جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.7
(3)

همیشه آسان نیست که بنشینید و در مورد چیزهایی که آزارتان می‌دهد صحبت کنید. البته بیشتر اوقات نه کسی را دارید که درد و دل کنید و نه زمان درد و دل کردن را دارید، بنابراین مجبورید تظاهر کنید که همه چیز عالی است. با این حال، بدن شما هرگز دروغگوی خوبی نیست و بنابراین وقتی به واکنش‌های بدنتان بی توجهی کنید، دوباره به شما پیام می‌فرستد و این کار را تا زمانی ادامه می‌دهد که به آن توجه کنید.

هرچند ممکن است این سیگنال‌ها و پیام‌ها برای شما ناراحت کننده و ناخوشایند باشند اما خوب بدن شما از آن‌ها به عنوان آخرین راه حل برای درخواست کمک استفاده می‌کند. به همین دلیل وقتی از استرس و اضطراب بیش از حد رنج می‌برید و به آن بی توجه هستید، نشانه های پنهان استرس در بدن شما شروع به نمایان شدن می‌کند. این نشانه ها عبارتند از:

دندان قروچه

بزرگترین عامل دندان قروچه استرس است. ممکن است در طول روز یا هنگام خواب به طور ناخودآگاه دندان‌های‌تان را روی هم ساییده و به هم فشار دهید. یکی از نشانه‌هایی که می‌توانید متوجه شوید هنگام خواب دندان قروچه می‌کنید، درد فک در صبح روز بعد است.

همچنین ممکن است متوجه شوید که دندان‌هایتان کوتاه‌تر از حد معمول به نظر می‌رسند. اگر متوجه شدید که بیش از حد دندان قروچه می‌کنید، حتما از محافظ دهان برای محافظت از دندان‌های‌تان استفاده کنید.

تعریق زیاد

روش درمان هیپرهیدروزیس یا توقف تعریق
نشانه های پنهان استرس در بدن

تعریق به دلایل زیادی مثل ورزش، دمای بالا یا زمانی که مغز شما تهدیدی را تشخیص دهد، رخ می‌دهد. با این حال، اگر مدام عرق می‌کنید، ممکن است نشانه های پنهان استرس و اضطراب بیش از حدتان باشد. بدن ما باید تمام آب را از طریق پوست و سپس از طریق کلیه‌ها خارج کند تا درست وسط اوضاع اضطراری به فکر دستشویی نیفتد. به همین دلیل وقتی استرس دارید، بیشتر عرق می‌کنید.

ریزش شدید موها

ریزش بیش از حد مو نشانه پنهان استرس است. گاهی اوقات حتی ممکن است ناخودآگاه خودتان موهایتان را بکشید و باعث کنده شدن آن‌ها شوید. آشفتگی عاطفی می‌تواند مرحله رشد چرخه مو را مختل کند.

همچنین حتی اگر اخیراً هیچ اتفاق وحشتناک و استرس زایی رخ نداده است نیز باید به یاد داشته باشید که ریزش مو معمولاً با تأخیر همراه است. بنابراین ممکن است 6 تا 12 هفته پس از یک رویداد استرس زا همچنان شاهد ریزش موهایتان باشید.

بروز لکه های قرمز داخل دهان و روی زبان

جوش بین ابروها روتین مراقبت از پوست چرب
نشانه های پنهان استرس در بدن

اگر هیچ آلرژی یا حساسیتی ندارید اما همچنان علائم آلرژی را مشاهده می‌کنید، پس حتما تحت تاثیر استرس قرار گرفته‌اید. علاوه بر این، اگر استرس داشته باشید، روی زبان و داخل دهان‌تان لکه‌های قرمز مشاهده خواهید کرد.

وقتی درگیر استرس و اضطراب هستید ممکن است آن‌قدر از نظر احساسی اوضاع وخیمی داشته باشید که بدن شما شروع به آزاد کردن مواد شیمیایی کرده و منجر به تغییر عملکردهای بدن‌تان شود.

تیک عصبی و تکان خوردن چشم‌ها

استرس می‌تواند سیگنال‌های غیرعادی به مغز و عضلات صورت شما بدهد. در نتیجه چشم شما به طور غیرقابل کنترلی شروع به تکان خوردن می‌کند. تیک عصبی ممکن است با حرکت غیرارادی پلک پایین یا در موارد نادر در پلک بالا همراه باشد. گاهی اوقات چنین تیک های عصبی می‌توانند هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول بکشند.

خشکی دائمی دهان

درمان های خانگی رفع خشکی دهان
نشانه های پنهان استرس در بدن

اگر دائما تشنه هستید و هیچ چیز نمکی هم نخورده‌اید، پس باید به سلامت عاطفی‌تان توجه کنید. استرس طولانی مدت غدد بزاقی را مسدود می‌کند و باعث خشکی دهان می‌شود. همچنین ممکن است به دلیل کم آبی، بدنتان در بلع دچار مشکل شود.

سرد بودن بدن

استرس عاطفی می‌تواند محرکی برای پدیده رینود باشد، که باعث می‌شود رگ‌های خونی در اندام‌های ما برای مدت کوتاهی به شدت منقبض شوند. همین امر هم منجر به سردی و بی حسی در یک ناحیه خاص مانند بینی می‌شود و می‌تواند از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. پدیده رینود در زنان و در میان افرادی که در آب و هوای سرد زندگی می‌کنند، بیشتر دیده می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان