جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
21 بازدید

عجیب ترین یافته دانشمندان: بدن نوجوان ها بوی بز می دهد

عجیب ترین یافته دانشمندان: بدن نوجوان ها بوی بز می دهد
خواندن 4 دقیقه
3.7
(3)

بر اساس تحقیقات محققان آلمانی بوی بد کودکان خردسال با بوی بدن نوجوانان متفاوت است.

نشریه نیویورک تایمز به تازگی گزارشی منتشر کرده است، که در آن به بررسی بوی بدن کودکان و نوجوانان پرداخته است. بررسی پوست کودکان نشان داد که نمونه‌های بوی بدن آن‌ها دارای سطوح بالاتری از ترکیبات شیمیایی با رایحه‌ای از گل است. این در حالی بود که بدن نوجوانان ترکیبی تولید می کند بیشتر شبیه بوی عرق و ادرار می داد و دارای سطوح بیشتر و بالاتری از موادی شبیه به بوی پنیر، کپک‌زندگی و “بز مانند” بود.

هرچند نویسندگان این تحقیق از بدتر بودن بوی بدن نوجوانان چیزی نگفتند اما دیانا اوسینکو، محقق مقطع دکترا در دانشگاه ارلانگن-نورنبرگ آلمان گفت که تفاوت‌ ترکیبات شیمیایی‌ای که آن‌ها یافتند «ممکن است بوی بد بدن نوجوانان را نتیجه بدهد».

بدن نوجوان ها بوی بز می دهد

در واقع بوی بدن ترکیبی پیچیده از مواد شیمیایی موجود در هوا است. اکثر این بوها با حاصل عرق و سبوم (ماده‌ای روغنی که معمولاً از طریق فولیکول‌های مو ترشح می‌شود) که توسط میکروب‌های موجود روی سطح پوست تجزیه می شوند و سایر ترکیبات موجود در هواست.

بر اساس گفته محققان تفاوت بوی بدن نوجوانان و کودکان ممکن است ناشی از تغییرات دوران بلوغ در تولید عرق و سبوم باشد.

بررسی این تحقیق روی 18 کودک زیر سه سال و 18 نوجوان که دوران بلوغ را گذرانده بودند، انجام شده بود. دانشمندان برای جمع‌آوری نمونه‌های از بوی بدن آن ها پد‌های پنبه‌ای کوچکی زیر بغل تی‌شرت‌ها و لباس‌ خواب های این 26 کودک و نوجوان دوخته بودند.

همچنین شرکت‌کنندگان حق نداشتند در 48 ساعت تحت آزمایش از هیچ محصول بهداشتی معطر یا خوردن غذاهای حاوی بو مانند پیاز و سیر استفاده کنند.

سپس دانشمندان در آزمایشگاه، ترکیبات شیمیایی که در پدهای پنبه‌ای نفوذ کرده بود را استخراج و تجزیه و تحلیل کردند. در نهایت آن ها به این نتیجه رسیدند که نمونه های بویی که از بدن کودکان برمی خواست حاوی کمی از مواد شیمیایی نمونه های بوی بدن نوجوانان بود.

اما دو ترکیب شیمیایی استروئیدی تنها در نمونه بوی بدن نوجونان وجود داد. این دو ترکیب ناشی از غدد عرقی است که تا سن بلوغ فعال نمی شوند و سپس پیش‌سازهایی برای این ترکیبات ترشح می‌کنند که میکروب‌های پوست آن را به استروئیدهای بودار مورد نظر تبدیل می‌کنند.

آیا می توان این بوها را توصیف کرد؟

هرچند تشخیص بوها کار سختی است اما هلن لوس، محقق عطر و بود از دانشگاه ارلانگن-نورنبرگ و از نویسندگان این تحقیق جدید، می‌گوید: “هیچ توافق نظری در مورد چگونگی توصیف بوها وجود ندارد.”

با این حال کارشناسان بو در دانشگاه قبلا واژگان استانداردی را برای توصیف بوی ترکیبات مختلف با تمرکز بر روی عطر غذاها پدید آورده اند. دکتر لوس گفت: “ما در حال حاضر این دایره واژگان طعم را به موادی که در بوهای بدن وجود دارند نیز تعمیم می دهیم.”

تجزیه و تحلیل بوی بدن نوجونان

با بررسی بوی استروئیدهای بدن نوجوانان آن ها دریافتند که یکی از این ترکیبات بوی چوب صندل و مشک دارد و دیگری نیز دارای ویژگی‌های مشک‌مانند دارد که البته با بوی عرق و ادرار همراه است.

این گروه سنی همچنین سطوح بالاتری از ترکیباتی به نام اسید کربوکسیلیک دارند که بوی آن بیشتر شبیه مواد کپک‌زده، پنیری و بز مانند است. با این حال رایحه بهتری که کمتر آزاردهنده نیز است وجود دارد مثل بوی خاک، میوه یا موم که حاصل همین ترکیبات شیمیایی هستند.

از طرفی در سبوم که در دوران بلوغ افزایش می‌باید، اسیدهای کربوکسیلیک نیز وجود دارد.

باور محققان بر این است که ترکیب دو استروئید بو‌دار همراه با سطوح بالاتر اسیدهای کربوکسیلیک می تواند باعث بد و آزاردهنده بودن بوی بدن نوجوانان شود.

خانم اوسینکو از دیگر محققان این تحقیق گفت: “من فکر می‌کنم تشخیص این که یک بو همیشه برای همه خوشایند یا ناخوشایند است، سخت است. از این رو آنچه توصیف کرده‌ایم در واقع یک فرض از طرف ما است.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان