جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
13 بازدید

مواد غذایی برای بهبود هضم (معرفی ۱۴ ماده غذایی موثر)

مواد غذایی برای بهبود هضم (معرفی ۱۴ ماده غذایی موثر)
خواندن 5 دقیقه
1.5
(2)

اگر مشکل سوء‌هاضمه دارید و نمی‌توانید به راحتی غذاها را هضم کنید، ما فهرستی از غذاهای مفید برای بهبود هضم را آماده کرده ایم که با گنجاندن آن‌ها در رژیم غذایی تان می‌توانید به سلامت روده و معده تان کمک کنید.

غذا باید متنوع، رنگارنگ و سرشار از فیبر باشد، با این حال، به یاد داشته باشید که اندازه غذاها باید همیشه متناسب با انرژی مصرفی‌تان باشد و باید در فواصل منظم در طول روز مصرف شود. وعده‌های غذایی به طور ایده آل سه وعده در روز است.

اگر به دنبال غذاهای سالم برای بهبود هضم مواد غذایی هستید، حتما این مطلب را تا آخر بخوانید.

ماست

فواید ماست غذاهایی که گرسنه تان می گذارند غذاهای مفید برای بیماری سرخک غذاهای مفید برای دیسک گردن مواد غذایی برای بهبود هضم

ماست منبع بسیار خوبی از باکتری‌های مفید است که به عنوان پروبیوتیک‌ها هم شناخته می‌شوند. با این حال سعی کنید ماست بدون قند و پرچرب مصرف نکنید. بلکه ماست کم چرب و بدون قند را کنار میوه‌های تازه سرو کنید. این ماده غذایی می‌تواند حاوی تعداد زیادی باکتری مفید برای روده باشد که به هضم بهتر غذا کمک می‌کنند.

کفیر

این نوشیدنی حاوی پروبیوتیک از تخمیر شیر تهیه شده و مملو از باکتری‌های مفید است (که می‌تواند به کاهش نشت روده کمک کند). این نوشیدنی را می‌توانید در ترکیب اسموتی و سوپ‌ها استفاده کنید یا به جای آبلیمو در سس سالاد بریزید.

میسو

میسو از دانه‌های تخمیر شده سویا، به علاوه جو یا برنج تهیه می‌شود و حاوی طیف وسیعی از مواد مغذی مانند باکتری‌ها و آنزیم‌های مفید است. برای تهیه سس‌ها یا انواع سوپ حتما از میسو استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از آن برای مزه دار کردن ماهی سالمون یا توفو استفاده کنید. در واقع این ماده غذایی یکی از مواد اصلی در آشپزی ژاپنی‌ها است. از طرفی اگر به لبنیات حساسیت دارید، حتما میسو را به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

بادام

فواید بادام خیس خورده مواد غذایی برای بهبود هضم

بادام خواص پروبیوتیک خوبی دارد، به این معنی که با استفاده از این ماده غذایی مفید به درمان باکتری‌های روده هم کمک خواهید کرد، زیرا بادام سرشار از فیبر، اسیدهای چرب و پلی فنول‌ها است. اگر احساس خلق تنگی و ناراحتی دارید سعی کنید یک مشت بادام برای میان وعده میل کنید.

روغن زیتون

باکتری‌های روده و معده مانند رژیم غذایی حاوی اسیدهای چرب و پلی فنول‌ها هستند. این نوع باکتری‌ها در روغن زیتون یافت می‌شوند. بر اساس نتایج مطالعات این نوع روغن به کاهش التهاب معده و روده کمک کرده باعث بهبود هضم غذا می‌شود.

سعی کنید از روغن زیتون برای پخت و پز استفاده کنید یا مقداری از آن را روی سالاد ریخته و میل کنید. همچنین برخی از مطالعات دریافته‌اند که روغن زیتون در کاهش سوء‌هاضمه مفید است و ترشح اسید معده را کنترل کند.

نخود فرنگی

باکتری‌های روده برای رشد به فیبر نیاز دارند، بنابراین هر چه میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید بهتر است. نخود فرنگی سرشار از فیبرهای محلول و نامحلول است که به حفظ تعادل سیستم ‌هاضمه کمک می‌کند. این ماده غذایی را کنار سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید، یا به ترکیب سالاد و سوپ اضافه کنید.

کلم بروکسل

کلم بروکسل حاوی انواع فیبر است که به تقویت باکتری‌های مفید کمک می‌کنند. این گیاه خوراکی همچنین سرشار از ترکیبات گوگردی است که به مبارزه با باکتری‌های ناسالم مانند هلیکوباکتر پیلوری کمک می‌کند. کلم بروکسل را کنار غذای اصلی تان بخورید.

موز

خواص پوست موز صاف کردن مو با مواد طبیعی در خانه مواد غذایی برای بهبود هضم

موز یکی از مفیدترین و سالم‌ترین میوه‌ها است. این میوه پرطرفدار فیبر فراوان دارد و باعث تقویت و افزایش باکتری‌های مفید می‌شود.

سیر

سیر خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد و می‌تواند به کنترل باکتری‌های بد روده کمک کند و باعث تعادل مخمر روده‌ها شود. از این ماده غذایی به عنوان طعم دهنده غذا استفاده می‌شود. خواص سیر باعث بهبود عملکرد روده‌ها شده و در نهایت هضم غذا را بهبود می‌بخشد.

زنجبیل

زنجبیل تازه بهترین ماده غذایی برای تولید اسید معده است که با تحریک سیستم گوارشی باعث انتقال غذا به روده می‌شود. سعی کنید زنجبیل تازه را به عنوان دمنوش بنوشید یا در ترکیب اسموتی، سوپ و غذاهای دیگر بگنجانید.

سیب

سیب حاوی پکتین است که با افزایش حجم مدفوع، یبوست و اسهال را درمان می‌کند. این فیبر محلول توسط باکتری‌های روده بزرگ تجزیه شده با افزایش حجم مدفوع نه تنها یبوست و اسهال را درمان می‌کند بلکه خطر عفونت‌های روده را هم کاهش می‌دهد.

رازیانه

فواید شگفت انگیز دانه رازیانه برای سلامتی مواد غذایی برای بهبود هضم

رازیانه یک گیاه دارویی مفید برای هضم بهتر غذا به حساب می‌آید. برای مزه دار کردن غذاها از رازیانه به عنوان ادویه استفاده کنید و از فواید آن بهره مند شوید. فیبر موجود در رازیانه به جلوگیری از یبوست کمک می‌کند.

این گیاه حاوی ترکیباتی است که باعث آرام شدن عضلات دستگاه گوارش می‌شوند. از طرفی رازیانه بهترین داروی گیاهی برای کاهش مشکلات گوارشی مثل نفخ شناخته می‌شود.

نعناع

روغن نعناع از برگ‌های نعناع به دست می‌آید و می‌تواند مشکلات گوارشی را بهبود بخشد. این روغن حاوی ترکیبی به نام «منتول» است که ممکن است علائم سندرم التهابی روده از جمله نفخ، ناراحتی معده و مشکلات مربوط به حرکات روده را بهبود بخشد.

از طرفی روغن نعناع تأثیرات آرام‌بخش بر عضلات دستگاه گوارش دارد و باعث تقویت عملکرد معده و روده می‌شود. این روغن همچنین می‌تواند با افزایش سرعت حرکت غذا در دستگاه گوارش به بهبود سوءهاضمه کمک کند.

پرتقال

اکثر میوه‌ها منبع خوب فیبر هستند، همچنین آن‌ها ویتامین‌ و مواد معدنی مفید مثل ویتامین c و پتاسیم دارند که به هضم بهتر کمک می‌کنند. پرتقال یکی از این میوه‌هاست که نه تنها جزء غذاهای مفید برای هضم بهتر مواد غذایی شناخته می‌شود، بله با داشتن انواع مواد مغذی مختلف از جمله منیزیم، پروتئین، بتاکاروتن، آلفاکاروتن، فولات و کولین به سلامت کلی بدن کمک می‌کند.

سعی کنید از پرتقال را به عنوان میان وعده مصرف کنید. بهتر است موز و پرتقال را با هم بخورید تا سیستم گوارشی تان بهتر کار کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان