جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

آیا می دانستید که برخی از مواد غذایی کاهش وزن وجود دارند که ارزش غذایی یکدیگر را افزایش می دهند؟ در اینجا درباره آنها و هم افزایی مواد غذایی بیشتر بدانید. برخی غذاها، وقتی با هم خورده می‌شوند، فواید تغذیه ای یکدیگر را افزایش می‌دهند و یک وعده غذایی سالم‌تر را ایجاد می‌کنند و آنها را به غذاهای کاهش وزن قوی تبدیل می‌کند. متخصصان تغذیه از اصطلاح “هم افزایی غذا” برای این پدیده استفاده می‌کنند. در این مقاله به معرفی ۸ ترکیب غذایی که به کاهش وزن و تناسب اندام کمک می‌کند، پرداخته ایم.

ترکیب های غذایی که باعث کاهش وزن می شوند

اصلاح رژیم غذایی و مصرف غذاهای مغذی و کم کالری می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. مصرف غذاهایی که حاوی پروتئین بالا، فیبر، و کم کالری هستند، می‌تواند احساس سیری و رضایت را افزایش داده و در نتیجه به کنترل اشتها و کاهش مصرف کالری کمک کند.

مثلاً، مصرف مواد غذاییی مانند گوشت بدون چربی، تخم مرغ، میوه‌ها و سبزی‌ها که حاوی پروتئین، فیبر و ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف هستند، می‌تواند به تناسب و وزن سالم کمک کند.

در عین حال، مهم است که تغذیه متوازن و منظم را رعایت کنید و از میزان کالری مصرفی و فعالیت‌های ورزشی خود آگاه باشید. همچنین، به مقدار مصرف شده از هر نوع غذا و تنوع غذایی در رژیم غذایی خود توجه کنید تا از مواد غذایی مورد نیاز بدن خود اطمینان حاصل کنید.

در اینجا لیستی از برخی از بهترین غذاهای کاهش وزن به صورت ترکیبی وجود دارد که می توانید آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید:

کلم بروکلی و گوجه فرنگی

کلم بروکلی و گوجه فرنگی

خانم ها، آنها را به صورت خام و به شکل سالاد میل کنید یا به سادگی کلم بروکلی را در پوره گوجه فرنگی بریزید و مصرف کنید. طبق مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه، این ترکیب فقط یک ترکیب فوق العاده برای مبارزه با سرطان نیست، بلکه یک وعده غذایی عالی با کالری کم و سرشار از ویتامین C، فیبر و پروتئین است. بنابراین، پس از آن حتی احساس گرسنگی نخواهید کرد.

سالادها و چربی ها

سالادها و چربی ها

هنگامی که می‌خواهید یک سالاد رژیمی درست کنید، فراموش نکنید که یک دوز چربی سالم به شکل دانه کتان / بادام خرد شده / پنیر / سس سالاد بر پایه روغن به آن اضافه کنید. طبق مطالعه‌ای که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است، چربی‌های سالم که همراه با سبزیجات یا میوه‌ها مصرف می‌شوند، جدا از کمک به کاهش وزن، می‌توانند ظرفیت جذب مواد مغذی بدن را بهبود بخشند!

غلات کامل و غلات کامل

مطالعه دیگری که در این مجله منتشر شد نشان داد که ترکیب 3 یا بیشتر غلات کامل مختلف می‌تواند به کاهش وزن و کاهش چربی‌های سرسخت شکم کمک کند. بنابراین، نان چند دانه ای را انتخاب کنید، برنج قهوه ای را با فرنی مخلوط کنید و جو را به همراه جو آسیاب شده به غذای خود اضافه کنید تا نتایج عالی داشته باشید.

بلغور جو دوسر با ویتامین C

بلغور جو دوسر با ویتامین C

مقداری ویتامین سی به شکل تکه‌های پرتقال/توت فرنگی/کیوی را به کاسه جوی دوسر خود اضافه کنید زیرا خوردن جو دو سر با مقداری ویتامین C می‌تواند به تثبیت سطح کلسترول کمک کند.

سیب و انگور بنفش

کوئرستین، یک آنتی اکسیدان پیچیده اما مفید است که در سیب وجود دارد وقتی همراه با کاتچین که نوع دیگری از آنتی اکسیدان موجود در انگور بنفش است مصرف شود، می‌تواند به تقویت سلامت قلب، تقویت حافظه و کاهش خطر سرطان کمک کند.

ماهی و سیر

ماهی و سیر

طبق مطالعه ای که در سال 1997 انجام شد، ماهی کبابی و سیر ترشی، تمام چیزی است که برای داشتن یک ایمنی عالی و قلبی سالم نیاز دارید.

زردچوبه و فلفل سیاه

قدرت شفابخش زردچوبه زمانی که با قدرت متابولیسم فلفل سیاه ترکیب می‌شود می‌تواند به شما ایمنی عالی بدهد و در عین حال به کاهش وزن کمک کند.

آناناس و آبلیمو

آناناس و آب لیمو هر دو موادی هستند که می‌توانند در رژیم کاهش وزن مفید باشند. آناناس اغلب به عنوان یک میوه کم کالری و سرشاز از فیبر غنی شناخته می‌شود که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. فیبر موجود در آناناس باعث افزایش حس سیری می‌شود و می‌تواند به عملکرد سالم دستگاه گوارش کمک کند.

لیمو همچنین یک منبع عالی از ویتامین C و فلاونوئیدهاست که می‌تواند فرایند چربی سوزی را تسریع کند. اسید سیتریک موجود در لیمو همچنین می‌تواند به سوختن چربی بدن کمک کرده و سیستم گوارش را تحریک کند.

به هر حال، مهم است که از این مواد به میزان معقول و در چارچوب یک رژیم غذایی متنوع و تنظیم شده استفاده کنید. همچنین، توصیه می‌شود با متخصص تغذیه یا پزشک مشورت کنید تا رژیم غذایی مناسب و سازگار با شرایط شخصی خود را تعیین کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان