جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.5
(2)

در یک رابطه سالم، شما یکدیگر را برابر می بینید. ممکن است نقش‌ها و مسئولیت‌های متفاوتی داشته باشید و قطعاً چیزهای متفاوتی را به رابطه وارد خواهید کرد. اما باید تعادلی هم در قدرت و هم در میزان مشارکت هر دو طرف وجود داشته باشد. رابطه یک طرفه یعنی رابطه ای که شما برای آن بسیار تلاش می کنید اما تلاش خاصی از طرف مقابل تان نمی بینید. اما نشانه های رابطه یک طرفه چیست؟ با هم در این نوشتار خواهیم دید!

نشانه های رابطه یک طرفه چیست؟

وقتی در یک رابطه تعادل وجود نداشته باشد، اتفاقات بدی ممکن است رخ دهد. یک نفر اغلب احساس می کند مورد استفاده قرار گرفته یا مورد قدردانی قرار نگرفته است، در حالی که دیگری احساس می کند حق دارد. بهتر است باور کنید که این روند نتیجه خوشایندی نخواهد داشت. در زیر 7 نشانه رابطه یک طرفه را می بینید. اگر این موارد در مورد راطبه شما هم صدق می کند، تصمیم با خودتان است: بمانید یا خلاص شوید!

1) احساس خستگی می کنید

اگر احساس می‌کنید دائماً در رابطه زجر می کشید، احتمالاً به این دلیل است که یک طرفه است. شما بیش از سهم خود تلاش می‌کنید تا همه چیز را بین خود آرام و شاد بسازید، در حالی که به نظر می‌رسد همسرتان اصلاً کاری انجام نمی‌دهد. این روند نه تنها ناامید کننده است، بلکه واقعاً می تواند این احساس را ایجاد کند که شما تنها کسی هستید که به رابطه تان اهمیت می دهید.  حس بدی است!

2) شما تنها کسی هستید که فداکاری می کنید

یکی از علائم هشدار دهنده بزرگ که نشان می دهد شما در یک رابطه یک طرفه قرار دارید این است که یک نفر فداکاری می کند و دیگری هیچ کاری انجام نمی دهد. برای اینکه روابط موفق باشند، سازش تقریباً همیشه ضروری است. اگر خوش شانس باشید، می توانید به توافقات و مصالحه هایی دست پیدا کنید تا هردوی شما به آنچه می خواهید بدون نیاز به تسلیم شدن زیاد، برسید. اما برای بیشتر روابط، ممکن است فداکاری لازم باشد. با این حال اگر فداکاری فقط از سوی شماست، یک جای کار می لنگد.

3) شریک زندگی شما هرگز عذرخواهی نمی کند

اشتباه همیشه از شماست و طرف مقابل تان هرگز زیر بار اشتباهات خود نمی رود؟  آیا همیشه مقصر شما هستید؟ هیچ کس کامل نیست، بنابراین مطمئناً شریک زندگی شما نیز گاهی اوقات باید مقصر باشد. اگر همیشه تقصیر همه چیز را به گردن شما می اندازد، این از نشانه های رابطه یک طرفه است و باید فکری به حال خود کنید.

4) مسائل مالی به دوش شماست

این غیرعادی نیست که یکی از شریک ها بیشتر از دیگری درآمد داشته باشد، اما بسیار غیرعادی است که بار مالی و هزینه ها مدام روی دوش یک نفر باشد. همیشه دلایلی وجود دارد که شرکا بتوانند کمک مالی به هم کنند، اما ما در مورد الگوها صحبت می کنیم. اگر یکی از طرفین به طور کامل شریک دیگری را دور می‌زند، قطعاً مشکلی وجود دارد.

5) در رابطه احساس ناامنی می کنید

احساس ناامنی می تواند نشانه عدم تعادل قدرت در یک رابطه باشد. ممکن است احساس کنید که حرف یا قدرت زیادی در رابطه ندارید در حالی که شریک زندگی شما واقعاً پشت فرمان رابطه تان است. او ممکن است به روشی غیر متعهد عمل کند یا بدتر از آن، عمدا باعث شود که احساس کنید موقعیت شما ناامن است. حتب ممکن است تا جایی پیش بروند که به شما بگویند در فکر ترک کردن یا یافتن فرد جدیدی هستند.

این امر باعث می شود که شما احساس ناامنی کنید و به وضوح ببینید که رابطه شما متعادل نیست. و این احساس وحشتناکی است که باید با آن زندگی کنید. آیا ارزشش را دارد؟

6) یکی از شما همه تصمیمات را می گیرد

تصمیم گیری آسان نیست و در موارد مهم به فکر و انرژی زیادی نیاز دارد و اگر مجبور باشید همه این کارها را خودتان انجام دهید، می تواند خسته کننده باشد. اگر شریکی دارید که به طور مداوم به شما اجازه می دهد تمام تصمیمات سخت را به تنهایی اتخاذ کنید، احتمالاً رابطه شما کاملاً یک طرفه است.

این تصمیمات ممکن است در مورد خرید، محل زندگی، نحوه حل مشکلات یا حتی مسائل مربوط به رابطه باشد. مهم نیست که آنها در مورد چه چیزی هستند، شریک زندگی شما تقریباً هیچ نظری نمی دهد و همه چیز را بر عهده شما می گذارد.

از سوی دیگر، ممکن است متوجه شوید که شریک زندگی شما تمام تصمیمات را در رابطه شما می گیرد و به شما اجازه نمی دهد هیچ نظری داشته باشید. این هم می تواند باعث شود شما احساس کنید تحت کنترل و ناتوان هستید.

تعادل واقعی تنها زمانی به دست می‌آید که هر دو بتوانید نظر بدهید، گزینه‌ها را بسنجید و با هم به نتیجه برسید.

۷) باعث شرمساری شما می شوند

آیا همیشه مجبور هستید رفتار شریک زندگی تان را توجیه کنید؟

ممکن است همیشه به خاطر آنها دیر بیایید و این شما هستید که عذرخواهی می کنید. یا ممکن است آنها انجام کارهای مهم را فراموش کنند و شما باید کسی باشید که به دیگران توضیح می دهید. توجیه رفتار آنها شما را در موقعیت عجیبی قرار می دهد.

معمولاً به این معنا که آنها به سهم خود یا به مسئولیت های خود عمل نکرده اند، اما شما هستید که کار بهانه جویی را انجام می دهید. این از نشانه های یک رابطه یک طرفه است که در آن شریک زندگی تان هیچ ارزشی برای وجهه شما قائل نیست.

اگر در یک رابطه یک طرفه باشیم، باید چه کار کنیم؟

اگر این 7 نشانه هشداردهنده را تجربه می کنید،  اولین قدم این است که بفهمید ترازو به کدام سمت متمایل است. آیا این عدم توازن قدرت است، و شما احساس می کنید که هیچ قدرتی ندارید؟

یا این عدم تعادل در تلاش است و شما بیشتر تلاش می کنید؟ با پاسخ به این سوالات، می توانید به دنبال راهی برای متعادل کردن مجدد چیزها باشید. ممکن است احساس کنید که بباید بیشتر صحبت کنید، یا ممکن است فکر کنید که شریک زندگی شما باید کار بیشتری انجام دهد.

قدم بعدی صحبت کردن در مورد رابطه تان است. به یاد داشته باشید که این دیدگاه شماست و شریک زندگی شما ممکن است موافق نباشد. حتی ممکن است شریک زندگی شما احساس کند که تعادل در جهت مخالف است. گفتگوی دوستانه کمک تان می کند به نتیجه رسید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان