جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.3
(3)

اگر قرار است سفر بروید اما نمی دانید با گلدان‌هایتان چه کار کنید، باید بهترین روش آبیاری گیاهان را بیاموزید تا سفر بی دغدغه ای داشته باشید. همه ما به گل ها و گیاهان آپارتمانی مان علاقه داریم، پس برای شادابی و تازه بودن آن هر کاری می کنیم. با این حال نباید زیاد به خود سخت بگیرید، زیرا شما می توانید به سفر و تفریح بروید بدون این که بعد از برگشت با صحنه پژمرده شدن گیاهان تان رو به رو شوید، زیرا ما 4 روش بینظیر آبیاری گیاهان را به شما آموزش می دهیم تا در طول تعطیلات عید نوروز با خیال راحت سفر کنید.

روش آبیاری انواع گیاهان آپارتمانی برای مدت طولانی

اگر شما هک جزو آن دسته از افرادی هستید که هنگام رفتن به مسافرت نگرانی آبیاری گیاهان خود هستید، تنها کافی است یکی از روش‌های زیر ر ا انتخاب کنید تا در حین مسافرت هم گیاهان شما پژمرده نشوند.

از بطری آب استفاده کنید

از بطری آب استفاده کنید

حالا که قرار است چند روزی سفر بروید، باید فکری اساسی برای آبیاری گیاهانتان بکنید. مثلا شما می توانید از بطری آب برای آبیاری طولانی مدت گیاهان استفاده کنید. کافی است یک بطری پلاستیکی را پر آب کنید و روی درپوش آن چند سوراخ ایجاد کنید و به صورت وارونه روی خاک گلدان قرار دهید. با این کار آب به صورت قطره قطره از بطری خارج شده و خاک گلدان تا موقع برگشت شما مرطوب می ماند. با این حال فراموش نکنید با این روش تنها 5 روز می توانید آبیاری گیاه را انجام دهید، پس اگر قرار است مدت بیشتری در سفر باشید، از روش دیگری برای آبیاری گیاهان و گل‌هایتان استفاده کنید.

آبیاری گیاهان آپارتمانی با روش زیرگلدانی

قدیمی ترین روش آبیاری گیاهان آپارتمانی استفاده از روش زیرگلدانی است. این روش می تواند برای مدت کوتاهی آب گیاه شما را تامین کند. همچنین می‌توانید از این روش برای آبیاری گیاهان آپارتمانی مقاوم مانند انواع کاکتوس و ساکلونت استفاده کنید. زیرا آبیاری روزانه این گیاهان به رشد آن‌ها آسیب می زند. اگر 3 تا 4 روز مسافر هستید، حتما این روش را امتحان کنید.

حوله می تواند به آبیاری طولانی مدت گیاهان کمک کند

حوله می تواند به آبیاری طولانی مدت گیاهان کمک کند

خوب روش سوم برای گیاهان به شدت حساس مناسب است. اگر گیاهی دارید که به آبیاری زیاد حساس است و فقط باید هفته ای یک بار آن را آبیاری کنید، پس یک تشت پر کنید و تعدادی حوله درون آن خیس کنید، سپس گلدان‌ها را روی حوله‌ها قرار دهید تا آب از کف گلدان به ریشه ها رسیده و توسط آ‌ن‌ها جذب شود. همچنین اگر گلدان را درون تشت آب قرار می دهید، حتما گیاه باید از نور مناسب خورشید برخوردار باشد، در غیر این صورت خیلی زود از بین خواهد رفت.

فیتیله گذاری انواع گیاهان آپارتمانی

فیتیله گذاری انواع گیاهان آپارتمانی

روش مطمئن برای آبیاری گیاهان آپارتمی موقع سفر، استفاده از روش فیتیله گذاری است. زیرا با این روش نیاز ندارید نگران پژمرده شدن گیاهان‌تان باشید، بلکه می توانید خیلی راحت حتی برای دو تا سه هفته به مسافرت بروید و همچنان گل‌ها شاداب و تازه باقی بمانند. برای این کار به نخ کاموا نیاز دارید. یک ظرف یا لگن را پر از آب کنید، یک رشته نخ پنبه‌ای یا نخ کاموا را از مخزن به هر گلدان بکشید. فراموش نکنید که چند سانتیمتر از یک طرف نخ باید درون ظرف آب و قسمت دیگر آن را نیز باید درون خاک گلدان فرو کنید. این روش درست مانند روش قطره ای عمل می کند، و خاک گلدان به طور منظم مرطوب باقی خواهد ماند.

برای این که از آبیاری مطمئن شوید، قبل از بیرون رفتن از خانه به گلدان ها آب بدهید تا آب راحت‌تر در طول نخ جریان پیدا کند. حتی اگر به سفر نمی روید، می توانید از این روش برای آبیاری گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی استفاده کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان