جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3
(2)

سردردهای طولانی و میگرنی تاثیر مخربی بر عملکرد مغز دارند. همچنین کیفیت انجام کارهای روزانه به ‌دلیل سردردهای مزمن کاهش می‌یابد. بسیاری از افراد مبتلا به سردردهای میگرنی از مسکن‌های قوی برای التیام این درد استفاده می‌کنند. بااین‌حال مسکن‌‌ها تاثیر مخربی بر سلامت سیستم گوارشی دارند؛ ازین‌رو استفاده از روش‌های جایگزین، ایده‌ای مناسب برای کاهش سردرد و حذف مسکن از زندگی روزانه افراد مبتلا به میگرن به شمار می‌رود. ماساژ درمانی یکی از روش‌های اثبات‌شده برای تسکین سردرد است؛ به‌ویژه اگر ماساژ در قسمت کف پا انجام شود. در این مقاله به بررسی تاثیر ماساژ کف پا برای سردرد می‌پردازیم. فقط چند دقیقه از وقتتان را به مطالعه این مطلب و آشنایی با فواید ماساژ درمانی برای سردرد آشنا شوید.

ماساژ کف پا برای سردرد؛ استفاده از تکنیک رفلکسولوژی

رفلکسولوژی پا اساس سودمند بودن ماساژ پا برای رفع سردرد شناخته می‌شود. در گذشته و در طب سنتی چین، مردم باور داشتند که نقاط خاصی از کف پا با اندام ‌های مختلف بدن در ارتباط است؛ بنابراین اعمال فشار بر نقاط رفلکسولوژی منجربه کاهش درد در اندام‌های مختلف خواهد شد. ازآنجایی‌که افراد روزانه مدت‌زمان طولانی را ایستاده سپری می‌کنند، احتمال آسیب به کف پا افزایش خواهد یافت و باعث ایجاد دردهای مزمنی مثل میگرن می‌شود. ازاین‌رو اعمال فشار بر نقاط رفلکسولوژی کف پا منجربه بهبود سردرد و بیماری‌های دیگر در اندام‌های مختلف می‌شود.

در سال‌های گذشته باتوجه‌به فواید متعدد ماساژ درمانی برای بهبود سردرد و میگرن، از این تکنیک برای بهبود سردردهای میگرنی استفاده کنید. برای بهره‌مندی از فواید ماساژ، توصیه می‌کنیم به ماساژورهای متخصص در کلینیک‌های ماساژ و سالن‌های اسپا مراجعه کنید. اگر زمان کافی برای مراجعه به کلینیک‌های ماساژ را ندارید، خرید ماساژور صندلی، ماساژور پا و دستگاه‌های ماساژور برقی گزینه مناسبی هستند. با خرید این وسایل نیازی به صرف هزینه بالا برای مراجعه مکرر به سالن‌های اسپا را نخواهید داشت. همچنین در هر زمانی که به ماساژ نیاز داشته باشید، امکان بهره‌مندی از فواید این شیوه درمانی وجود دارد.

انواع ماساژ برای درمان سردرد براساس عملکرد

تکنیک‌های مختلفی برای درمان سردرد میگرنی وجود دارد. هر یک از این تکنیک‌ها به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود؛ اعمال فشار و نحوه ضربه زدن به بافت پا در انواع تکنیک‌های ماساژ درمانی متفاوت است که در ادامه به شرح هر یک می‌پردازیم.

اگر امکان مراجعه به سالن‌های ماساژ را ندارید، خرید ماساژور پا  گزینه مناسبی برای بهره‌مندی از فواید ماساژ درمانی به شمار می‌رود. انواع ماساژورهای برقی پا براساس سازوکارهای مختلف تنظیم می‌شوند. این وسیله برای ماساژ دادن اطراف، بالا و پایین زانو مناسب است؛ همچنین عملکرد گرمایشی ماساژور زانو باعث بهبود خونرسانی در ماهیچه‌های پا خواهد شد.

ماساژ شیاتسو؛ روشی برای ایجاد کشش سراسری در اندام‌های مختلف

ماساژ شیاتسو یکی از انواع روش‌های درمانی در ژاپن است. این نوع ماساژ با ایجاد کشش سراسری در سطح یک ماهیچه باعث آزادسازی گره‌های عضلانی خواهد شد. در ماساژ شیاتسو از ایجاد کشش برای آزاد کردن انرژی در بافت‌های مختلف بدن استفاده می‌شود.

ازآنجایی‌که انواع روش‌های ماساژ درمانی تاثیر بسزایی بر تسکین سردرد و التیام گرفتگی‌ها در نقاط مختلف بدن دارند، از این روش برای درمان دردهای مزمن استفاده می‌شود. همچنین ماساژ شیاتسو به‌عنوان سازوکار اصلی در انواع ماساژورهای برقی مثل ماساژور گردن، پا و صندلی ماساژ تعبیه شده است. اگر فرصت مراجعه به سالن‌های اسپا برای دریافت ماساژهای تخصصی را ندارید، از انواع ماساژور برقی استفاده کنید. ازاین‌رو قیمت ماساژور گردن در مقایسه با هزینه مراجعه به سالن‌های اسپا اقتصادی‌تر است.

ماساژ نقطه ماشه‌ای؛ تکنیکی برای تمرکز بر نقاط رفلکسولوژی پا

ماساژ نقطه ماشه‌ای یا تریگر پوینت از روش‌های ماساژ با تمرکز بر نقاط در بافت ماهیچه است. تریگر پوینت‌ها گره‌های عضلانی هستند که ماساژور با اعمال فشار بر این نقاط باعث کاهش درد در نقاط ماشه‌ای می‌شود. ازآنجایی‌که ماساژ پا برای درمان سردرد با تکیه بر نقاط رفلکسولوژی انجام می‌شود، ماساژ نقطه ماشه‌ای یکی از تکینک‌های موثر برای درمان سردرد به شمار می‌رود. این نوع ماساژ ممکن است کمی دردناک باشد؛ چراکه براساس کشیدن و اعمال فشار سطحی بر نقاط مختلف پوست انجام می‌شود.

ماساژ سوئدی؛ روشی برای تحریک دستگاه عصبی پاراسمپاتیک در کف پا

ماساژ سوئدی برای کف پا با تحریک دستگاه عصبی سمپاتیک منجربه کاهش استرس می‌شود. ازاین‌رو با کاهش استرس، تنش‌های فرد کاهش می‌یابد. ماساژ سوئدی با تنظیم ریتم قلبی به تعدیل تنش‌های فرد مبتلا به میگرن برای التیام حال عمومی کاربرد دارد. ماساژ سوئدی هم‌زمان با متوقف کردن ترشح هورمون‌های استرس، سبب افزایش هورمون‌های شادی نیز می‌شود. با انجام این ماساژ سروتونین بیشتری ترشح خواهد شد و خلق‌وخوی فرد مبتلا به سردرد رو به بهبودی می‌رود.

ماساژورهای برقی مبل ماساژ؛ وسایلی مطمئن برای کاهش سردردهای مزمن

در این مقاله به بررسی فواید ماساژ کف پا برای سردرد پرداختیم. سردردهای میگرنی کیفیت زندگی را کاهش می‌دهند؛ ازاین‌رو مبتلایان به میگرن از انواع روش‌های ماساژ سوئدی، شیاتشو و نقطه ماشه‌ای برای التیام سردرد استفاده می‌شود. تسکین سردردهای میگرنی با استفاده از ماساژ کف پا با تمرکز بر نقاط رفلکسولوژی پا انجام می‌شود. مراجعه به سالن‌های اسپا و ماساژورهای متخصص برای استفاده از فواید ماساژور را در برنامه خود قرار دهید.

درصورتی‌که زمان کافی برای مراجعه به سالن‌های اسپا را ندارید، از انواع دستگاه‌های ماساژور برقی استفاده کنید. انواع ماساژورهای برقی موجود در فروشگاه مبل ماساژ براساس عملکردهای مختلف مالشی، کشش شیاتسو و گرمایشی کار می‌کنند. فروشگاه مبل ماساژ نمایندگی برندهای معتبر آیرست و روتای است؛ ازاین‌رو با مراجعه به مبل ماساژ فرصت استفاده از استانداردترین دستگاه‌های ماساژور برقی را خواهید داشت. برای ارتباط با مبل ماساژ فقط کافی است آدرس moblemassage.com را در موتورهای جستجو وارد کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان