جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

واکسن کرونا: روسیه پیش از ثبت اولین واکسن کووید-۱۹، چگونگی کارکرد آن را فاش کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

براساس گزارش‌ها، و با استناد به گفته‌های اولگ گریدنف معاون وزیر بهداشت، روسیه قصد دارد اولین واكسن كووید-۱۹ جهان را ثبت كند. در حال حاضر، رئیس آزمایشگاهِ در حال توسعه واکسن نکاتی را در مورد عملکرد واکسن کووید-۱۹ فاش کرده‌است. این واکسن به طور مشترک توسط موسسه تحقیقات گامالیا و وزارت دفاع روسیه توسعه یافته‌است.

به گفته‌ی الكساندر گینتسبورگ، مدیر مركز تحقیقات ملی گامالیا، واكسن مبتنی بر آدنوویروس است. وی گفت هیچ نگرانی مبنی بر اینکه واکسن به طور بالقوه به سلامتی فرد آسیب برساند، وجود ندارد.

ذراتی که می‌توانند نوع خود را تکثیر کنند مواردی هستند که زنده تلقی می‌شوند. اما ذرات مورد نظر در این واکسن نمی‌توانند تکثیر شوند.

وی افزود: برخی از افراد بعد از واکسینه شدن به طور طبیعی تب می‌کنند، اما با مصرف پاراستامول این اثرات جانبی به راحتی برطرف می‌شود.

مطابق با گزارشات، پروفسور گینتسبورگ، رئیس مؤسسه گامالیا و سایر محققان این واكسن را روی خود آزمایش كرده‌اند.

میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه پیشتر گفته بود که ممکن است اعضای “گروه‌های پرخطر” مانند کارمندان طب، واکسن را این ماه دریافت کنند.

معاون نخست وزیر، تاتیانا گلیکووا قول داده که “تولید صنعتی” واکسن از ماه سپتامبر آغاز شود و بنا به گفته‌ی موراشکو واکسیناسیون جمعی ممکن است از اوایل ماه اکتبر آغاز شود.

با آمادگی روسیه برای ثبت واکسن کرونا ویروس، دکتر آنتونی فاوسی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی ایالات متحده، اعلام کرده‌است: “من امیدوارم که چینی‌ها و روس‌ها قبل از استفاده از واکسن برای همه، آن را آزمایش کنند. این ادعا که قبل از انجام آزمایش واکسن آماده توزیع است، به نظر من در بهترین حالت مشکل‌ساز است.”

در ماه آوریل، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به مقامات ایالتی دستور داده‌است كه زمان آزمایشات بالینی انواع داروها‌، از جمله واكسن‌های احتمالی كروناویروس را كوتاه كنند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام كرده‌است كه همه كاندیداهای واكسن باید قبل از ارائه محصول نهایی، مراحل كامل آزمایش را طی كنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان