جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2087 بازدید

چهره واقعی کیمیا خاتون و شمس تبریزی، به بهانه فیلم مست عشق (عکس)

چهره واقعی کیمیا خاتون و شمس تبریزی، به بهانه فیلم مست عشق (عکس)
خواندن 2 دقیقه
3.7
(14)

دیدن چهره واقعی کیمیا خاتون و شمس تبریزی خالی از لطف نیست!‌ کیمیا خاتون نادختری مولانا بود. مادر کیمیا، کرا خاتون از ازدواج اول خود همین یک دختر را داشت. او بعد از فوت شوهرش با مولانا ازدواج کرده و کیمیا خاتون با مادرش در منزل مولانا زندگی می کرد. زمانی که ازدواج شمس و کیمیا خاتون صورت گرفت، شمس بیش از 60 سال داشت و کیمیا 25 ساله بود. شمس از وی خواستگاری کرد. این دو در کنار خانه مولانا و در منزلی که او برایشان تهیه کرده بود زندگی خود را شروع کردند. گفته می شود که کیمیا زنی زیبا و متین بود.

در مورد کیمیا خاتون اطلاعات دیگری در دسترس نیست. اما زیبایی و عفت او می تواند دلیل محکمی بر شیفتگی شمس نسبت به او باشد ولی اینکه چرا و چگونه کیمیا نیز دلباخته شمس شده بود، حرفی از تاریخ نداریم. اگر قبول کنیم که مولانا از بزرگان و سرشناسان روزگار خود بوده و در قونیه برای خود جلالو جبروتی داشته است، باید بپذیریم که برای دختر و حتی نادختری او که هم زیبا و هم عفیف بوده، خواستگارانی از طبقات مختلف به خصوص سرشناسان آن دوره وجود داشته است. اما چرا کیمیا تا 25 سالگی ازدواج نکرده است؟ این نکته هم از عجایب است و تاریخ برایش پاسخی ندارد. به هر روی شما برای دیدن تصویر کیمیا خاتون و شمس تبریزی وارد این مطلب شده اید. این شما و این هم تصاویر کیمیا خاتون و شمس تبریزی! 

تنها تصویری که از کیمیا خاتون در دست است

تصویر واقعی کیمیا خاتون

و تصویری منتسب به شمس تبریزی

تصویری از شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 14

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان