جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
33 بازدید

این 6 جمله رو هرگز به عشقت نگو! مگر اینکه بخوای رابطه ت تموم بشه! (بر اساس روانشناسی)

این 6 جمله رو هرگز به عشقت نگو! مگر اینکه بخوای رابطه ت تموم بشه! (بر اساس روانشناسی)
خواندن 5 دقیقه
5
(2)

هیچ کس هرگز ادعا نکرده است که عشق آسان است…و زمانی که صحبت از پیش بردن درست روابط (و احساساتی که با آنها همراه است) به میان می‌آید، هر کس چالش‌ها و جوانب خاصی را در نظر می‌گیرد. ما در این نوشتار به جنبه گفتگوی بین شما و عشق‌تان پرداخته‌ایم. به طور خاص به چیزهایی که هرگز نباید به عشق تان بگویید.

6 جمله که هرگز نباید به عشق‌تان بگویید

اگر می‌خواهید از تبدیل شدن یک حرف کوچک به یک جنگ تمام عیار جلوگیری کنید، عبارات خاصی وجود دارد که هرگز نباید به کسی که دوستش دارید بگویید. این جملات بر اساس علم روانشناسی تهیه شده اند.

تو زیادی حساسی!

هنگامی که عصبانی یا ناراحت هستیم، برچسب زدن آسان است. این همان کاری است که ما در کودکی و هنگام بازی انجام می‌دادیم. اما به عنوان یک فرد بزرگسال، به زودی متوجه می‌شوید که این کار چندان سازنده نیست. مخصوصاً وقتی این کار را با کسی که (ظاهراً) دوستش دارید انجام می‌دهید.

اینکه شریک زندگی خود را متهم می‌کنید که بیش از حد «نیازمند»، «حساس» یا «ترحم‌ برانگیز» است، می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. این رفتار نشان می‌دهد که آنها (به نحوی) در اشتباه هستند یا نیازهای شان اهمیتی ندارد.

چیزی که روانشناسان می‌گویند این است: این جمله منجر به احساس طرد شدن یا عدم کفایت در فرد مورد علاقه‌تان خواهد شد.

علاوه بر این، وقتی کلمات “نباش…” یا “اینطور نباش…” را اضافه می‌کنید، تبدیل به یک دستور غیرمنطقی می‌شود. در اصل، شما به آنها می‌گویید که “شما نباید چنین احساسی داشته باشید.” در روانشناسی، «باید» به عنوان قضاوت تلقی می‌شود و با استفاده از آنها، شریک زندگی‌تان را فقط در حالت تدافعی قرار می‌دهید.

واکنشت بیش از اندازه بود!

این یکی تا حدی پیچیده است… مطمئناً، ممکن است فقط سعی کنید یک موقعیت را قبل از اینکه از کنترل خارج شود، شفاف کنید. اما برای شریک زندگی شما، این جنیه نادیده گرفته می‌شود.

همانطور که گفتن «تو دیوانه شدی» یا «تو غیرمنطقی هستی» احساسات او را تحقیر می‌کند، گفتن اینکه «تو بیش از حد واکنش نشان می‌دهی» فقط باعث بی‌اعتبار کردن او و احساساتش می‌شود.

در نتیجه، عزت نفس او ممکن است ضربه بخورد. در روانشناسی، بی اهمیت جلوه دادن احساسات یک نفر شکل رایج دستکاری روانشناختی است. به طور خاص تر، همان پدیده گس لایتینگ!

مثال‌های دیگر عبارتند از: «این چیزی نیست که اتفاق افتاده است» یا «این موضوع خیلی مهم نیست». آنچه شما واقعاً در اینجا می‌گویید، این است که احساسات آنها مهم نیست یا اینکه آنها بی پایه و اساس حرف می‌زنند.

مقصر تویی!

اگر سلاح اصلی شما سرزنش دیگران است، وقت آن است که در مورد رفتارتان فکر کنید. نه تنها سرزنش کردن شریک زندگی (برای هر چیز کوچک) محیطی خصمانه ایجاد می‌کند، بلکه مانع از آن می‌شود که هر دوی شما مسائل بین‌تان را منطقی و سالم به گفتگو بگذارید. در نهایت، یک چرخه معیوب (یک چرخه سرزنش) شکل می‌گیرد؛ و با توجه به روانشناسی، اغلب نشانه این است که شما واقعاً فرافکنی می‌کنید.

مهم‌ترین مشکل مقصر اعلام کردن شریک زندگی‌تان این است:

اگر همیشه فوری بگویید “این تقصیر شماست”، ممکن است به دلیل ترس از سرزنش شدن (دوباره) برای شریک زندگی تان در آینده به سختی به شما اعتماد خواهد کرد و این بدترین اتفاق در یک رابطه است!

ازت متنفرم!

نفرت کلمه بسیار زشتی است – کلمه ای که می‌تواند احساسات منفی و خصومت شدید را برانگیزد و با تهدیدهای توخالی مانند “من خسته شده ام”، ” می‌روم”، “همه چیز تمام شد” یا “می خواهم جدا شوم”، بدتر هم می‌شود.

مطمئناً این نوع جملات چیزهایی نیست که باید هنگام مکالمه با کسی که دوستش دارید استفاده کنید.

خوب گوش کنید:

این جملات نه تنها می‌تواند از نظر عاطفی به شما و شریک زندگی شما آسیب برساند، بلکه ممکن است صدمات جبران ناپذیری به رابطه شما وارد کند. روانشناسی به ما می‌گوید که تهدیدهای توخالی اغلب با ایجاد یک واکنش زنجیره ای و اظهار نظرهای تلافی جویانه نتیجه معکوس می‌دهند.

در نهایت این جملات (در صورت استفاده بیش از حد) به مرور زمان تاثیر و اعتبار خود را از دست خواهند داد!

اگر واقعا دوستم داشتی نشون می‌دادی!

تا به حال در مورد احساس گناه شنیده اید؟ خوب، این یک مثال برجسته از آن است. نه تنها این، بلکه دستکاری روانشناختی بهترین حالت آن است.

از نظر روانشناسی، این عبارت شبیه باج گیری عاطفی است. این جمله خواه آگاهانه بیان شود و خواه به صورت ناآگاه، شریک زندگی شما را تحت فشار قرار می‌دهد تا فقط برای اثبات عشقش به شما، تلاش کند. مطمئناً بیان این جمله رفتار سالمی نیست.

سکوت….

خوب، این آخری یک عبارت یا جمله نیست، اما به همان اندازه مضر است. طبق گفته موسسه گاتمن، جلوی بحث و گفتگو را گرفتن یک عمل بسیار آسیب زننده است و حتی می‌تواند پایان یک رابطه را پیش بینی کند.

عدم تمایل شما به صراحت و گفتگوی صادقانه با شریک زندگی تان به طور جدی به رابطه صدمه می‌زند، از چند جهت. به همین دلیل (حتی اگر باعث ناراحتی شما شود) ضروری است که مسائل را به طور آشکار و محترمانه مطرح کنید.

کلام پایانی

به این ترتیب، به جای قرار گرفتن در الگوهای ارتباطی منفی، سعی کنید از زبان مؤدبانه و سازنده استفاده کنید. با اجتناب از جملات فوق، می‌توان به تقویت درک، اعتماد و صمیمیت در حرکت رو به جلو کمک کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان