جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
5
(2)

بچه‌های بیش فعال می‌توانند گردبادی از انرژی، هیجان و هرج و مرج باشند. در خانه، گاهی اوقات ممکن است به نظر برسد که دائماً در یک گرداب هستید. اما نترسید، زیرا با این نوشتار به کمک‌تان آمده‌ایم! در این مقاله استراتژی‌های برخورد با بچه‌های بیش فعال ارائه شده و ابزارهایی که برای مدیریت موفقیت آمیز این محیط دشوار نیاز دارید در اختیار شما قرار گرفته است. از درک علل زمینه ای بیش فعالی در کودکان نوپا گرفته تا اجرای استراتژی‌های عملی برای بهبود زندگی روزمره را تحت پوشش قرار داده ایم. با هم طرز برخورد با کودک بیش فعال را می‌خوانیم.

درک بیش فعالی در کودکان نوپا

اولین قدم برای مقابله با بیش فعالی، درک علل ریشه ای آن است. کودکان بیش فعال ممکن است اختلال زمینه ای پزشکی یا روانپزشکی، مانند اضطراب، ADHD، یا مشکلات/اختلالات خواب داشته باشند. برای اطمینان از تشخیص و درمان مناسب با متخصص اطفال یا روانشناس کودک مشورت کنید.

طرز برخورد با کودک بیش فعال

طرز برخورد با کودکان بیش فعال

موارد زیر کمک می‌کنند تا با کودک‌تان رفتار درست‌تری داشته باشید:

یک برنامه منظم ایجاد کنید

ایجاد یک روال قابل پیش بینی برای کودکان بیش فعال ضروری است. وجود یک ساختار می‌تواند به کاهش اضطراب و تقویت حس ثبات کمک کند. یک روال ثابت همیشگی به آنها کمک می‌کند تا بهتر بفهمند در زمان‌های مختلف چه انتظاری از آنها می‌رود.

فعالیت بدنی را تشویق کنید

بچه‌های بیش فعال اغلب انرژی زیادی دارند. فعالیت بدنی منظم می‌تواند به آنها کمک کند تا انرژی فروخورده را آزاد کنند و تمرکز کلی را بهبود ببخشند. بهتر است کودک حداقل سی دقیقه ورزش روزانه مانند دوچرخه سواری، شنا یا هر ورزش دیگری انجام دهد.

یک فضای آرام خلق کنید

با به حداقل رساندن عوامل حواس پرتی، محیطی آرام برای کودک بیش فعال خود ایجاد کنید. نور ملایم، فضای بی‌صدا، و حداقل به هم ریختگی می‌تواند به کاهش تحریک بیش از حد کودک و ایجاد آرامش کمک کند.

آموزش تکنیک‌های آرامش برای کودک بیش فعال کمک کننده است

آموزش تکنیک‌های آرامش برای کودک بیش فعال کمک کننده است

به کودک بیش فعال خود تکنیک‌های آرام سازی مانند تنفس عمیق، آرام سازی پیشرونده عضلانی یا ذهن آگاهی را آموزش دهید. این راهبردها می‌تواند به آنها کمک کند تا زمانی که احساس خستگی یا اضطراب می‌کنند، خود را به آرامش برسانند.

از تعریف و تمجید استفاده کنید

تمجید و پاداش می‌تواند انگیزه‌های قدرتمندی برای کودکان بیش فعال ایجاد کند. از تقویت مثبت برای قدردانی از تلاش‌ها و دستاوردهای آنها، ایجاد عزت نفس و تشویق رفتارهای خوب استفاده کنید.

انتظارات را به وضوح بیان کنید

ضروری است که در مورد معیارهای خود برای رفتار کودک هنگام برخورد با کودکان بیش فعال، واضح و دقیق باشید. این رفتار به کودک درک واضحی می‌دهد از آنچه در موقعیت‌های مختلف از او انتظار می‌رود و همچنین به ایجاد یک ساختار و روال کمک می‌کند. برای انجام این کار، بسیار مهم است که وقت بگذارید و انتظارات خود را به روشی ساده و مناسب برای کودک توضیح دهید. سپس این انتظارات باید از طریق تکنیک‌های اصلاح رفتار تقویت شوند.

وظایف را به مراحل قابل مدیریت تقسیم کنید

کارهای بزرگ برای بچه‌های بیش فعال می‌تواند طاقت فرسا باشد. وظایف را به مراحل کوچکتر و قابل مدیریت تقسیم کنید و در صورت نیاز به آنها راهنمایی ارائه دهید. هنگامی که وظایف قابل مدیریت می‌شوند، کودک می‌تواند کنترل بیشتری داشته باشد و این میل به موفقیت را در او تقویت می‌کند.

تقویت مهارت‌های اجتماعی

با الگوبرداری و تقویت تعاملات مثبت به کودک بیش فعال خود کمک کنید تا مهارت‌های اجتماعی مناسبی را در خود ایجاد کند. مشارکت در فعالیت‌های گروهی را تشویق کنید و فرصت‌هایی را برای آنها فراهم کنید تا ارتباطات و همکاری را تمرین کنند.

محدود کردن زمان استفاده از لوازم الکترونیک

تماشای بیش از حد موبایل و لپ تاپ می‌تواند به بیش فعالی در کودکان نوپا کمک کند. قرار گرفتن فرزندتان در معرض نمایشگرها را محدود کنید و اطمینان حاصل کنید که او در انواع فعالیت‌های دیگر برای ارتقای رشد سالم شرکت می‌کند.

کودک‌تان را به شرکت در دوره‌های خلاق تشویق کنید

کودک‌تان را به شرکت در دوره‌های خلاق تشویق کنید

هنر، موسیقی و سایر فعالیت‌های خلاقانه می‌تواند خروجی سازنده‌ای برای انرژی کودکان بیش‌فعال ایجاد کند و ابراز وجود را در آنها بهبود دهد. آموزش‌ها و فرصت‌های مختلفی را به آنها پیشنهاد دهید تا آنچه را دوست دارند دنبال کرده، خلاقیت خود را کشف کنند.

یک برنامه خواب منظم ایجاد کنید

داشتن یک روال خواب منظم برای کودکان بیش فعال بسیار مهم است. یک برنامه روتین قبل از خواب، که شامل کم کردن فعالیت‌هایی مانند استفاده گوشی یا انجام حمام آب گرم می‌شود، ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که محیط خواب آنها آرام و مساعد برای داشتن یک خواب آرام است.

گاهی به آنها اجازه دهید گزینه‌های خودشان را داشته باشند

به کودک بیش فعال خود اجازه دهید تا در موضوع خاصی انتخاب خودشان را داشته باشند. این کار می‌تواند به آنها کمک کند تا احساس استقلال بیشتری داشته باشند و جنگ قدرت را کاهش دهند.

ابزارهای حسی را فراهم کنید

ابزارهای حسی، مانند فیجت اسپینر، توپ‌های استرس، یا مواردی از این دست، می‌توانند به بچه‌های بیش فعال کمک کنند تا آرامش پیدا کنند و سطح انرژی خود را مدیریت کنند. ابزارهای مختلف را آزمایش کنید تا بهترین مورد را برای فرزندتان پیدا کنید.

صبر و همدلی را تمرین کنید

صبر و همدلی را تمرین کنید

به عنوان یک پدر یا مادر، هنگام برخورد با کودک بیش فعال، داشتن صبر و همدلی ضروری است. احساسات و چالش‌های آنها را بپذیرید. همیشه سعی کنید با هم همکاری کنید تا راه حل‌هایی برای برآورده کردن نیازهای هر دو طرف پیدا کنید.

به دنبال پشتیبانی باشید

برخورد با کودک بیش فعال می‌تواند چالش برانگیز باشد. شما همیشه می‌توانید از دوستان، خانواده یا منابع حرفه ای کمک بگیرید. گروه‌های حمایتی و کارگاه‌های آموزشی می‌توانند منابع ارزشمندی برای راهنمایی و تشویق باشند.

یک ذهنیت رو به رشد را در او پرورش دهی

با تمرکز بر تلاش و پیشرفت به جای توانایی ذاتی، به کودک بیش فعال خود کمک کنید تا ذهنیت رو به رشد داشته باشد. آنها را تشویق کنید تا چالش‌ها را به عنوان فرصت‌هایی برای رشد ببینند و در مواجهه با شکست‌ها استقامت کنند.

ویژگی‌های منحصر به فرد آنها را تشویق کنید

در نهایت، به یاد داشته باشید که بچه‌های بیش فعال ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که آنها را خاص می‌کند. انرژی، اشتیاق و خلاقیت آنها را تشویق کنید و به آنها کمک کنید تا این ویژگی‌ها را به سمت فعالیت‌های مثبت هدایت کنند.

کلام پایانی

از استراحت تا فعالیت بدنی، راه‌های زیادی برای کنترل کودکان بیش فعال وجود دارد که می‌تواند به آنها کمک کند تا احساسات و رفتار خود را تنظیم کنند.

مدیریت بیش فعالی در کودکان نوپا و بزرگ‌تر می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما می‌توان فضایی هماهنگ و مناسب ایجاد کرد که در آن کودک شما بتواند با کمک تکنیک‌ها، تحمل و درک درست شکوفا شود. با اجرای این روش‌های موثر برای رسیدگی به کودکان بیش فعال، می‌توانید فرزند خود را برای دستیابی به پتانسیل کامل خود و توسعه استعدادهای منحصر به فردش توانمند کنید. فقط به خاطر داشته باشید که این یک فرآیند است و شما در هر مرحله به فرزندتان کمک می‌کنید تا به بهترین نسخه از خودش تبدیل شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان