جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
3.6
(19)

خیلی از افراد عاشق فضای شبح آلود، آب نبات‌ها و لباس‌های خلاقانه هالووین هستند، اما بیایید در مورد این حرف بزنیم که پشت جشن هالووین چه حقایقی نهفته که خیلی از ما از آن بی‌خبریم.

حقایق عجیب در مورد هالووین

حقایق عجیب در مورد هالووین

حقایق عجیب در مورد هالووین که شاید هیچ وقت در مورد آن‌ها نشنیده اید.

گربه سیاه

سال‌ها است که گربه سیاه به عنوان نماد بدشانسی شناخته می‌شود و 13 قرن است که مردم به این خرافه باور دارند. گربه های سیاه در کنار کدو تنبل های رنگارنگ، گریم ارواح، جادوگران و اسکلت‌ها مدت‌ها است که تم ثابت هالووین هستند. به همین دلیل است که برخی وقتی نزدیک به جشن هالووین می‌شود، یک گربه سیاه نگه می دارند. اما خوب برخی نگران هستند که اکثریت مردم بعد از جشن این گربه‌ها را رها می‌کنند.

رنگ سیاه و نارنجی در هالووین

مردم دو رنگ سیاه و نارنجی را با هالووین مرتبط می‌دانند. به همین دلیل همیشه کدوهای نارنجی رنگ را برای هالووین انتخاب می‌کنند. اما خوب دلایل دیگری نیز برای انتخاب رنگ سیاه و نارنجی وجود دارد، مثلا نارنجی نماد فصل پاییز است و سیاه به معنای تاریکی. خیلی‌ها هالووین را جشن می‌گیرند زیرا بر این باورند که زندگی فراتر از زندگی زندگان است و در واقع زندگی چیزی فراتر از این دنیا است.

با این 8 ایده تزئین کدو حلوایی برای هالووین شب بی‌نظیری بسازید!

قدمت 2000 ساله هالووین

همانطور که شاید بدانید قدمت هالووین به بیش از 2000 سال قبل می‌رسد. این جشنواره از جشنواره ای به نام Samhain به معنای “پایان تابستان” گرفته شده است. در واقع مردم این روز را جشن می‌گیرند چون می‌خواهند از پاییز قدردانی کنند. به علاوه، مردم قبلاً فکر می کردند که مرز بین دنیای زندگان و سرزمین ارواح یا همان دنیای مردگان در آن این روز به باریک‌ترین حد خود می‌رسد.

هالووین “روز مردگان”

هالووین "روز مردگان"

“روح” هالووین از این‌جا می آید. برخی افراد هالووین را روز مردگان می دانند. قدمت این جشن در مکزیک به بیش از 3000 سال می رسد. مردم این جشن را برگزار می‌کنند تا یادی کنند از عزیزانی که دیگر بین‌شان نیستند و با این جشن به آن‌ها احترام می‌گذارند.

برافروختن آتش برای از بین بردن ترس ها

مردم در بریتانیا، ایرلند و شمال فرانسه با برافروختن آتش، ترس‌ها را از بین می‌برند. آن‌ها همچنین لباس‌هایی به تن می‌کنند که نشان دهنده ارواح است. این سنت از قرون وسطی تا کنون ادامه دارد. در آن زمان، در اسکاتلند و ایرلند، جوانان لباس‌های عجیب می‌پوشیدند و برای جمع آوری پول و غذا به خانه های همسایه‌ها رفته و با آهنگ و شعر این روز را جشن می‌گیرند.

هالووین در ایالات متحده امریکا

هنگامی که ایرلندی‌ها در دهه 1840 به ایالات متحده سفر کردند، جشن و سنت هالووین را با خود به این کشور آوردند.

افسانه فانوس جک

وقتی ایرلندی‌ها به آمریکا سفر کردند با خود داستان فانوس جک را که با نام مستعار “جک خسیس” شناخته می‌شد و مردم بر این باور بودند که او شیطان را هم فریب می‌دهد را با خود آوردند. به باور آن‌ها همین هم باعث شد او بین دو دنیا گیر کند. او روزهای خود را در حالی که یک فانوس با خود حمل می کند و در اطراف زمین سرگردان است می‌گذراند. بر اساس این افسانه مردم بین سبزیجات را خالی می‌کردند و شمع یا فیتیله را درون آن قرار می‌دادند تا روش بماند، زیرا فانوس های فلزی بسیار گران قیمت بودند.

زیباترین دکورهای هالووین؛ با مواد ساده و ارزان دکوری بی‌نظیر برای هالووین بسازید!

با گذشت زمان، آنها روی کدو‌ها شکل‌ها و طرح هایی را می‌تراشیدند که وقتی نور درون آن‌ها قرار می‌گرفت، ترسناک و وحشناک دیده می‌شدند. همچنین بر اساس فرضیه‌ای در قرن هفدهم در بریتانیا، شخصی که نام او معلوم نبود اما همه از او به نام جک یاد می‎‌کردند، نگهبان شب بود و به نام “جک فانوس به دست” شناخته می شد و مردم در جشن‌ها با روشن کردن فانوس‌ها و کدوهای هالووین از او یاد می‌کنند.

9 میلیارد هزینه برای هالووین در آمریکا

9 میلیارد هزینه برای هالووین در آمریکا - حقایق عجیب در مورد هالووین

در سال 2019 مردم ایالات متحده، 9 میلیارد دلار برای هالووین هزینه کردند. اکثر آمریکایی‌ها آب نبات، وسایل و ابزار تزئیناتی و لباس می‌خرند اما خوب اولین خوراکی خوشمزه شیرینی است که همه به آن علاقه دارند. در مورد لباس هم دست همه برای انتخاب باز است. مردم از لباس های کلاسیک گرفته تا لباس های مد روز را برای این جشن انتخاب می‌کنند.

ماه کامل در هالووین

وقتی به دکوراسیون هالووین نگاه می کنید، احتمالاً تصاویری از تابش ماه کامل را نیز مشاهده خواهید کرد. جالب است بدانید که ماه کامل در هالووین فقط 3 یا 4 بار در هر قرن رخ می دهد! به طور متوسط، ماه در هالووین هر 19 سال کامل می شود. آخرین بار ماه در جشن سال 2020 به طور کامل دیده شد.

کدو تنبل میوه است نه سبزیجات

آیا می دانید کدو تنبل یک میوه است نه سبزیجات؟ اساساً هر چیزی که از گل رشد می کند نوعی میوه است.

شغلم و چغندر به جای کدو تنبل

مردم در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم به جای کدو تنبل از شلغم استفاده می‌کردند. روی شلغم و گاهی چغندر و سیب زمینی شکل‌ها و طرح های ترسناک می‌تراشیدند.

همچنین نه فقط جشن هالووین در سراسر جهان رواج پیدا کرد بلکه نان سنتی ایرلندی هالووین نیز بین مردم کشورهای مختلف رواج پیدا کرده است که به آن “بارمبراک” یا فقط “براک” می گویند. نان سنتی هالووین یک نان شیرین با کشمش قرمز است. مردم میان این نان‌ها حلقه یا شی را پنهان می‌کردند و بر این باور بودند که هر کس آن را پیدا کند سال بعد خوش شانس‌تر خواهد بود. بنابراین موقع خودن این نان احتیاط کنید تا به جای شناس در زندگی مجبور نشوید به دندانپزشک مراجعه کنید.

ایلینوی سرزمین کدو تنبل ها

ایلینوی جایی است پر از انواع کدو تنبل‌ها است! این ایالت امریکا در مقایسه با سایر ایالت‌ها 5 برابر بیشتر کدو تنبل تولید می کند. مزارع ایلینویز هر سال بیش از 226796185.2 کیلو کدو تنبل تولید می کنند.

16 و نیم ثانیه زمان برای تراشیدن کدو

16 و نیم ثانیه زمان برای تراشیدن کدو

بیایید فرض کنیم کدو تنبل را آماده کردید و حالا می‌خواهید روی آن را بتراشید. خوب، یک چیز جالب به شما بگوییم، سریعترین حکاکی روی کدو تنبل فقط 16 و نیم ثانیه طول کشیده است! استفان کلارک رکورد دار آن است. او فانوس کدو تنبل خود را در اکتبر 2013 به همین سرعت تراشید. او با شرکت در این مسابقه یک چهره کامل با چشم، بینی، دهان و گوش را تراشید و فقط 16 و نیم ثانیه صرف آن کرد.

لاته کدو تنبل اسپایسی

واقعیت بعدی در مورد لاته کدو تنبل اسپایسی Pumpkin Spice Latte است. این اسپرسو خوشمزه ترکیبی از دارچین، جوز هندی و میخک است که با شیر داغ و خامه فرم گرفته شده و با پای کدو حلوایی برای جشن هالووین سرو می‌شود. برای اولین بار هم این لاته توسط استارباکس سرو شد و در پاییز سال 2003 به مشتریان فروخته شد.

هالووین روز عشق بود

علیرغم حال و هوای شبح آلود این جشن، در هالووین مردم عشق واقعی‌شان را پیدا می‌کردند. با این حال حالا روز عشاق روز ولنتاین است اما قدیمی‌ها روز هالووین از معشوق‌شان خواستگاری می‌کردند.

پیدا کردن اسم عشق زندگی‌تان در جشن هالووین

یکی از رسم‌ها این بود که یک زن سیبی پوست می‌کند و پوست آن را روی شانه اش قرار می‌داد، شکل به وجود آمده روی شانه زن، بیانگر حرف اول عشق زندگی او به حساب می‌آمد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.6 / 5. تعداد آرا: 19

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان