جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

شاید شارژر تلفن همراه شما خراب شده و اکنون می‌خواهید یک شارژر تازه و با کیفیت بخرید. کابل‌های گوناگون و باکیفیتی مانند کابل ریمکس، کابل شارژ سیبراتون، کابل کینگ استار یا کابل مک دودو در بازار موجودند. ولی همانطور که می‌دانید شمار برندهای فعال در این زمینه بسیار است و همچنین، از هر محصولی ممکن است انواع تقلبی نیز عرضه شود. کابل تقلبی نه تنها ماندگاری و عمر کمی دارد، بلکه باعث آسیب به تلفن هوشمند شما نیز می‌شود و از عمر باتری آن می‌کاهد.

حال چه کنیم؟ از کجا کابل شارژ مطمئن بخریم؟ چگونه کابل اصل را از کابل تقلبی تشخیص دهیم؟ نگران نباشید. برای این کار روش‌های زیادی وجود دارد. کابل‌های اصل و تقلبی امروزه به یکدیگر بسیار شبیه هستند، از این رو شاید تشخیص آنها در نگاه اول چندان آسان نباشد. ولی ما در این نوشتار می‌کوشیم تا شما را با روش‌های تشخیص کابل شارژ مناسب بدون آسیب به گوشی بیش از پیش آشنا کنیم.

روش تشخیص کابل شارژر تقلبی

شرکت سامسونگ برای شارژرهای خود، دو روش تشخیص شارژر اصل از فیک را بیان کرده که شامل موارد زیر است:

نخست کافی است به واژگان و نوشته‎های روی کلگی یا آداپتور آن دقت نمایید و در دومین مرحله به کیفیت یو‌ اس ‌بی آن توجه کنید. ولی به نظر نمی‌رسد به‌سادگی و تنها با بهره‌گیری از این دو روش بتوان به اصل یا تقلبی بودن کابل شارژ گوشی پی برد. شاید بهتر باشد در وهله نخست از فروشگاهی معتبر خرید کابل شارژ موبایل را انجام دهید. سپس به موارد زیر توجه کنید :

استانداردهای کابل یو اس بی

روشن است کابل شارژ از اندازه استانداردی پیروی می‌کند. پس اگر کابل شارژی اندازه‌ای نامناسب یا غیرمعمول داشت، یعنی از حالت معمول بلندتر یا کوتاه‌تر بود، قطعاً تقلبی است.

·         شکل ظاهری شارژر

وجود پلاستیک اضافه در سر کانکتور یا ورودی یو اس بی و بخش‌های دیگر آداپتور و طراحی بدشکل و نامنظم نشان از تقلبی بودن شارژر دارد. همچنین توجه کنید که شارژهای اصل، سطحی صاف و یک‌دست دارند؛ شیارهای کابل اصلاً مشخص نیست؛ و نیز عاری از خوردگی و برآمدگی هستند.

·         کیفیت ساخت کابل

شاید اصلی‌ترین راه تشخیص کابل شارژ اصل از فیک کیفیت ساخت آن است. اگر روکش پلاستیکی کابل، نرم، صاف و یک‌دست بود، محصول اصل است. ولی روکش دچار خراشیدگی و یا سطح ناهموار نشان از تقلبی بودن کابل دارد.

·         وزن شارژر

در بخش پیشین گفتیم کابل تقلبی از روکش پلاستیکی بی‌کیفیت ساخته می‌شود. پس در مقایسه با کابل اصل وزن سبک‌تری دارد. باید به وزن آداپتور نیز توجه کنید و به صورت اصلی کلی بدانید که شارژر اصل، وزن بیشتری دارد.

·         کانکتورهای یو اس بی

سر فلزی کانکتور تقلبی کمی بد شکل و کژ است. همچنین از قسمت پلاستیکی‌اش بیش از میزان معمول بیرون زده است.

·         زمان شارژ

توجه به مدت زمان شارژ تلفن همراه از دیگر روش‌های تشخیص است. زیرا کابل‌های تقلبی هرچقدر هم از قابلیت شارژ سریع برخوردار باشند باز عمل شارژ آنها بیشتر طول می‌کشد.

·         توجه به قیمت

کابل شارژ اصلی هرگز به قیمت پایین فروخته نمی‌شود. کابل شارژ ارزان قیمت و ادعای اورجینال بودن کابل توسط فروشنده قطعاً نشان از تقلبی بودن آن دارد.

دلایل استفاده نکردن از کابل شارژر تقلبی

همانگونه که گفتیم کابل‌های تقلبی به تلفن شما آسیب می‌زنند. نخست از سلامت باتری و گوشی شما کاسته و عمر باتری کاهش می‌یابد. همچنین ممکن است به دلیل کیفیت پایین کابل شارژ، در حین شارژ، کابل شکسته و یا پاره شود و در موبایل شما گیر کند. یا به دلیل داغ شدن بیش از اندازه گوشی شما را بسوزاند و از آن بدتر، سبب آتش‌سوزی شود. افزون بر همه اینها، ممکن است هنگام همگام‌سازی با رایانه شخصی، به آن اتصال نیابد و یا به سیستم شما لطمه بزند.

پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از خطرات و آسیب‌های احتمالی به گوشی، هنگامی که باتری گوشی به‌طور کامل شارژ شد، به سرعت شارژر را از پریز برق بکشید. ضمناً بهتر است هنگام شارژ تلفن همراه گوشی‌تان را در مکانی تنگ و پوشیده نگذارید. همچنین برای افزایش عمر مفید باتری گوشی خود، تا حد امکان فقط از شارژر خودش بهره ببرید. سرانجام اینکه از استفاده از کابل‌های دچار خوردگی و خراشیدگی جداً بپرهیزید.

چگونه یک شارژر فیک به تلفن همراه ما آسیب می‌رساند؟

بهتر است همیشه گوشی خود را با شارژر اصلی آن شارژ کنید. در غیر این صورت و اگر شارژ با شارژرهای یدکی تقلبی صورت پذیرد ممکن است با افزایش دما، لطمات شدیدی به گوشی شما وارد آید. حتی گاه می‌تواند موبایل را برای همیشه از کار بیندازد. بهتر است برای خرید شارژر اصل هزینه کرد تا متحمل هزینه‌های سنگین‌تری مانند خرید یک گوشی نو نشد.

شایان گفت است، شارژرهای اصل از محافظ‌هایی سود می‌برند که مانع از بیش از حد شارژ شدن و نیز بیش از حد تخلیه شدن باتری گوشی شما می‌شوند. پس بهتر است تحت هیچ شرایطی از شارژر و کابل شارژ تقلبی استفاده نکنید.

شارژر آیفون

خرید کابل شارژ مناسب و با کیفیت از فروشگاه سارگوتاپ

همان‌گونه که در آغاز این مقاله گفتیم، بهترین راه برای خرید کابل شارژ اصل و غیر تقلبی مراجعه به فروشگاهی معتبر و مجهز است. ولی از آنجایی که امروزه فروشگاه‌های فراوانی در قلمرو پخش لوازم جانبی تلفن همراه فعال هستند، گزینش فروشگاهی معتبر شاید چندان آسانی نباشد.

سارگوتاپ از معتبرترین و خوشنام‌ترین فروشگاه‌هایی است که در این زمینه فعالیت دارد. این فروشگاه لوازم جانبی موبایل اصفهان برای شما فرصتی را فراهم می‌کند تا بتوانید انواع لوازم جانبی موبایل و کابل‌های شارژ با کیفیت را با ضمانت‌نامه معتبر متین و به‌شکل آنلاین و حضوری خریداری کنید. بدون تردید با برگزیدن این فروشگاه، هم در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید و هم از مزیت‌های بسیار خوب این فروشگاه از جمله قیمت مناسب بهره‌مند خواهید شد.

سخن پایانی

ما در این مقاله به موضوع تشخیص کابل شارژ مناسب بدون آسیب به گوشی پرداختیم. تشخیص کیفیت کابل شارژ و اصل یا تقلبی بودن آن به این دلیل مهم است که استفاده از کابل شارژ و یا شارژر غیر اصل می‌تواند منجر به آسیب‌هایی به دستگاه شما شود. امیدواریم مطالعه این نوشته برای شما سودمند بوده باشد و از این پس بتوانید کابل اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان