جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
116 بازدید

کمبود کدام ویتامین ها باعث تعریق بیش از حد می شود؟

کمبود کدام ویتامین ها باعث تعریق بیش از حد می شود؟
خواندن 4 دقیقه
2.7
(3)

روزهای گرم بهار و تابستان می تواند برای برخی آزاردهنده باشد، به خصوص برای افرادی که بیش از حد عرق می کنند. اگرچه تعریق ضروری است زیرا به بدن کمک می کند تا خنک شود یا حتی سموم بدن را تا حدی دفع کند، تعریق بیش از حد می تواند برای برخی ناراحت کننده، تحریک کننده و حتی شرم آور باشد. عرق کردن بعد از ورزش کاملاً طبیعی است، اما اگر به دلیل قرار گرفتن در معرض گرما یا عصبی بودن یا مریض بودن تمایل به تعریق بیش از حد دارید، می توانید با رعایت چند نکته از آن اجتناب کنید. یک عامل کلیدی برای رفع این مشکل تنظیم رژیم غذایی است زیرا کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی نیز می تواند شما را به تعریق بیش از حد سوق دهد.

برخی ویتامین ها و مواد معدنی وجود دارند که می توانند به رژیم غذایی اضافه شوند و به تنظیم دمای بدن و کنترل عرق کمک کنند. این بدان معناست که با تغذیه صحیح و سالم می توان تعریق را کنترل کرد.

کمبود کدام ویتامین ها باعث تعریق زیاد می شود؟

نبود مقدار کافی از برخی ویتامین ها در بدن باعث می‌شود که بیش از اندازه عرق کنید که موضوع آزاردهنده ای هم است. بنابراین با افزودن این ویتامین ها و مواد معدنی می توانید به کاهش تعریق کمک کنید:

ویتامین B کمپلکس

این ویتامین ها ضروری هستند زیرا عملکرد حیاتی حفظ و تنظیم سیستم عصبی را انجام می دهند. آنها بر سطوح انرژی، متابولیسم سلولی و عملکرد مغز نیز تأثیر دارند. هنگامی که سیستم عصبی سمپاتیک شما بیش از حد به استرس واکنش نشان می دهد، شروع به عرق کردن می کنید. این نتیجه به دلیل کمبود ویتامین B در رژیم غذایی است که باعث حساسیت بیش از حد به اضطراب، موقعیت های پرتنش و استرس زا می شود و تعریق بیش از حد را هم در پی دارد. کمبود این گروه از ویتامین ها همچنین می تواند یکی از دلایل تعریق شبانه باشد. مصرف مناسب ویتامین B حمایت تغذیه ای مورد نیاز برای کنترل این مشکل را تضمین می کند.

غذاهایی مانند گوشت، تخم مرغ، مرغ، سبزیجات سبز، لوبیا، محصولات لبنی، حبوبات، آجیل و غیره می توانند منابع غنی ویتامین B باشند. همچنین می توانید مکمل های ویتامین B را همراه با مواد غذایی غنی از ویتامین B مصرف کنید.

ویتامین D

یکی از اولین علائم کمبود ویتامین D، تعریق بیش از حد، به ویژه عرق کردن سر است. کمبود ویتامین D همچنین باعث خستگی، درد استخوان، گرفتگی عضلات و افسردگی می شود.

شما می توانید سطح ویتامین D خود را با مصرف ماهی های چرب، محصولات لبنی مانند شیر و پنیر، قارچ، غذاهای غنی شده با ویتامین D و غیره تنظیم کنید. با این حال، نور خورشید بهترین منبع ویتامین D است. حدود 20 دقیقه قبل از ساعت 11 خود را در معرض نور خورشید قرار دهید. این کار می تواند به شما کمک کند سطح ویتامین D خود را افزایش دهید.

منیزیم

وقتی عرق می کنید، به طور طبیعی منیزیم از دست می دهید. تعریق بیش از حد می تواند منجر به کمبود منیزیم شود. این کمبود باعث افزایش سطح استرس می شود و به نوبه خود باعث تعریق بیشتر و از دست دادن منیزیم بیشتر می شود. افزایش مصرف منیزیم به تعادل سطح بدن کمک می کند و در نتیجه عرق را تا حدودی کاهش می دهد.

منابع منیزیم عبارتند از: بادام، کدو تنبل، اسفناج و دانه های سویا.

کلسیم

کلسیم یک ماده معدنی است که به تنظیم دمای بدن کمک می کند و می تواند به سرکوب سطح تعریق کمک کند. محصولات لبنی، دانه های سویا، سبزیجات برگ سبز و آجیل می توانند به افزایش سطح کلسیم در بدن کمک کنند. ویتامین D برای جذب کلسیم در بدن ما لازم است.

کلام پایانی

مطمئناً، تعریق برای بدن یک روند کاملا طبیعی و صد البته مفید است زیرا به سم زدایی کل بدن کمک می کند، اما اگر می خواهید از تعریق بیش از حد جلوگیری کنید، مطمئن شوید که رژیم غذایی شما سرشار از این ویتامین ها و مواد معدنی است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان