جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
2
(2)

همیشه شنیده ایم که خوردن سالاد فواید زیادی برای بدن دارد و بهتر است بخش زیادی از وعده‌های غذایی‌مان سبزیجات باشد. واقعیت این است که انواع سالاد برای سلامتی ما عالی است. سبزیجات نیروگاهی از مواد مغذی ضروری هستند و مقدار فراوانی فیبر، ویتامین و آنتی اکسیدان های دوست داشتنی روده دارند. با این حال، آن احساس خوشایند پس از خوردن سالاد همیشه برای همه یکسان نیست. برخی افراد نفخ بعد از سالاد را تجربه می‌کنند. گاهی اوقات، خوردن غذای خام می تواند منجر به مشکلات گوارشی مانند نفخ شود. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید در این نوشتار خواهید دید که چگونه باید از نفخ سالاد جلوگیری کنیم.

چرا بعد از خوردن سالاد نفخ ایجاد می شود؟

احساس نفخ پس از خوردن سالاد یا سبزیجات به تنهایی می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد:

محتوای فیبر بالا

سبزیجات سرشار از فیبر هستند، به ویژه سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی و گل کلم، اگر به مقدار زیاد آنها را بخورید یا بدن شما به آنها عادت نداشته باشد، ممکن است باعث ایجاد نفخ و گاز در معده شوند. بد نیست واقعیت های جالب در مورد بروکلی را بخوانید و با این گیاه مغذی بیشتر آشنا شوید.

سبزیجات خام

در مقایسه با سبزیجات پخته شده، برای برخی افراد ممکن است هضم سبزیجات خام دشوارتر باشد، که می تواند باعث نفخ یا گاز معده شود. با مواد غذایی برای بهبود فرایند هضم بیشتر آشنا شوید.

بلعیدن هوا

نفخ ممکن است ناشی از بلع هوا باشد، که می تواند هنگام غذا خوردن سریع یا نجویدن کامل غذا اتفاق بیفتد.

عدم تحمل غذایی

برخی از افراد نسبت به برخی از سبزیجات یا موادی که به طور منظم استفاده می شوند حساس هستند یا نسبت به آنها حساسیت دارند.

چگونه بعد از خوردن سالاد از گاز یا نفخ جلوگیری کنیم؟

راه های زیادی برای مدیریت نفخ سالاد وجود دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

سطح مصرف آب خود را افزایش دهید

بدن ما مملو از شیره های گوارشی است و نوشیدن آب کافی به حفظ مقادیر بهینه آنها در بدن کمک می کند. همچنین، هر شکلی از فیبر محلول (عمدتاً در غلات، مغزها، دانه‌ها و برخی میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود) آب را جذب می‌کند. این بدان معناست که اگر آب کافی ننوشید، چیزهایی در بدن شما جریان پیدا نمی‌کنند و در نهایت با مشکلاتی مانند نفخ، گاز یا درد مواجه خواهید شد.

نکته احتیاطی: این بدان معنا نیست که در حین صرف وعده های غذایی خود شروع به نوشیدن آب زیادی کنید. وقتی آب را با غذا می نوشید، اثر شیره های گوارشی خود را در بدن رقیق می کنید، به این معنی که آنها قدرت هضم خود را از دست می دهند. در عوض، می توانید حداقل مایعات را همراه با وعده های غذایی خود مصرف کنید و بعد از غذا مقدار آب لازم را بنوشید.

غذا یا سالاد را خوب بجوید

اغلب ما عجله داریم که صبحانه یا ناهار خود را در حین حرکت بخوریم. وقت کافی را صرف جویدن صحیح غذا کنید تا زمانی که به قوام تقریباً مایع برسد. هضم غذا از دهان شما شروع می شود. بنابراین، اگر تجزیه غذا در دهان را انجام ندهید، زمانی که به روده شما می رسد هضم آن سخت تر می شود.

نحوه غذا خوردن خود را تغییر دهید

به جای غذا خوردن در حالت حرکت درست بنشینید و در آرامش کامل غذای‌تان را بخورید. استرس مانع انجام درست فرآیندهای گوارشی می شود. بنابراین، زمانی که بدنتان برای غذا آماده نیست غذا می خورید، منجر به هضم ضعیف و احساس ناراحتی می شود.

بدن خود را با باکتری های خوب تغذیه کنید

همه ما می دانیم که روده دارای تعداد زیادی باکتری سالم است که به روند تجزیه فیبر کمک زیادی می کنند. کامبوچا، کشک یا کیمچی برخی از پروبیوتیک‌های با کیفیت هستند، به این معنی که منابع عالی باکتری‌های خوب هستند. مصرف آنها در زندگی روزمره روند هضم را تسریع می کند و به کاهش مشکلاتی مانند نفخ بعد از خوردن سالاد کمک می کند. با این همه فایده ای که کامبوچا داره، هنوز چای سیاه و چای سبز می نوشی؟

کمی پیاده روی کنید

بعد از خوردن سالاد، می‌توانید کمی پیاده‌روی کنید یا حرکات کششی ملایم انجام دهید. انجام هر نوع تمرین ملایم بعد از خوردن سالاد می تواند به شل شدن ماهیچه های روده و آزادسازی گازهای به دام افتاده کمک کند.

مقداری از سبزیجات موجود در سالاد را بپزید

هنگامی که برخی از سبزیجات موجود در سالاد را می‌پزید، به تجزیه آنها کمک می‌کنید و هضم آن‌ها در دستگاه گوارش آسان‌تر می‌شود.

شکم تان را ماساژ دهید

اگر تنظیم رژیم غذایی نفخ شما را تسکین نمی دهد، شکم تان را ماساژ دهید. با انجام این کار، می توانید زمان عبور غذا از روده ها را و در نتیجه درد را کاهش دهید. از سمت راست نزدیک لگن شروع کنید و با حرکات دایره‌ای به سمت بالا مالش دهید تا به دنده‌هایتان برسید. مستقیماً به سمت چپ بالای بدن پیش بروید، سپس به سمت لگن چپ خود پایین بیایید. در مرحله بعد روی ناف را مالش بدهید. این کار را در جهت عقربه های ساعت حداکثر تا ده دقیقه ادامه دهید. چرخش در جهت خلاف جهت عقربه های ساعت ممکن است مشکل شما را تشدید کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان