جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 2 دقیقه
4.5
(2)

مطالعه ای که در شماره چاپی Neurology، مجله پزشکی آکادمی عصب شناسی آمریکا منتشر شد، نشان داد که افراد مسن که با کمبود ویتامین B12 هستند احتمالاً به دلیل از دست دادن سلول های مغزی دچار انقباض مغز یا کوچک شدن مغز می شوند. اسکن MRI از شرکت کنندگان درگیر در مطالعه انجام شد و حجم مغز اندازه گیری شد.

ویتامین B12 مانع از دست دادن نورون ها می شود

از دست دادن نورون ها منجر به آتروفی مغز می شود. علائم شایع آتروفی مغز عبارتند از زوال عقل، بی‌حسی، تشنج، مشکل در برقراری ارتباط، از دست دادن حافظه، از دست دادن هماهنگی، فلج، اختلال بینایی و آفازی. کمبود ویتامین B12 بر سلول‌های عصبی که ارتباط را در بافت‌های مغز برقرار می‌کنند، تأثیر می‌گذارد.

افسردگی یکی از علائم کمبود ویتامین B12 است

ویتامین B 12 سروتونین، هورمون تقویت کننده خلق و خو را در بدن سنتز می کند. کمبود ویتامین B12 که به وفور در محصولات حیوانی یافت می‌شود، می‌تواند خلق و خو را کاهش داده و باعث افسردگی شود. مطالعات نشان داده اند که سطوح پایین این ویتامین با خطر بالای افسردگی در زنان مسن مرتبط است.

کمبود ویتامین B9 ممکن است منجر به نقایص مادرزادی مانند آناسفالی شود

کمبود ویتامین B9 ممکن است منجر به نقایص مادرزادی مانند اسپینا بیفیدا و آناسفالی شود. آنسفالی اختلالی است که در آن نوزاد با مغز و جمجمه ناقص متولد می شود. در حالی که دلایل ژنتیکی مسئول این بیماری هستند دریافت اسید فولیک کافی در دوران بارداری می تواند به جلوگیری از این نقص کمک کند.

ویتامین D عملکرد مغز را بهبود می بخشد

یک مطالعه منتشر شده در Alzheimer’s & Dementia: Journal of the Alzheimer’s Association نشان داد که افرادی دارای سطوح بالاتر ویتامین D در مغز، عملکرد شناختی بالاتری را گزارش کردند. این مطالعه غلظت ویتامین D را در نواحی مغز مرتبط با بیماری آلزایمر، زوال عقل بررسی کرد.

چرا دانستن این واقعیت مهم است؟

سلامت شناختی بهتر نیاز زندگی مدرن است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) می گوید در حال حاضر بیش از 55 میلیون نفر با زوال عقل زندگی می کنند. یک مطالعه از Lancet تخمین زده است که تا سال 2050 انتظار می رود 153 میلیون نفر با زوال عقل زندگی کنند. زوال عقل هفتمین علت مرگ و میر در جهان است و علت اصلی وابستگی در میان سالمندان محسوب می شود.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان