جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
5
(1)

احساس تنبلی یا خستگی در طول روز اغلب نتیجه انتخاب نامناسب سبک زندگی است و خوردن غذای اشتباه یکی از خطاهای اصلی است. با این حال بد نیست بدانید با یک تغییر مثبت در سبک زندگی و برنامه غذایی تان، سطح انرژی بدن شما به شدت افزایش خواهد یافت. در این نوشتار به مواد غذایی افزایش دهنده انرژی بدن پرداخته ایم. با خبرنامه همراه باشید!

مواد غذایی افزایش دهنده انرژی بدن

فهرست زیر غذاهایی. بسیار سالم و مفید هستند که گنجاندن آنها در برنامه غذایی تان باعث بالا رفتن انرژی تان می‌شود:

۱. غلات کامل

صبحانه اولین وعده غذایی در روز است و اهمیت زیادی دارد. مصرف غلات کامل مانند بلغور جو دوسر، برنج قهوه‌ای یا کینوا در صبحانه می‌تواند باعث آزادسازی مداوم انرژی شود که در کل روز دوام می‌آورد. این کربوهیدرات‌های پیچیده به آرامی هضم می‌شوند و از افزایش و کاهش سطح قند خون جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این، آنها سرشار از فیبر هستند، که به هضم بهتر کمک می کند و باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و از رخوت اواسط صبح جلوگیری کنید.

۲. نوشیدنی های بدون کافئین

در حالی که کافئین می تواند انرژی را به طور ناگهانی افزایش دهد، تکیه کامل به آن می تواند منجر به افت انرژی در باقی ساعات روز شود. در عوض، نوشیدنی های بدون کافئین مانند چای سیاه یا چای سبز را انتخاب کنید. این نوشیدنی های سالم حاوی مقادیر کمی کافئین همراه با آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند به شما کمک کنند احساس شادابی و انرژی داشته باشید و از خستگی جلوگیری می کنند. اگر اهل نوشیدن چای سبز هستید، این ۱۴ نکته را حتما بخوانید!

۳. مواد غذایی افزایش دهنده انرژی: میوه و سبزیجات

گنجاندن انواع میوه ها و سبزیجات فصلی در رژیم غذایی روزانه تضمین می کند که طیف متنوعی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های ضروری را دریافت می‌کنید. این مواد مغذی به حمایت از فرآیند تولید انرژی بدن و مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می‌کنند، که می‌تواند به رفع احساس خستگی کمک کند. به علاوه، میوه ها و سبزیجات برای سلامت کلی بدن مفید هستند.

۴. غذاهای غنی از پروتئین

پروتئین برای ترمیم و رشد عضلات ضروری است، اما نقش مهمی در حفظ سطح انرژی نیز دارد. غذاهای غنی از پروتئین، سرشار از اسیدهای آمینه، از عملکرد انتقال دهنده های عصبی پشتیبانی می کنند و هوشیاری و تمرکز را ارتقا می دهند. شما می توانید مرغ، ماهی، تخم مرغ توفو، عدس، حبوبات، شیر و محصولات لبنی را مصرف کنید. این مواد غذایی همچنین می توانند به شما احساس سیری بدهند و وزن‌تان را تحت کنترل نگه دارند.

۵. پروبیوتیک ها، افزایش دهنده انرژی بدن

روده سالم برای سلامت کلی، از جمله حفظ سطح انرژی ضرورت دارد. غذاهای غنی از پروبیوتیک مانند ماست، کفیر و سبزیجات تخمیری به حفظ یک میکروبیوم متنوع و متعادل روده کمک می کنند، که برای هضم بهینه و جذب مواد مغذی بسیار مهم است. پروبیوتیک ها با حمایت از سلامت روده می توانند به طور غیرمستقیم سطح انرژی را افزایش داده و احساس خستگی را کاهش دهند. به گفته یک متخصص تغذیه: نوشیدنی شماره 1 برای سلامت روده همین است!

۶. میان وعده های سالم

به جای استفاده از تنقلات سرخ شده یا شیرین که می تواند منجر به کاهش انرژی شود، جایگزین های مغذی مانند انواع توت، هویج، آجیل و دانه ها را انتخاب کنید. این میان وعده ها ترکیبی از فیبر، چربی های سالم و آنتی اکسیدان ها را برای بدن فراهم می کنند که سطح انرژی شما را در طول روز ثابت نگه می دارد. علاوه بر این، آنها تردی یا شیرینی رضایت بخشی را بدون تأثیرات منفی میان وعده های فرآوری شده ارائه می دهند.

۷. غذاهای افزایش دهنده سروتونین

سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که نقش کلیدی در تنظیم خلق و خو و سطح انرژی ایفا می کند. برخی از غذاها می توانند به افزایش تولید سروتونین در مغز کمک کنند و به شما کمک کنند احساس شادابی و سرحالی داشته باشید. غذاهایی مانند بوقلمون، مرغ، تخم مرغ، پنیر، سالمون، آجیل، دانه ها و آناناس را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا سطح سروتونین را در بدن تان افزایش دهید. علاوه بر این، کربوهیدرات های پیچیده مانند غلات کامل و حبوبات نیز می توانند تولید سروتونین را افزایش دهند. شاید بد نباشد نشانه های کمبود سروتونین را نیز بشناسید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان