قدرت بخواهیم که برخی از رفتارهای رهبری مؤثرتر را اتخاذ کنند. رفتارهای رهبری موثر که معمولا در زنان وجود دارد. این امر مجموعه ای از الگوهای بهتر است که می تواند راه را برای پیشرفت مردان و زنان شایسته هموار کند.

بنابراین در اینجا چند درس یا ویژگی رهبران موفق است که اکثر مردان می توانند از یک زن معمولی بیاموزند.

ویژگی رهبران موفق؛ شناخت محدودیت ها

ما در جهانی زندگی می کنیم که خودباوری را تشویق می کند. اما داشتن خودآگاهی بسیار مهم تر است. اغلب بین این دو تعارض وجود دارد. به عنوان مثال، آگاهی از محدودیت‌ها (نقص و ضعف) با سطوح سرسام‌آور خودباوری ناسازگار است. تنها دلیل خالی بودن مطلق از شک و ناامنی، توهم است. اگرچه زنان به اندازه ای که در ادبیات خودیاری (و بسیاری از رسانه های محبوب) نشان داده می شود ناامن نیستند،

مطالعات نشان می دهد که آنها به طور کلی کمتر از مردان اعتماد به نفس بیشتری دارند. این خبر خوبی است زیرا آنها را قادر می سازد درک کنند که مردم چگونه آنها را می بینند. به آنها این ظرفیت را می دهد که شکاف بین جایی که می خواهند باشند. جایی که واقعا هستند را تشخیص دهند. افرادی که خود را انتقادی‌تر از دیگران می‌بینند، بهتر می‌توانند آماده شوند. حتی اگر این به معنای آمادگی بیش از حد باشد. این راهی محکم برای افزایش شایستگی و عملکرد شماست.

مطلب مرتبط: ماجرای شگفت انگیز دیانا تروخیلو، مهاجر فقیری که رهبر تیم مریخ نورد ناسا شد

ایجاد انگیزه از طریق تحول

مطالعات نشان می‌دهد که زنان بیشتر از مردان می توانند سبب ایجاد انگیزه شوند. آنان از طریق الهام‌بخشی، تغییر نگرش‌ها و باورهای افراد و همسو کردن افراد با معنا و هدف (نه از طریق هویج و چوب) رهبری می‌کنند. از آنجایی که رهبری تحول آفرین با سطوح بالاتر مشارکت، عملکرد و بهره وری تیم مرتبط است، مسیری حیاتی برای بهبود عملکرد رهبران است. اگر مردان زمان بیشتری را صرف تلاش برای به دست آوردن قلب و روح مردم می‌کردند، با هم EQ و هم IQ پیشرو می‌شدند. نه اینکه بیشتر به دومی تکیه کنند و به جای رفتارها، در باورها تغییر ایجاد می‌کردند و رهبران بهتری بودند.

مطلب مرتبط: زنان با اعتماد به نفس: ۷ ویژگی که زنان قدرتمند را متمایز می کند

ویژگی رهبران موفق؛ مقدم قرار دادن دیگران بر خود

خیلی سخت است که گروهی از افراد را به تیمی با عملکرد بالا تبدیل کنید. در حالی که تمرکز اصلی شما روی خودتان است. افرادی که رهبری را به عنوان یک مقصد شغلی با شکوه و موفقیت فردی می بینند، بیش از آن خود محور هستند که نمی توانند رفاه تیم خود را تقویت کنند و پتانسیل زیردستان خود را باز کنند. فردی را تصور کنید که فقط به رهبر بودن علاقه دارد، زیرا به دنبال یک چک حقوقی بزرگتر، دفتر گوشه، عنوان ارشدتر یا هر نوع موقعیتی است.

بدیهی است که آنها ذاتاً علاقه کمتری به بهتر کردن دیگران خواهند داشت. تنها هدف آنها این است که خودشان موفق تر باشند. از آنجایی که مردان به طور کلی بیشتر از زنان بر خود متمرکز هستند، به احتمال زیاد به شیوه ای خودشیفته و خودخواهانه رهبری می کنند. اگر یک رهبر مرد متوسط ​​بخواهد عملکرد خود را بهبود بخشد، بهتر است سبک رهبری کمتر خودمحورانه را اتخاذ کند.

مطلب مرتبط۵ نکته که باید در مورد دوست داشتن زنان قدرتمند بدانید

دستور ندادن

همدلی کردن در طول تاریخ، به زنان گفته‌ایم که برای رهبری شدن بیش از حد مهربان و دلسوز هستند. اما این تصور که کسی که مهربان و دلسوز نیست می‌تواند به طور مؤثر رهبری کند، با واقعیت در تضاد است. ما در قرون وسطی زندگی نمی کنیم. رهبری قرن بیست و یکم ایجاب می کند که رهبران با پیروان خود ارتباط عاطفی برقرار کنند. این مسلماً تنها دلیلی است که از رهبران انتظار می رود از اتوماسیون اجتناب کنند.

مطلب مرتبط: ۵ ویژگی که در وجود یک زن قدرتمند نمود پیدا می کند

ویژگی رهبران موفق؛ تمرکز برای بالا بردن دیگران

ثابت شده است که رهبران زن نسبت به رهبران مرد تمایل بیشتری به مربیگری دارند. در عین حال به راهنمایی و توسعه گزارش های مستقیم خود علاقمندی بیشتری دارند. آنها عوامل استعداد واقعی هستند و از بازخورد و جهت کمک به رشد افراد استفاده می کنند. این به معنای کمتر معامله‌گری و استراتژیک‌تر بودن در رابطه با کارمندان است. همچنین شامل باز بودن برای استخدام افرادی است که بهتر از خودشان هستند، زیرا منیت آنها کمتر مانعی دارد. این به آنها امکان می دهد تا پتانسیل افراد دیگر را باز کنند و همکاری موثر در تیم خود را ارتقا دهند. در حالی که ما به سمت رهبران متمرکز و خودمحور جذب می شویم. احتمال اینکه چنین افرادی بتوانند گروهی از افراد را به تیمی با عملکرد بالا تبدیل کنند کم است.

مطلب مرتبط۵ نکته که باید در مورد دوست داشتن زنان قدرتمند بدانید

نگویید که “متواضع” هستید

فروتن باش. ما حدود 20 سال است که به دنبال رهبران فروتن هستیم. اما به سمت کسانی که بیش از حد اعتماد به نفس و خودشیفته هستند جذب می‌شویم. در فروتنی تفاوت های جنسیتی کاملاً مشخص وجود دارد و آنها به نفع زنان هستند. البته همه زنان متواضع نیستند، اما انتخاب رهبران در زمینه فروتنی منجر به زنان بیشتر از رهبران مرد می شود. فروتنی اساساً یک ویژگی زنانه است. همچنین یکی از مواردی است که برای یک رهبر عالی بودن ضروری است.

بدون تواضع، اعتراف به اشتباهات، عبرت گرفتن از تجربیات، در نظر گرفتن دیدگاه های دیگران، و مایل به تغییر و بهتر شدن برای هر مسئولی بسیار سخت خواهد بود. شاید مسئله این نیست که مردان نمی‌خواهند یا نمی‌توانند آن را به نمایش بگذارند، بلکه این است که ما آنها را برای نقش‌های رهبری کنار می‌گذاریم. این باید تغییر کند، زیرا فروتنی یک محرک حیاتی برای اثربخشی رهبری در مردان و زنان است.

آیا خواندن این مطلب شما را ناراحت می کند؟

از خود بپرسید آیا این مطلب به شما این احساس را می دهد که کمپینی علیه مردان وجود دارد. فمینیسم خشمگین در حال افزایش است؟

این واکنش مانع از یادگیری شما از زنان می شود که چه کاری می توانید انجام دهید تا خود را موفق تر کنید. اگر شما یک زن وو یا یک فمینیست هستید، آیا این ایده را رد می کنید که زنان عموماً بیشتر از مردان ویژگی های زنانه خود را نشان می دهند؟ دقیقاً به همین دلیل است که یک زن معمولی پتانسیل بیشتری برای رهبری نسبت به یک مرد معمولی دارد. در نوشتار غالب مردان به این ۱۰ دلیل نمی‌توانند با زنان قوی کنار بیایند! موضوع کمی بیشتر بررسی شده است.

در پایان، تنها جنبه بحث‌برانگیز دیدگاه‌های ما این است که افزایش نمایندگی زنان در رهبری به جای کاهش شایسته‌سالاری، باعث تقویت آن می‌شود. بهترین مداخله برابری جنسیتی تمرکز بر برابری استعدادها و پتانسیل است. این تنها زمانی اتفاق می‌افتد که ما رهبری برابر جنسیتی داشته باشیم تا مردان بتوانند رویکردهای مختلف رهبری را از زنان بیاموزند.

همان‌طور که همیشه به زنان گفته شده است که رویکردهای رهبری را از مردان بیاموزند. این مقاله یک راه کوتاه است. آقایان، این درس ها پیشرفت رهبری شما را تسریع می کند. زنان، اینها دلایلی است که چرا باید قبلاً رهبر می بودید و چرا باید آنچه را که اکنون لیاقتش را دارید مطالبه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان