جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.3
(147)

زوج‌هایی که عشق و مشاجره را با هم تجربه کرده اند، اهمیت موفقیت یک رابطه را درک می‌کنند. خواه یک بحث پرشور باشد و خواه یک شوخی ساده، اختلافات جزئی تنها یک مکث کوتاه در داستان عشق آنهاست. دو نفر که عمیقاً به همدیگر اهمیت می‌دهند، گاهی هم درگیر مشاجره و بحث می‌شوند و این هیچ اشکالی ندارد. در این نوشتار درباره قدرت عشق و مشاجره در ایجاد یک رابطه پایدار خواهیم گفت. با خبرنامه همراه باشید!

چرا برخی از زوج‌ها با هم بحث می‌کنند

دعوا کردن در یک رابطه همیشه به این معنا نیست که مشکلی وجود دارد. مشاجره هم نوعی ارتباط سالم است که می‌تواند دیدگاه‌های مخالف را روشن کند و درس‌های ارزشمندی به دو طرف بدهد. کارشناسان می‌گویند تسلط بر هنر مشاجره برای یک رابطه سالم بسیار مهم است. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • مراقب آنچه می‌گویید باشید و از گفتن چیزی که پشیمان تان می‌کند، پرهیز کنید.
  • از این تصور که همیشه حق با شماست پرهیز کنید.
  • در طول مکالمه روی مسیر درست گفتگو بمانید.
  • به محض اینکه احساس کردید عصبانی شده اید، به جای داد زدن صحبت کنید.
  • به دیدگاه شریک زندگی تان خوب گوش دهید.

مشاجره و دعوا یکی نیستند

ارتباط موثر برای هر رابطه موفقی اهمیت زیادی دارد. در حالی که مهم است افکار خود را برای شریک زندگی تان بیان کنید، دعوای همراه با عصبانیت می‌تواند بیشتر از آنکه مفید باشد آسیب برساند. با گذشت زمان، یاد خواهید گرفت که چه چیزی ارزش بحث کردن دارد و چه چیزی ندارد. اشکالی ندارد که مشاجرات خود را انتخاب کنید و هر چیز کوچکی را مطرح نکنید. با این حال، سرکوب احساسات برای جلوگیری از درگیری اقدام سالمی نیست. یک رابطه قوی و محبت آمیز می‌تواند اختلافات را بدون تبدیل به خشم حل کند.  

چگونه به طور موثر با شریک زندگی خود بحث کنیم؟

 اختلاف نظر در یک رابطه می‌تواند فرصتی برای رشد و یادگیری باشد. مشاجره‌ها می‌توانند به زوج‌ها این امکان را بدهند که دیدگاه‌ها، باورها و هویت‌های فردی یکدیگر را درک کنند، البته وقتی به خوبی مورد بررسی قرار گیرند. با این حال، مبارزه در مورد همه چیز می‌تواند خسته کننده باشد، بنابراین انتخاب عاقلانه بحث و مشاجرات مهم است. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا به طور سالم با اختلافات برخورد کنید:

  • اصرار نکنید کخ همیشه حق با شماست.
  • قبل از پاسخ دادن به همسرتان اجازه دهید صحبتش را تمام کند.
  • روی موضوع بمانید و از دور شدن از موضوع خودداری کنید.
  • با مهربانی، احترام و نگرش محبت آمیز به گفتگو بپردازید.
  • اگر احساس می‌کنید که بیش از حد عصبانی شده‌اید، پیشنهاد کنید در اتاق دیگری استراحت کنید تا آرام شوید.

نکاتی برای مدیریت اختلافات در یک رابطه

اختلافات بخشی طبیعی از هر رابطه ای هستند، اما دانستن نحوه مدیریت آنها ضرورت دارد. در اینجا چند نکته وجود دارد که می‌تواند به شما در مدیریت تعارضات با شریک زندگی تان کمک کند:

  • هر بار روی یک موضوع تمرکز کنید تا از فراموش کردن هدف اولیه بحث جلوگیری کنید.
  • به یاد داشته باشید که شما و شریک زندگیتان برای حل یک مشکل با هم کار می‌کنید، نه علیه یکدیگر.
  • مراقب سلامت روان خود باشید و فقط به این دلیل که شریک زندگی تان نیاز به تخلیه روانی دارد، خود را تا مرز فرسودگی پیش نبرید. شاید بد نباشد ویژگی های افراد مبتلا به افسردگی پنهان را بدانید.
  • مرزها را تعیین کنید، مانند فریاد نکشیدن بر سر یکدیگر یا استراحت در زمانی که اوضاع خیلی به هم می‌ریزد.

چرا زوج‌هایی که بحث می‌کنند، یکدیگر را بیشتر دوست دارند؟

اختلاف نظر در یک رابطه طبیعی است و ممکن است نشان دهنده این باشد که هر یک از دو طرف دیدگاه‌ها و باورهای متفاوتی دارند. اجتناب از مشاجره می‌تواند باعث ایجاد تنش و کناره گیری از هم شود، زیرا ممکن است دو طرف در بیان افکار و احساسات خود برای جلوگیری از ایجاد آسیب تردید کنند. این روند می‌تواند منجر به عدم تعهد و اعتماد در رابطه شود.

دکتر استفانی سرکیس می‌گوید: «من هرگز زوج سالمی را ندیده‌ام که با هم مشاجره نکنند. با این حال، آنها هرگز دعوا نمی کنند – بلکه گفتگو و بحث می‌کنند. اگر زن و شوهری به دفتر من بیایند و به من بگویند که هرگز دعوا نکرده اند، مطمئن خواهم بود که چیزی در این میان درست نیست. شما می‌توانید بدون دعوا بحث کنید. مشاجره چیزی دور از درگیری و دعوا است. شما و شریک زندگی تان می بایست نقطه نظرات خود را بدون بلند کردن صدای خود بیان کنید. شما به این توافق رسیده اید که گاهی اوقات با هم مخالف باشید و این اشکالی ندارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 147

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. مهدیس نیم‌رخ
    مهدیس

    حتی اگه سر این دعوا کنن که میخواهند از هم جدا شند؟؟

  2. امیر نیم‌رخ
    امیر

    مثلا من فهمیدم که اگه خانومم ازچیزی ناراحت هست بجای بحث که ازش نیمساعت میگذره و بدون سرانجام خواهد بود، اول به اون و بعد خودم فرصتی چندساعته برای آرامش بدم. بعد این چندساعت که هردو هم بهش بیشتر فکر کردیم و خیلی منطقی هرکدوم مقصر هستیم، یه معذرت خواهی کوتاه میکنیم و واقعا بعدش عشقمون چندین برابر بهم بیشتر میشه و چنین احساسی رو برای همه آرزو میکنم.

  3. جواد نیم‌رخ
    جواد

    بنظرم بحث و دعوا رابطه سرد میکنه

  4. زهرا نیم‌رخ
    زهرا

    نه این درست نیست بیشتر مواقع عدم درک زوجها از هم باعث بالابردن صدا برای هم میشود

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان