جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
3
(1)

بدن ما به قند به عنوان منبع انرژی نیازمند است. فعالیت بدنی حساسیت به انسولین را افزایش داده باعث کنترل قند خون می‌شود. اگر به دنبال تمرینات ورزشی برای کنترل دیابت هستید، این 6 تمرین بهترین هستند.

تمرینات ورزشی برای بهبود سلامت دیابتی‌ها

دوچرخه سواري

دوچرخه سواری روشی ساده برای کنترل سطح قند خون است. با دوچرخه سواری قند خون بالا به سطح نرمال می‌رسد. این تمرین نه تنها ضربان قلب را افزایش می‌دهد، بلکه با استفاده از قند اضافی در خون شما دیابت‌تان را بهبود می‌دهد. علاوه بر این، دوچرخه سواری برای زانوها و مفاصل شما مفید است. سعی کنید روزانه 30 دقیقه تا یک ساعت دوچرخه سواری کنید.

پیاده روی سریع

پیاده روی

پیاده روی سریع یک راه سریع و آسان برای کاهش استرس است. فقط 30 دقیقه تا یک ساعت پیاده روی سریع در روز تاثیر فوق العاده‌ای بر خلق و خوی شما دارد. هنگامی که احساس خستگی، کسالت و ناراحتی دارید، حتما پیاده روی کنید، خواهید دید که خیلی زود وضعیت روحی‌تان بهبود پیدا می‌کند. وقتی احساس آرامش و راحتی خیال داشته باشید، فشار خون شما نیز نرمال بوده و از خطر بروز دیابت دور خواهید ماند. همچنین پیاده روی می‌تواند دیابت را از بین ببرد.

تمرینات ورزشی برای کنترل دیابت، تمرینات هوازی

انجام تمرینات هوازی یکی دیگر از راه‌های کنترل دیابت است که می‌تواند تری گلیسیرید و فشار خون را کاهش دهد. این تمرین به نوبه خود به تنظیم سطح قند خون کمک کرده و خطر بیماری‌های قلبی و آسیب عصبی را کاهش می‌دهد.

آساناها یا حرکات یوگا

یوگا یک هنر و مهارت ورزشی است که از طریق حرکات، ژست‌ها و تمرکز بر تنفس، باعث ایجاد تعادل در زندگی‌تان می‌شود. همچنین تمرین یوگا استرس را کاهش داده و سطح قند خون را نرمال نگه می‌دارد.

بلند کردن وزنه سنگین

علاوه بر تمرینات هوازی، دو یا سه بار در هفته وزنه زدن می‌تواند سطح قند خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و رشد عضلانی را تقویت کند.

عوارض جانبی ورزش و میزان تاثیر آن بر کنترل دیابت

پس از ورزش، بدن شما سطوح انسولین، سطح قند خون و فشار خون را برای حداقل 24 ساعت ثابت نگه می‌دارد و به عملکرد کلی قلب کمک می‌کند.

در پایان…

انجام این تمرینات منجر به کاهش قابل توجه سطح قند خون می‌شود و به شما در کنترل وزن بدن و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می‌کند. فعالیت بدنی منظم ابزاری ارزشمند در حفظ سلامت و تندرستی است.

از بهبود بینایی تا پیشگیری از دیابت،‌ فواید بی نظیر سیب زمینی شیرین!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها
  1. […] از جمله عوامل اصلی مرگ زودرس هستند. شاید بد نباشد با ۶ تمرین ورزشی که سلامتی افراد دیابتی را بهبود می‌دهد آشنا […]

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان