جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
5
(1)

باتوجه‌ به اهمیت قلب در بین اعضای بدن معمولاً افراد با کوچک‌ترین درد یا نشانه مشکل در سمت چپ سینه احساس می‌کنند که مشکل قلبی دارند. درد عصبی قلب ناشی از استرس و عصبانی شدن به وجود می‌آید و در بعضی افراد طولانی در بعضی دیگر به‌صورت ناگهانی است. معمولاً این درد در آقایان در سن بالای 50 سال و در بانوان در سن بالای 60 سال رخ می‌دهد، اما بعضی موارد در سنین میان‌سالی نیز می‌توانیم شاهد درد قلب عصبی باشیم.

اگر دلیل قلب درد شما عصبی باشد می‌توانید در خانه و به کمک گیاهان دارویی آن را درمان کنید. در هنگام بروز قلب درد عصبی سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و در مکانی ساکت بنشینید؛ به خودتان بگویید که این درد قلب موقتی است و بعد از چند لحظه از بین می‌رود. نفس عمیق بکشید و تعداد نفس‌های خود را بشمارید. شمارش تعداد نفس باعث می‌شود مغز شما از موضوع فاصله گرفته و تمرکزش بر روی شمارش تعداد نفس باشد.

گیاهان دارویی مناسب برای قلب درد عصبی

در اینجا گیاهان و داروهای گیاهی مناسب برای کاهش قلب درد عصبی را نام می‌بریم:

  1. دم‌نوش بهارنارنج
  2. اسطوخودوس
  3. بادرنجبویه
  4. گل‌گاوزبان
  5. شیر زردچوبه
  6. زنجبیل

توصیه می‌شود در هنگام بروز قلب درد عصبی مقدار کمی آسپرین مصرف کنید. آسپرین با کاهش سریع درد قلب می‌تواند گزینه خوبی برای مواقع ضروری باشد. مصرف زیاد آسپرین بدون تجویز پزشک میتواند در بلند مدت به کبد و کلیه آسیب جدی وارد کند. یکی از باورهای غلط هنگام بروز قلب درد عصبی ماساژ قلب و سمت چپ قفسه سینه است. در هنگام قلب درد عصبی باید بیمار بر روی زمین دراز کشیده و صورت او روی زمین باشد؛ در این هنگام فرد دیگری به‌آرامی کمر او را ماساژ دهد تا درد تسکین باید.

درمان قلب درد

ناراحتی اعصاب و درد قلب

قلب درد عصبی رابطه مستقیم با ناراحتی اعصاب دارد. بدن در هنگام عصبانیت ترشح هورمون‌هایی مانند آدرنالین را در بدن بالا می‌برد و سبب افزایش ضربان قلب و سرعت تنفس می‌شود. در هنگام عصبانیت بیشتر رگ‌های خونی سفت شده و همین موضوع باعث بالارفتن سریع فشارخون می‌شود. لازم به ذکر است افرادی که زیاد عصبانی می‌شوند، بیشتر از سایر افراد زمینه ابتلا به بیماری‌های قلبی را دارند. بیماری قلبی افراد که اغلب اوقات عصبانی هستند، بیماری‌شان نسبت به سایرین وخیم‌تر است. اگر زیاد عصبی می‌شوید بهتر است به پزشک مراجعه کرده و برای کنترل عصبانیت و پرخاشگری خود دارو‌های مناسب را مصرف کنید. عصبانیت بیش‌ازحد و عدم کنترل بر روی آن می‌تواند به ‌جزء قلب به سایر اندام‌های حیاتی بدن نیز آسیب برساند، این موضوع در درازمدت می‌تواند باعث ایجاد حمله قلبی شدید شود.

قلب درد عصبی می‌تواند شامل علائم مختلفی از جمله، بی‌حسی بدن، نفس‌کشیدن سریع، احساس گرمای زیاد و عرق‌کردن، احساس فشار بر گلو، درد سینه، لرزش شدید، احساس تنگی نفس، سرگیجه و غش، بالارفتن ضربان قلب، شکم‌درد و حالت تهوع باشد. قلب درد عصبی ممکن است در افراد مختلف به شیوه‌های جدا خود را نشان دهد، در بیشتر افراد قلب درد عصبی به‌صورت ناگهانی به وجود می‌آید؛ اما در بعضی موارد ممکن است این درد 20 تا 30 دقیقه نیزطول بکشد. این درد ممکن است فقط در قلب و سمت چپ سینه نباشد و گاهی در نواحی واعضای مختلف بدن نیز حس شود، اما قطعا شروع آن از قلب میباشد.

تفاوت درد قلب و درد استرس

باتوجه‌به اینکه احساس درد در ناحیه قلب می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، تشخیص دلیل درد کار دشواری است. درد قلب و درد استرس یکی از مواردی است که معمولاً توسط بیماران اشتباه گرفته می‌شود. در اینجا برخی تفاوت‌های درد قلب و درد استرس را به‌اختصار توضیح می‌دهیم:

  • سن ایجاد درد قلب معمولاً بالاتر از سن ایجاد درد استرس است
  • درد قلب معمولاً در زمان بروز هیجان یا فعالیت سنگین ایجاد می‌شود، اما درد استرس در هنگام نگرانی و اضطراب به وجود می‌آید.
  • درد قلب معمولاً در قسمت چپ قفسه سینه و کتف و بازوی دست چپ ایجاد می‌شود، اما درد استرس تمام بدن را درگیر می‌کند و در هر نقطه از بدن به شکلی ایجاد مشکل می‌کند.
  • درد قلب برای مدت چند دقیقه ماندگار است، اما درد استرس به‌صورت ناگهانی پیش می‌آید و فقط برای چند ثانیه است.
  • درد قلب را می‌توان با داروهای زیر زبانی تسکین داد، اما درد استرس فقط با ایجاد آرامش و دارو‌های آرامش‌بخش تسکین پیدا می‌کند.

تمامی این موارد نشانه‌های درد قلب در انواع مختلف است، اما برای تشخیص اصلی و قطعی دلیل درد قلب باید به پزشک قلب و عروق مراجعه کنید.

درمان درد قلب ناشی از اعصاب

قلب درد عصبی در صورت عدم درمان به‌موقع می‌تواند مشکلات جدی را برای قلب و سایر اعضای بدن به وجود بیاورد. درمان قلب درد عصبی به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است:

درمان دارویی

یکی از بهترین راه‌های کنترل درد قلب مصرف دارو است. مصرف دارو باعث جلوگیری از پیشرفت درد و آسیب به دیگر اعضای بدن می‌شود. باید به موضوع توجه داشته باشید مصرف دارو به‌خصوص برای قلب درد باید حتماً زیر نظر پزشک باشد؛ مصرف خودسرانه داروهای قلبی باعث بروز مشکل در دیگر اندام‌های بدن می‌شود. برای مصرف دارو باید ابتدا دلیل درد قلب خود را پیدا کنید. پزشک متخصص قلب و عروق و پزشک مغز و اعصاب هر ۲ می‌توانند در زمان‌های مختلف داروی مناسب برای درد قلب شما تجویز کنند. در مواردی ممکن است بعد از تشخیص دلیل درد قلب شما این پزشکان شما را به یکدیگر معرفی کنند.

کنترل افکار

یکی از مهم‌ترین دلایل بروز مشکلات عصبی در بدن فکرکردن بیش از حد به موضوعی نگران‌کننده است. فرد باید بتواند بر روی افکار خودکنترل داشته باشد تا این افکار باعث آسیب به اندام‌های مختلف بدن نشوند. در بیشتر موارد درد قلب عصبی را می‌توان با کنترل افکار در خانه درمان کرد. این کنترل افکار ممکن است برای مدت طولانی طول بکشد؛ اما به ایجاد روحیه و تزریق شادی به زندگی می‌توانید از موضوع نگران‌کننده فاصل گرفته و بر روی افکار خودکنترل داشته باشید. یکی از موارد مهم در کنترل افکار توکل به خدا است.

کاهش اضطراب

یکی از مهم‌ترین علل بروز قلب درد عصبی وجود استرس و نگرانی است. بدن در حین اضطراب فشار زیادی را تحمل می‌کند که اغلب این فشار باعث بروز علائمی مانند بالارفتن فشارخون، بالارفتن ضربان قلب، برهم‌زدن نظم تپش قلب، سردرد و گرفتی قلب می‌شود. بهترین راه برای کاهش استرس و اضطراب مراجعه به پزشک است. در صورت عدم درمان اضطراب و نگرانی در درازمدت علاوه‌بر قلب باعث بروز مشکل در تمامی اعضای بدن می‌شود. معده و مغز بعد از قلب یکی از اندام‌های ضعیف در هنگام بروز اضطراب طولانی هستند.

درمان خانگی

درمان خانگی قلب درد عصبی با استفاده از دم‌نوش و گیاهان دارویی امکان‌پذیر است، اما باید توجه داشته باید که درمان‌های خانگی در مرحله اول قرار دارد و در صورت ادامه درد در ناحیه قلب باید حتماً در مراحل بعدی به پزشک متخصص مراجعه کنید. مصرف خودسرانه دارو در هنگام درمان خانگی قلب درد عصبی به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. تنها در مواردی مصرف محدود آسپرین برای کاهش درد آن فقط یک یا نهایت دو بار امکان‌پذیر است.

کلینیک تخصصی قلب فشار خون و واریس دکتر هومان

برای درمان درد قلب ناشی از اعصاب به چه دکتری مراجعه کنیم؟

برای درمان قلب درد عصبی می‌توان به کلینیک تخصصی قلب فشار خون و واریس دکتر هومان مراجعه کرد. در مواردی که قلب درد ناشی از اضطراب و نگرانی و یا عصبانیت باشد پزشک مغز و اعصاب نیز می‌تواند آن را درمان کند. در هنگام معاینه و یافتن دلیل قلب درد پزشکان ممکن است شما را پیش پزشک دیگری که تخصص آن حیطه را دارد بفرستند. در مواردی دیگر شاید لازم باشد به‌طور هم‌زمان زیر نظر دو پزشک برای درمان قلب درد عصبی قرار بگیرید؛ مانند دکتر قلب و عروق و روان‌شناس برای کنترل خشم و افکار.

جمع‌بندی

قلب درد عصبی می‌تواند دلایل مختلفی از جمله عصبانیت یا نگرانی و اضطراب داشته باشد. درمان خانگی قلب درد در مواردی امکان‌پذیر است؛ اما بعد از عدم نتیجه باید دراسرع‌وقت به پزشک متخصص قلب و عروق یا متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرد. عدم کنترل بر روی افکار و خشم علاوه‌بر قلب در درازمدت می‌تواند روی دیگر اعضای بدن نیز تأثیر منفی بگذارد. اغلب اوقات قلب درد عصبی را با درد استرس اشتباه می‌گیرند، قلب درد عصبی برای چند دقیقه است اما درد استرس به‌صورت لحظه‌ای به وجود می‌آید و بلافاصله از بین می‌رود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان