جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
1
(1)

همه ما به دنبال راه هایی برای زندگی سالم تر، شادتر و سازنده تر هستیم. ما مقالات و داستان های متعددی را در مورد روال زندگی کارآفرینان می بینیم و از خود می پرسیم که اشتباه من کجاست؟ خوب، به زبان ساده، شما اشتباهی ندارید. روتین صبحگاهی برای همه موقعیت ها یک جور نیستند، در واقع، هر روتینی منحصر به فرد است و به شرایط خودتان بستگی دارد. شما باید روتین صبحگاهی مناسب خودتان را ایجاد کنید. در اینجا فهرستی از 9 عادت صبحگاهی وجود دارد که می توانید آنها را انتخاب کنید و یک تغییر حسابی زندگی تان ایجاد کنید! با ما همراه باشید.

۹ عادت صبحگاهی که زندگی ات را تغییر می‌دهند

این عادت ها واقعا ساده به نظر می‌رسند اما می‌توانند زندگی تان را به شدت تغییر دهند. کافیست مدتی آنها را دنبال کنید. خیلی زود متوجه اثرگذاری آنها خواهید شد:

ساعت زنگ دارتان را از تخت تان دور کنید

این برای همه ما پیش آمده است که فقط برای 20 دقیقه بیشتر در رختخواب ماندن، روی دکمه چرت زدن روی زنگ ساعت کلیک کنیم. با این حال، یک ترفند خوب این است که ساعت زنگ دار یا موبایل‌تان را تا جایی که می توانید دور از خودتان بگذارید تا مجبور شوید از رختخواب بلند شوید و آن را خاموش کنید. به این ترتیب روزتان زودتر آغاز می‌شود و می‌توانید با آرامش کامل کارها و آمادگی‌های روزتان را انجام بدهید.

مطالعه کنید

خواندن یک کتاب راهی فوق‌العاده برای شروع صبح است، خواه کتابی که به پیشرفت در زمینه شغل مورد علاقه‌تان کمک می‌کند و خواه زندگی‌نامه افراد مشهور. وقتی از خواب بیدار می شوید و مطالعه می‌کنید روزتان با دانش آغاز می شود و این به شما انگیزه می دهد که بقیه روز را عالی ادامه دهید. خواندن با افزایش خلاقیت و دانش مرتبط است که به طور کامل بر روز پیش روی‌تان تأثیر می گذارد.

رخت خواب‌تان را مرتب کنید

بله! کاری به این سادگی می تواند زندگی تان را تغییر دهد. مرتب کردن رختخواب و تخت ممکن است بعد از بیدار شدن کار سختی به نظر برسد، اما وقتی عادت به انجام آن را هر روز صبح کنید، از انجام آن سپاسگزار خواهید بود. این یک راه ساده و در عین حال موثر برای ایجاد احساس خوب در ابتدای روز است و به شما این احساس را می دهد که یک کار را تکمیل کرده‌اید. مرتب کردن تخت‌تان به این معناست که بعد از بازگشت به خانه هم با یک فضای زیبا و پر از نظم روبرو خواهید شد.

روزتان را برنامه ریزی کنید

بدون داشتن برنامه زمانی، روزتان احتمالا بدون دستاورد خاصی به پایان خواهد رسید. صبح، فهرستی از تمام کارهایی که می خواهید انجام دهید، خواه در محل کار و خواه در زندگی شخصی تان، تهیه کنید. کارهایی را که می خواهید به آنها برسید اولویت بندی کنید. این برنامه ریزی تضمین می کند که روز شما تا آنجا که ممکن است پربار و پر رونق خواهد بود. به یاد داشته باشید که در مورد اهدافی که تعیین می‌کنید واقع بین باشید. برخی کارها یک روزه تمام نمی‌شوند، اما داشتن یک چشم انداز روشن از اینکه می خواهید روزتان چگونه پیش برود، در دراز مدت قطعا مفید خواهد بود.

پنجره ها را باز کنید

باز کردن پنجره ها (البته اگر هوا بیش از اندازه سرد نباشد)، بهترین راه برای شروع صبح است، به خصوص اگر از خانه کار می کنید. ورود نور طبیعی و هوای تازه راهی عالی برای احساس شادابی است و همچنین باعث می‌شود احساس بیداری و آمادگی بیشتری برای چالش‌های روز داشته باشید.

ورزش کنید و آب بنوشید

همه ما از اهمیت و تأثیر هیدراته ماندن و ورزش بر سلامت جسمی و سلامت روانی مان آگاه هستیم. صبح، حتماً مقداری آب بنوشید. البته ورزش برای همه افراد یک کار اول صبحی نیست، اما حرکت دادن بدنتان با حرکات کششی ضرورت دارد. حرکت بدن به افزایش سطح انرژی و افزایش سطح اندورفین کمک می کند.

هر روز در یک ساعت ثابت از خواب بیدار شوید

ما نمی خواهیم توصیه کنیم که ساعت ۵ صبح بیدار شوید زیرا صادقانه بگوییم، این کار برای همه ممکن نیست. با این حال، باید زمانی را پیدا کنید که برای‌تان بیدار شدن راحت باشد و هر روز صبح در آن ساعت از خواب بیدار شوید. با بیدار شدن در یک زمان مشخص، بدن شما به آن ساعت عادت می کند و در نهایت این به عادتی تبدیل می شود که حتی متوجه آن نمی شوید. داشتن یک برنامه منظم مهم است، زیرا بدن یک ریتم منظم ایجاد می کند و دقیقاً می داند چه زمانی به خواب می روید و چه زمانی از خواب بیدار می شوید. ضروری است که وقتی زمانی را متناسب با خودتان و سبک زندگی تان انتخاب می کنید، این را در نظر بگیرید که چند دقیقه‌ای را برای سر حال آمدن و بلند شدن اختصاص بدهید مثلا ۱۰ دقیقه.

خودتان صبحانه درست کنید

خوردن صبحانه خوب گامی کلیدی برای داشتن یک صبح موفق است، زیرا بدن شما را با مواد غذایی مفید تغذیه می کند و سطح انرژی شما را بالا نگه می دارد. صبحانه یک وعده غذایی مهم است و حتی اگر گرسنه نیستید، ضروری است که به بدن خود عشقی که شایسته اش است بدهید.

از تلفن خود دوری کنید

گشت و گذار اول صبح در گوشی، میزان بهره وری شما را  محدود می کند. قرار دادن در حالت هواپیما در زمانی که آماده می شوید، صبحانه می خورید و روز خود را برنامه ریزی می کنید به شما این امکان را می دهد که از صبح تان نهایت لذت ببرید.

سخن پایانی: یک صبح عالی همه روزتان را عالی خواهد کرد!

پیدا کردن یک روتین صبحگاهی مناسب چندان هم چالش برانگیز نیست. در واقع با انجام گام های کوچک و ساده برای ایجاد یک بهبودی ساده در هر روز نهایتا منجر به بهره وری و شادی بیشتر در دراز مدت می شود. نهادینه کردن این عادات ساده به شما کمک می کند بهترین صبح را داشته باشید و بهترین روز را سپری کنید. حتی اگر فقط یکی از این عادات را رعایت کنید و آن را به برنامه روزانه خود اضافه کنید، از نتایج حاصل شگفت زده خواهید شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان