جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
4
(10)

وقتی پدر یا مادر می‌شوید، مسئولیت بزرگی در قبال آینده فرزندتان به عهده می‌گیرید. همه دوست دارند فرزندانشان مهربان، صادق، دلسوز و شجاع باشند. با این حال، این ویژگی‌ها بصورت ناگهانی ظاهر نمی شوند. تربیت خوب و نمونه‌های شخصی کلید موفقیت هستند.

10 نکته که باید قبل از 10 سالگی به فرزندانتان بیاموزید!

10 نکته که باید قبل از 10 سالگی به فرزندانتان بیاموزید!

در اینجا ۱۰ نکته‌ای را به شما یادآور می‌شویم که می‌توانید تا ۱۰ سالگی به فرزند خود بیاموزید.

شما باید هم به دخترها و هم به پسرها احترام بگذارید. آنها برابر هستند

احترام گذاشتن به دیگران یکی از ویژگی‌های مهمی است که فرزند شما باید کسب کند، از جمله احترام به سایر کودکان هم سن بدون توجه به جنسیت.

از اشتباه کردن نترسید

درس گرفتن از اشتباهات یک نفر، استعداد کمیاب است. همچنین مهم است که از شکست‌های خودتان نیز درس بگیرید. فرزند شما نباید از باختن یا اشتباه کردن بترسد.

کسب دانش مهمتر از نمرات است

گاهی اوقات والدین از نمراتی که انتظارات آنها را برآورده نمی‌کند بسیار عصبانی می‌شوند. با این حال، نمره خوب همیشه نشان دهنده دانش و اطلاعات خوب نیست. شما باید به فرزند خود بیاموزید که دانش مهمتر از نمره است.

پدر و مادر شما دشمن شما نیستند. می‌توانید از آنها کمک بخواهید

پدر و مادر شما دشمن شما نیستند. می‌توانید از آنها کمک بخواهید

دوست شدن با فرزندتان کار ساده‌ای نیست، به خصوص اگر او دوستان خودش را داشته باشد. زیاد سختگیر نباشید. به آن‌ها نشان دهید که می‌توانند به شما اعتماد کنند، و سعی کنید از فریاد زدن و سخنرانی‌های طولانی خودداری کنید.

همیشه برای دفاع از خود آماده باشید

برخی از والدین به معلمان یا افراد دیگر احترام بیشتری می‌گذارند تا برای کودک‌شان. این امر ممکن است دلیلی برای ناامنی‌های آینده و ناتوانی در دفاع از خود باشد. به فرزندتان توضیح دهید که احترام مهم است، اما توانایی دفاع از دیدگاه خود نیز ضروری است. فقط دقت کنید که این موضوع را به درستی برای او جا بیاندازید.

برای گرفتن تأیید دیگران، کاری را که دوست ندارید انجام ندهید

بچه‌ها فکر می‌کنند محبوبیت در بین دوستان بسیار مهم است و تمام تلاش خود را برای به دست آوردن آن می‌کنند. از مثال شخصی خودتان استفاده کنید تا به فرزندتان نشان دهید که یک فرد صادق و قابل احترام بودن، ارزشمندتر از جلب رضایت کسی با زیر پا گذاشتن باورهایتان است.

اگر متوجه نشدید، سوال بپرسید

اگر متوجه نشدید، سوال بپرسید

سوال پرسیدن کاملا طبیعی است. بهتر است یک سوال بپرسید تا اینکه وانمود کنید که همه چیز را می‌فهمید. دوران کودکی بهترین زمان برای دانستن این موضوع است.

اگر احساس خوبی ندارید به معلم خود بگویید

کودک نباید از صحبت در مورد مسائل سلامتی خود بترسد. سلامتی از نمره یا عصبانیت معلم مهمتر است. اطمینان حاصل کنید که فرزندتان این موضوع را به خوبی درک کرده است.

به محیط زیست احترام بگذارید

چقدر از خیابان‌های کثیف و گلزارهای ویران شکایت می‌کنیم؟ احترام به طبیعت باید از خانه شروع شود. از خودتان شروع کنید و سپس این ویژگی را در فرزندتان پرورش دهید. در این صورت نتیجه کاملا مشهود خواهد بود.

نه گفتن را یاد بگیرید

به فرزندتان بیاموزید که به بزرگسالان، معلمان و حتی خودتان «نه» بگوید. شما می‌خواهید یک شخصیت قوی پرورش دهید، نه فردی که باید از هر دستوری اطاعت کند. توانایی “نه” گفتن در زندگی بزرگسالی مفید خواهد بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 10

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان