جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
3.3
(4)

سرفه مزمن یک اختلال مداوم و خسته کننده است که می‌تواند زندگی روزمره شما را تحت تاثیر قرار دهد. در حالی که درمان های سنتی و خانگی تاثیر خوبی بر درمان علائم سرماخوردگی، به ویژه سرفه دارد، به تازگی یک نظریه شگفت انگیز دیگر نیز مطرح شده است. آن هم استفاده از سشوار برای درمان سرفه مزمن است. هرچند این روش غیر متعارف است، اما ظاهرا می‌تواند شما را از شر این مشکل خلاص کند. ما در این مطلب در مورد تاثیر سشوار بر درمان سرفه مزمن توضیح داده ایم.

چرا سشوار در درمان سرفه مزمن موثر است؟

چرا سشوار در درمان سرفه مزمن موثر است؟

راینوویروس که مسئول حدود یک سوم سرماخوردگی‌ها است، در دماهای پایین‌تر رشد می‌کند و در بینی و گلوی فوقانی تکثیر می‌شود. به همین دلیل دمای گرم سشوار می‌تواند باعث بالا رفتن دمای دستگاه تنفسی فوقانی شما شود. این افزایش دما ممکن است به طور موقت از تکثیر راینوویروس جلوگیری کند.

علاوه بر این، قرار دادن مجاری بینی و گلو در دمای بیش از 40 درجه سانتیگراد می‌تواند به طور بالقوه ویروس عامل سرماخوردگی را از بین ببرد. گرم کردن مجاری بینی با سشوار نیز چنین تاثیری دارد. دمای گرم سشوار می‌تواند غشای متورم بینی را کوچک کند و به طور موقت درد و فشار مرتبط با سرفه مزمن را تسکین دهد.

نحوه استفاده از سشوار برای درمان سرفه مزمن

سشوار را روشن کنید و روی درجه گرم آن قرار دهید و نوک آن را حدود یک یا دو دقیقه به سمت ناحیه سینه خود بگیرید. سپس از روی سینه خود به سمت گردن و پشت خود ببرید و یک یا دو دقیقه همانجا نگه دارید تا پشت و قسمت فقسه سینه شما به خوبی گرم شود.

با این حال مراقب باشید. شما با گرم کردن سینه و پشت خود می‌خواهید گردش خون را افزایش دهید و سرفه مزمن را درمان کنید. اما نباید سشوار را خیلی نزدیک به پوست خود بگیرید، زیرا ممکن است پوست از حرارت شدید سشوار بسوزد.

آیا ممکن است سشوار بر درمان سرفه مزمن بی‌تاثیر باشد؟

آیا ممکن است سشوار بر درمان سرفه مزمن بی‌تاثیر باشد؟

با وجود این که تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از سشوار اثربخشی خوبی برای درمان سرفه مزمن دارد، اما برخی احتمالات نیز وجود دارند که نشان می‌دهند این روش ممکن است موثر واقع نشود:

  • در حالی که یک سشوار ممکن است به طور موقت تکثیر ویروس را متوقف کند، اما در مورد این که آیا ویروس‌ها برای همیشه از بین خواهند رفت یا خیر، هنوز تردید وجود دارد.
  • استفاده از سشوار ممکن است سخت و دردناک باشد. آن هم وقتی که باید گرما را به اندازه کافی به عمق مجاری تنفسی خود منتقل کنید تا بتوانید جلوی تکثیر ویروس ها را بگیرید.
  • استفاده طولانی مدت از سشوار می‌تواند منجر به خشکی پوست و خشکی گلو شود.

روش های دیگر برای درمان سرفه مزمن

روش های دیگر برای درمان سرفه مزمن

در حالی که روش سشوار جذاب است و به نظر موثر می‌آید، اما می‌توانید روش های زیر را جایگزین این روش جدید کنید:

  • هیدراته نگهداشتن بدن: برای تسکین گلو و جلوگیری از تحریک و التهاب، مایعات بیشتری مصرف کنید.
  • استفاده از دستگاه بخور: استفاده از مرطوب کننده می‌تواند هوا را مرطوب نگهداشته و باعث شود خشکی گلو و بینی از بین برود و سرفه تسکین پیدا کند.
  • داروهای ضد سرفه: مصرف داروهای ضد سرفه بدون نسخه برای درمان سرفه مزمن مناسب هستند.
  • استنشاق بخار: استنشاق بخار می‌تواند به مرطوب و تسکین مجاری تنفسی ملتهب کمک کند.
  • استراحت و آرامش: موقع سرماخوردگی و سرفه سعی کنید چند روز استراحت کنید تا سریع‌تر بهبود پیدا کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان