جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

واکسن کرونا روی افراد چاق تاثیرگذار نخواهد بود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دانشمندان می‌گویند، واكسن کرونا ویروس روی افرادی كه چاق هستند، كمتر اثر خواهد داشت. ثابت شده است كه واكسن‌ها برای سایر بیماری‌ها از جمله آنفولانزا، كزاز، هاری و هپاتیت B در بین افراد چاق كمتر موثر است، الگویی كه به گفته‌ی محققان احتمالاً در مورد واكسن‌هایی كه دانشمندان در سراسر جهان در حال توسعه هستند، صدق خواهد کرد. راز شیخ، استاد علوم تغذیه دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل می‌گوید: «آیا سال آینده واکسن کووید-۱۹ متناسب با چاقی خواهیم داشت؟ به هیچ وجه! آیا واکسن‌های توسعه یافته بر افراد چاق موثر خواهد بود؟ مطابق با پیش بینی ما خیر.»

 این مسئله به ویژه در ایالات متحده نگران کننده است، جایی که بیش از 107 میلیون تن چاق هستند. افرادی که شاخص توده بدنی بیش از 30 دارند، ار جمله کسانی هستند که بالاترین خطر ابتلا به نوع بد کووید-۱۹ را دارند. و این گروه حدود 42 درصد از بزرگسالان آمریکایی را شامل می‌شود!

چاقی واکنش ایمنی را دچار اختلال می‌کند

چاقی از دیرباز به عنوان یک عامل خطر در مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان شناخته شده‌است. اما دانشمندان در زمینه ایمونومتابولیسم به این نتیجه رسیده‌اند که چاقی در واکنش ایمنی بدن نیز اختلال ایجاد می‌کند و افراد چاق را در معرض خطر بالاتر ابتلا به عفونت‌هایی مانند آنفولانزا و کرونا ویروس قرار می‌دهد.

شواهد مبنی بر اینکه افراد چاق واکنش مناسبی در برابر واکسن‌های متداول ندارند، اولین بار در سال 1985 مشاهده شد، زمانی که کارمندان چاق یک بیمارستان که واکسن هپاتیت B دریافت کرده بودند 11 ماه بعد کاهش قابل‌توجهی در سطح ایمنی نشان دادند، چیزی که در کارمندان غیر چاق مشاهده نشد. این یافته در یک مطالعه پیگیرانه که از سوزن‌های بلندتر برای اطمینان از رسیدن واکسن به عضله استفاده کرد، تایید شد.

همچنین گفته می‌شود که واکسن در بزرگسالان مسن تاثیر کم‌تری دارد، به همین دلیل افراد 65 ساله و مسن‌تر سالانه یک بار واکسن آنفلوانزا دریافت می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان