جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
18 بازدید

روزهای گرم در راهند، فواید لیموناد را فراموش نکنید!

روزهای گرم در راهند، فواید لیموناد را فراموش نکنید!
خواندن 4 دقیقه
5
(1)

لیموناد برای بسیاری از ما مترادف است با روزهای گرم تابستان و طراوت و خنکای یک نوشیدنی بی نظیر که در یک لحظه همه چیز را جذاب می‌کند. اما، لیموناد به عنوان یک نوشیدنی خوشمزه و مغذی که می توان آن را به راحتی در خانه درست کرد، سزاوار پذیرش و تقدیر گسترده تری است. این نوشیدنی فقط یک ترکیب گوارا برای رفع تشنگی و گرمای تابستان نیست بلکه فواید بی نظیری هم برای سلامتی دارد.  فواید لیمو + آب به خوبی شناخته شده است. در اینجا نگاهی به فواید لیموناد خواهیم داشت. فوایدی که توسط بسیاری از مطالعات علمی هم پشتیبانی می‌شود.

۷ فاید بی نظیر لیوناد برای سلامتی

  • بهبود سلامت قلب: لیمو سرشار از ویتامین C، مواد شیمیایی گیاهی مانند هسپریدین و دیوسمین و همچنین فیبر است که همگی به سلامت قلب و سیستم گردش خون کمک می کنند. در ضمن می‌توانید با انجام چند آزمایش ساده در خانه، میزان سلامت قلب‌تان را بسنجید.
  • بهبود سلامت کلیه ها: در برخی از مطالعات اعتقاد بر این است که اسید سیتریک خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهد و ممکن است به جلوگیری از تشکیل آنها کمک کند. بد نیست با سایر مواد غذایی مفید برای کلیه نیز آشنا شوید.
  • ویتامین C دارد: این ویتامین به بدن شما کمک می کند تا سایر مواد مغذی از جمله کلسیم و آهن را جذب کند. همچنین برای سلامت پوست مفید است. بیماری های ناشی از کمبود ویتامین سی را که بشناسید، بیشتر به اهمیت گنجاندن این ویتامین در برنامه غذایی تان پی خواهید برد.
  • خواص ضد سرطان دارد: ویتامین ها و بیوفلاونوئیدهای موجود در آب لیمو خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی را در برخی از مطالعات نشان داده اند. بنابراین بد نیست روزتان را با ترکیبی سپری کنید که نه تنها شاداب‌تان می‌کند بلکه چنین فایده بی نظیری هم دارد.
  • بهبود هضم: اسیدهای موجود در آب لیمو به فرآیندهای گوارشی بدن شما کمک می کنند و می تواند به شما در غلبه بر یبوست و همچنین تسکین معده درد کمک کند. اگر مشکلات هضم دارید می توانید مواد غذایی مفید برای هضم را در برنامه غذایی تان بگنجانید.
  • خنک نگه داشتن بدن: نوشیدن آب لیمو در لیموناد ممکن است به شما کمک کند بیشتر تعریق کنید، که به نوبه خود باعث می شود در هوای گرم خنک تر بمانید – جای تعجب نیست که این نوشیدنی ترکیب مورد علاقه افرادی زیادی در تابستان است!
  • حاوی مواد معدنی مفید است: لیمو حاوی آهن و پتاسیم و همچنین مقادیر کمی از مواد معدنی دیگر مانند کلسیم و منیزیم است. نوشیدن لیموناد یک راه خوب برای هیدراته ماندن و دریافت مجدد مواد معدنی است به ویژه اگر ورزش می کنید.

نکاتی برای افزایش فواید لیموناد

با فواید لیموناد برای سلامتی آشنا شدیم. چنانچه دیدید این ترکیب خواص زیادی دارد و همه جوره به بدن‌تان فایده می‌رساند. با این حال چند راه وجود دارد که می توانید فواید نوشیدن لیموناد را از این هم بیشتر کنید و خواصش را به حداکثر برسانید. موارد زیر را دنبال کنید:

  • به ترکیب لیمونادتان شکر اضافه نکنید. در صورت امکان از عسل به عنوان جایگزین شکر استفاده کنید. به این ترتیب شکر که خود با مضراتی همراه است از این نوشیدنی حذف می شود.
  • نکته بسیار مهم تر: علاوه بر آب لیمو، پوست لیمو را حدود 15 دقیقه بجوشانید و از آب پوست لیمو در ترکیب لیموناد استفاده کنید.

 کلام پایانی

با توجه به فوایدی که لیموناد دارد، بسیار منطقی به نظر می‌رسد که این نوشیدنی را بهترین ترکیب برای تابستان و بهار بدانیم. سعی کنید در ترکیب لیمونادتان از آب لیموی تازه گرفته شده استفاده کنید تا از فواید بی نظیر لیمو بهره مند شوید. لیموناد بیشتری در منوی نوشیدنی های تابستانی تان قرار بدهید و لذت و فایده را با هم تجربه کنید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان