جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
1
(1)

بسیاری از مردم در سراسر جهان از نوعی سبک زندگی پیروی می‌کنند که تاثیر منفی شدیدی بر سلامت کبد آن‌ها دارند. متاسفانه هر سال، بیماری کبدی عامل مرگ نزدیک به 2 میلیون انسان در سراسر جهان است. عوامل خطر آفرین برای بیماری کبدی عبارتند از مصرف زیاد الکل، سطح قند خون بالا، چاقی، فشار خون بالا، ویروس ها، سطح بالای تری گلیسیرید، کلسترول و سایر موارد دیگر که باید حتما به آن‌ها توجه کرد.

دمنوش برای کبد چرب

دمنوش برای کبد چرب

بیماری کبد به روش های مختلفی درمان می‌شود، از جمله داروی تجویز شده توسط پزشک، تغذیه درمانی، ایمونوتراپی، تغییر سبک زندگی، جراحی و حتی پیوند کبد، وقتی هیچ راه دیگری برای درمان آن وجود ندارد.

علاوه بر درمان های استاندارد، بسیاری از مردم به امید بهبود و محافظت از سلامت کبد خود به درمان های جایگزین از جمله درمان های خانگی استفاده می‌کنند. دمنوش برای کبد چرب یکی از روش های درمانی است که اکثر افراد سعی می‌کنند با مصرف آن‌ها از شر کبد چرب خلاص شوند.

به همین دلیل ما در این مطلب 8 دمنوش برای کبد چرب معرفی می‌کنیم که به سلامت کبد شما کمک می‌کنند.

دمنوش شیرین بیان

ریشه شیرین بیان دارای خواص دارویی بیشماری است. یکی از خواص درمانی آن کمک به سلامت کبد چرب است. این گیاه اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی بر بافت کبد دارد که می‌تواند به درمان کبد چرب کمک کند.

علاوه‌ بر این که شیرین بیان دمنوش مناسب برای تقویت سلامت کبد است، به عنوان یک داروی تقویت کننده عملکرد دستگاه گوارش مرتبط با معده و همینطور برای تسکین گلو درد نیز استفاده می‌شود.

دمنوش یا چای جوی دوسر

اگر دانه‌های جوی دو سر را به شکل دمنوش میل کنید، می‌توانید ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی را جذب بدن‌تان کنید. از طرفی پروتئین‌های موجود در دمنوش جوی دو سر می‌تواند به سم زدایی کبد کمک کند.

همچنین این ماده مغذی علاوه بر درمان کبد چرب یکی از بهترین موادی است که به تقویت اعصاب و آرامش روحی شما کمک می‌کند.

زنجبیل، دمنوش برای کبد چرب

زنجبیل

برای درمان کبد چرب، بدون مکث دمنوش زنجبیل بنوشید. این دمنوش محبوب نه تنها در فصل پاییز و زمستان طرفداران زیادی دارد و می‌تواند سرماخوردگی و آنفولانزا را درمان کند، بلکه به افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش جذب چربی اطراف کبد نیز کمک می‌کند. برای تقویت سلامت کبد‌تان حتما از این دمنوش در طول روز بنوشید. اما فراموش نکنید که قبل از مصرف دمنوش زنجبیل با پزشک مشورت کنید تا از عوارض جانبی آن در امان بمانید.

دمنوش رازیانه

رازیانه بهترین دمنوش گیاهی برای پاکسازی و سم زدایی کبد است. این گیاه سرشار از ویتامین‌های A, B و C  است. خاصیت ادرارآور رازیانه بهترین تاثیر را در دفع سموم بدن دارد.

درمان کبد چرب با دمنوش چای سبز

نوشیدن چای سبز نه تنها به سلامت کلی بدن شما کمک می‌کند و آرام بخش طبیعی به حساب می‌آید بلکه بر از بین بردن چربی و رسوبات اطراف کبد نیز موثر است. همان طور که می‌دانید افراد چاق بیشتر مستعد ابتلا به کبد چرب هستند، زیرا تحرک کمتری دارند. به همین دلیل حتما باید دمنوش چای سبز مصرف کنند تا احتمال ابتلا به کبد چرب را به حداقل رسانده یا سریع‌تر از شر کبد چرب خلاص شوند.

دمنوش مریم گلی برای کبد

یکی دیگر از درمان های خانگی ساده و موثر مصرف دمنوش مریم گلی است. این دمنوش خاصیت ادرارآور داشته و محرک کلیه‌ها و کبد است. به همین دلیل بهترین داروی طبیعی برای درمان کبد چرب به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید سموم بدن را دفع کنید و رسوبات اطراف کبد را از بین ببرید، روزانه دمنوش مریم گلی مصرف کنید.

چای زردچوبه

چای زردچوبه - دمنوش برای کبد چرب

همانطور که از ابتدا تا کنون دیدید، بیشتر این گیاهان دارویی در آشپزخانه شما پیدا می‌شود. اما اگر به هر دلیلی هیچ کدام از آن‌ها را در خانه نداشتید، دمنوش یا چای زردچوبه را جایگزین کنید. چای زردچوبه نیز یکی از بهترین نوشیدنی های سم زدا برای کبد است. مواد مغذی موجود در زردچوبه با تحریک کیسه صفرا منجر به تولید صفرا شده و باعث پاکسازی و سم زدایی کبد می‌شود.

طرز تهیه چای زردچوبه

1 قاشق چایخوری فلفل سیاه

1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه

دستورالعمل:

  • برای تهیه چای زردچوبه، یک فنجان آب را در قابلمه بجوشانید. بعد از به جوش آمدن آب، یک قاشق چایخوری فلفل سیاه و یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را به آن اضافه کنید. سپس حرارت را خاموش کنید و درب قابلمه را بگذارید تا چای برای 3 تا 4 دقیقه دم بکشد.
  • حالا می‌توانید آن را از صافی رد کرده و درون فنجان ریخته و میل کنید. همچنین برای بهتر شدن طعم آن می‌توانید عسل هم اضافه کنید.

دمنوش برای کبد چرب، نعنا

دمنوش نعنا یکی دیگر از دمنوش های گیاهی مفید برای درمان کبد چرب است. این دمنوش نه تنها به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند بلکه با خاصیت سم‌زداییش بهترین دارو برای سلامت کبد به حساب می‌آید.

با این حال در نوشیدن دمنوش نعنا احتیاط کنید، به خصوص اگر بیماری های زمینه‌ای دیگر دارید، باید این دمنوش یا سایر دمنوش‌های گیاهی را تحت نظر پزشک مصرف کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان