جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

طرز تهیه شیرینی قهوه: این دستور پخت رو از دست نده

طرز تهیه شیرینی قهوه: این دستور پخت رو از دست نده
خواندن 3 دقیقه
0
(0)

با نزدیک شدن به عید نوروز، پخت انواع شیرینی‌های خوشمزه خانگی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. شیرینی‌های خانگی مخصوص نوروز معمولا خشک، ریز، و بسیار متنوع و رنگارنگ هستند. یکی از این شیرینی‌ها، شیرینی قهوه است که با داشتن پودر قهوه فوری، عطر و طعم بسیار دلنشینی دارد. برای افرادی که عاشق قهوه هستند، این شیرینی یک انتخاب ویژه و خوشمزه است. شما می‌توانید این شیرینی خوشمزه را با یک روش بسیار آسان در منزل برای پذیرایی در عید نوروز تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی قهوه

مواد لازم برای تهیه شیرینی قهوه

برای تهیه شیرینی قهوه به مواد زیر نیاز دارید:

– آرد سفید قنادی: ۲۰۰ گرم
– کره: ۲۱۰ گرم
– نشاسته ذرت: ۵۵ گرم
– پودر قند: ۵۵ گرم
– پودر قهوه فوری: ۱ قاشق غذاخوری
– آب جوش: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی قهوه خانگی

مراحل تهیه شیرینی قهوه خانگی به صورت زیر است:

۱. ابتدا کره را که به دمای محیط رسیده و نرم شده است، داخل یک کاسه مناسب بریزید و پودر قند را به آن اضافه کنید. کره و پودر قند را با لیسک کمی هم بزنید تا ترکیب شوند.

۲. سپس با همزن برقی کره و پودر قند را به مدت ده دقیقه بزنید تا کاملاً کرم رنگ و شفاف شود.

۳. پودر قهوه فوری را با دو قاشق آب جوش حل کنید و به مواد بالا اضافه کنید. سپس یک دقیقه دیگر با همزن برقی هم بزنید.

۴. حالا آرد و نشاسته ذرت را که از قبل با هم مخلوط و سه بار الک کرده‌اید، به مواد بالا اضافه کنید و با لیسک کم کم مواد را هم بزنید تا صاف و یکدست شود. این خمیر به طور کلی کمی شل است و به دست می‌چسبد، پس نگران نباشید، فقط خمیر شما شل نشده است.

۵. در مرحله آخر، کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و مواد شیرینی را داخل قیف بریزید. هر نوع ماسوره‌ای که دوست دارید، روی قیف بگذارید. سپس قیف را به صورت عمودی روی سینی بگیرید و شیرینی‌ها را داخل سینی بریزید. سعی کنید فاصله را بین شیرینی ها رعایت کنید تا به یکدیگر نچسبد. اگر دوست دارید، یک عدد شکلات چیپسی نسوز وسط هر شیرینی بگذارید.

۶. سینی را به مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید، سپس از یخچال خارج کنید و داخل فری که در دمای ۱۵۰ درجه سانتیگراد گرم شده است، به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا شیرینی‌ها بپزند.

۷. بعد از پخت، سینی را از فر خارج کنید و تا نیم ساعت به شیرینی‌ها دست نزنید تا کاملاً خنک شود. سپس آن‌ها را داخل ظرف سرو بچینید و لذت ببرید. نوش جاااان.

نکاتی برای خوشمزه تر شدن شیرینی قهوه

۱. برای ماندگاری بیشتر شیرینی قهوه، می‌توانید از ترکیب کره شکلی (۶۰ گرم) و کره گیاهی (۱۵۰ گرم) استفاده کنید، اما حتماً اطمینان حاصل کنید که هر دوی آن‌ها به دمای محیط رسیده و نرم شده باشند.

۲. هنگام استفاده از نشاسته ذرت، اطمینان حاصل کنید که بافت نرمی داشته باشد. همچنین تفاوت نشاسته ذرت با نشاسته گندم را در نظر داشته باشید.

۳. پودر قند باید از قند آسیاب شده باشد تا به نرمی و آسانی با مواد شیرینی مخلوط شود.

۴. برای بیشتر شدن تعداد شیرینی ها، می‌توانید مواد را دو برابر کنید، اما توجه داشته باشید که مقدار مواد در دستور پخت برای تهیه حدود ۴۰ عدد شیرینی محاسبه شده است.

۵. شیرینی‌ها را پس از پختن، در ظرفی در بسته‌بندی‌های بهداشتی داخل یخچال نگهداری کنید تا ماندگاری آن‌ها بیشتر شود.

با رعایت این نکات، شیرینی قهوه خوشمزه و ماندگاری را درست کرده و لذت ببرید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان