جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
5
(1)

آب برنج برای عفونت ادراری کمی عجیب به نظر می‌رسد! این ماده که یک داروی طبیعی معروف برای مراقبت از پوست و مو در کره است، به دلیل نتایج فوری و موثرش در هند نیز محبوبیت پیدا کرده است. این اکسیر طبیعی که در آیورودا به نام تاندولوداکا نیز شناخته می شود، با آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی غنی شده است و برای پوست و مو مفید است. فراتر از فواید زیبایی، آیورودا آب برنج را به عنوان یک درمان قوی برای عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) می شناسد. گفته می شود این درمان باستانی برای کاهش ناراحتی هایی مانند احساس سوزش، ترشحات سفید و خونریزی شدید قاعدگی مفید است. بنابراین، بیایید ببینیم که چطور باید از آب برنج برای عفونت های ادراری استفاده کنیم.

عفونت ادراری (UTI) چیست؟

عفونت دستگاه ادراری (UTI) یک عفونت باکتریایی است که هر بخشی از سیستم ادراری از جمله کلیه ها، مثانه، حالب ها یا مجرای ادرار را درگیر می کند. علائم شایع این مشکل عبارتند از: میل مداوم به ادرار کردن، احساس سوزش در هنگام ادرار، ادرار کدر یا بدبو، و ناراحتی لگنی. بر اساس یک مطالعه منتشر شده در کتابخانه ملی پزشکی، زنان بالغ 30 برابر بیشتر از مردان در معرض ابتلا به عفونت ادراری هستند. بنابراین، عفونت ادراری در زنان شیوع بیشتری دارد. مداخله پزشکی برای خلاص شدن از شر عفونت بسیار مهم است، با این حال هیدراته نگه داشتن بدن و حفظ بهداشت مناسب ممکن است به جلوگیری از عفونت کمک کند.

آیا آب برنج عفونت ادراری را درمان می‌کند؟

فواید آب برنج به زیبایی محدود نمی شود، بلکه ممکن است از عفونت های واژن شما نیز جلوگیری کند. زنان مبتلا به UTI ممکن است علائمی مانند ناراحتی، سوزش و خارش مرتبط با این عفونت را تجربه کنند. در چنین مواردی، می‌توانید برخی از درمان‌های خانگی آیورودا را امتحان کنید که ممکن است به شما کمک کنند از شر عفونت خلاص شوید. در آیورودا، آب برنج، مدت‌هاست که برای درمان عفونت ادراری استفاده می‌شود. از مزایای این مایع می توان به التیام عفونت، کاهش اسیدیته، جریان سنگین و گرفتگی های پریود اشاره کرد.

فواید آب برنج برای عفونت ادراری

در آیورودا اعتقاد بر این است که آب برنج یا تاندولوداکا به دلیل خواص تسکین دهنده اش برای درمان UTI مفید است. این ماده حاوی ترکیباتی است که ممکن است به کاهش التهاب و تحریک در دستگاه ادراری کمک کند. نشاسته موجود در آب برنج می تواند یک پوشش محافظ ایجاد کند که به طور بالقوه باعث کاهش ناراحتی در هنگام ادرار می شود. این به افزایش جریان خون در بدن و کاهش پیتا کمک می کند زیرا پیتا بیش از حد ممکن است گرما تولید کند و باعث احساس سوزش شود. آب برنج همچنین به تعادل واتا و کافا کمک می کند که این هم به نوبه خود به مهار مشکلات گوارشی و تسکین علائم سوزش در طول عفونت ادراری کمک می کند. علاوه بر این، Tabdulodaka دارای اثرات ادرارآور خفیفی است که باعث افزایش تولید ادرار و به طور بالقوه دفع باکتری‌ها از سیستم ادراری می‌شود.

با این حال، در حالی که داروهای سنتی مانند Tandulodaka ممکن است علائم خفیف را تسکین دهند، بسیار مهم است که برای تشخیص و درمان مناسب UTI با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید. پزشک شما ممکن است داروهایی مانند آنتی بیوتیک ها را برای شما تجویز کند که اغلب برای درمان موثر عفونت باکتریایی زمینه ای ضروری هستند.

آب برنج (تاندولوداکا) را چگونه تهیه کنیم؟

درست کردن آب برنج آسان است. مقداری برنج (حدود 10 گرم) بردارید، آن را بشویید و به مدت 2 تا 6 ساعت در ظرف سفالی یا فولادی ضد زنگ خیس بگذارید. پس از خیساندن، آب برنج را صاف کنید تا جدا شود. آب برنج آماده استفاده است.

چگونه آب برنج مصرف کنیم؟

روزانه 50 میلی لیتر آب برنج، ترجیحاً صبح میل کنید. شما می توانید از هر نوع برنجی برای تهیه تاندولوداکا استفاده کنید، اما برنج قرمز مفیدترین نوع است. برنج سفید هم مناسب است ولی به صورت نپخته. همچنین برنج را حرارت ندهید و برای آماده سازی آن را خام نگه دارید. همراه با این درمان، اگر علائم UTI را تجربه کردید، فوراً با پزشک خود مشورت کنید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان