جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.3
(3)

ما امروزه بیش از حد به ابزارهای خود متکی هستیم. توانایی جستجو در گوگل برای هر سوالی در شرایط سخت، باعث شده در شرایطی که دسترسی به اینترنت یا تلفن نداریم درمانده شویم. از این رو، شاید بد نباشد کمی از این تنبلی فاصله بگیریم و برای برخی مواقع اضطراری راه‌ها و ترفندهای نجات را بلد باشیم.

ترفندهایی که روزی نجات‌تان خواهند داد

در این نوشتار چند نکته ساده را برای‌تان گردآوری کردیم که می‌توانند روزی زندگی شما را نجات دهند.

آب در کنار ساحل بسیار دورتر از خط ساحلی است

با این ترفندها خودتان را نجات دهید - آب در کنار ساحل بسیار دورتر از خط ساحلی است

هنگامی که خط آب به طور غیر عادی دورتر از ساحل است، این نشانه سونامی است. اگر در جایی متوجه این موضوع شدید، باید به همه اطرافیان هشدار دهید و همگی فرار کنید.

زخم

هر زمان که با زخمی سر و کار دارید، باید سعی کنید آن را از سطح قلب خود بالاتر نگه دارید. این کار باعث آرام شدن تورم در آن ناحیه می‌شود و به تخلیه مایع از ناحیه آسیب دیده کمک می‌کند. اگر زخم شما روی ران یا نشیمنگاه است، دراز بکشید و به کمک بالش، آن را بالا نگه دارید. اگر نمی‌توانید زخم را بالا ببرید، سعی کنید آن را در سطح قلب یا تا حد امکان نزدیک به آن نگه دارید.

راهی آسان برای به هوش آوردن دیگران

اگر لازم است کسی را به هوش بیاورید، باید او را به پشت بخوابانید و زانوهایش را به سینه‌اش فشار دهید. این کار باعث می‌شود خون به سمت مغز جریان یابد و فرد به هوش بیاید. اما ابتدا مطمئن شوید که به پا یا بدن فرد آسیبی وارد نشده است. در غیر این صورت، ممکن است وضعیت بدتر شود.

نیش زنبور

نیش زنبور

اگر زنبور نیش‌تان زده است، باید نیش را خارج کنید. در حالی که معمولاً این باور وجود دارد که بیرون کشیدن نیش از پوست می‌تواند سم را به حداقل برساند، مهم‌ترین مورد در انجام این کار، زمان‌بندی است. باید سعی کنید در اسرع وقت نیش را خارج کنید، خواه به‌واسطه خراش دادن، خواه به کمک موچین یا با بیرون کشیدن.

هنگامی که یک زنبور نیش خود را از دست می‌دهد، بویی از خود آزاد می‌کند که دیگر زنبورها را به منطقه جذب می‌کند، که احتمالاً در حالت تدافعی‌شان شما را نیش می‌زنند. هنگامی که نیش خارج شد و محل را ترک کردید، زخم را بشویید و از کمپرس سرد استفاده کنید. اگر آلرژی دارید، در اسرع وقت با اورژانس تماس بگیرید.

سوختگی درجه یک

سوختگی‌های درجه یک که به عنوان سوختگی‌های سطحی نیز شناخته می‌شوند، فقط روی لایه بالایی پوست تاثیر می‌گذارند. اگرچه ممکن است دردناک باشند، اما جدی نیستند. سعی کنید محل سوختگی را با استفاده از آب سرد خنک کنید.

استفاده از کره یا گریس یک درمان سنتی قدیمی است، اما در واقع می‌تواند آسیب بیشتری به زخم وارد کند، زیرا آزاد شدن گرما را کند می‌کند. خمیری که با مخلوط کردن آب و جوش شیرین درست می‌شود نیز می‌تواند به تخلیه گرما از محل سوختگی کمک کند. از آنتی بیوتیک‌های موضعی و اکثر پمادها اجتناب کنید، اما وازلین را می‌توان دو یا سه بار در روز روی زخم مالید. دارو نیز می‌تواند به کاهش درد و التهاب کمک کند.

عنکبوت های سمی در موز

به این دلیل به آن‌ها عنکبوت‌های سرگردان می‌گویند چرا که شب‌ها به‌جای این‌که در لانه‌شان بمانند، کف جنگل پرسه می‌زنند. آنها در طول روز درون تپه‌های موریانه، زیر کُنده‌های درختان و سنگ‌های افتاده و در گیاهان موز پنهان می‌شوند (از این رو نام مستعار “عنکبوت موزی” را به خود اختصاص می‌دهند.

داستان مشتریانی که در خریدهای خود با عنکبوت‌های خطرناک مواجه مي‌شوند در سرتاسر رسانه موجود است. همچنین داستان مادری گفته می‌شود که یک «برآمدگی» عجیب روی یکی از موزهایی که از فروشگاه خریده بود دید و متوجه شد که لانه عنکبوت‌های ریز است.

آسیب‌های چشمی

آسیب‌های چشمی

وقتی آسیب می‌بینید، معمولا اولین کاری که باید انجام دهید تمیز کردن زخم است. با این حال، هنگامی که به چشم خود آسیب می‌زنید، مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که چشم خود را بپوشانید و سپس به دنبال کمک باشید.

با تلاش برای تمیز کردن چشم خود، ممکن است آسیب بیشتری به آن وارد کنید و ممکن است باعث آسیب دائمی شوید. استثنای اصلی این قانون زمانی است که مواد شیمیایی وارد چشم شما شود، در این مورد باید فوراً آن را با آب زیاد بشویید.

نیش عروس دریایی

هیچ چیزی مثل نیش عروس دریایی نمی‌تواند یک روز خوب را در کنار ساحل خراب کند. تلاش کنید زخم را با آب نمک بشویید. همچنین می‌توانید با آب داغ، و سرکه بشویید یا محل زخم را با محلول جوش شیرین و آب بپوشانید. زغال چوب فعال نیز می‌تواند به بیرون کشیدن سم عروس دریایی کمک کند. ممکن است این افسانه معروف را نیز شنیده باشید که از ادرار می‌توان برای درمان نیش عروس دریایی استفاده کرد.

در واقع، ادرار معمولاً اسید کافی برای مقابله با سم را ندارد. در حالی که ادعا می‌شود ادرار می‌تواند درد را کاهش دهد، آب گرم نیز به همان اندازه موثر است.

تراشه‌ها

تراشه‌ها پر از میکروب هستند و به راحتی می‌توانند پوست‌های باز را آلوده کنند، بنابراین همیشه استریل بودن را در زمان مواجهه با آن‌ها مد نظر داشته باشید. اگر تراشه‌ای دارید که به طور کامل در پوست فرو رفته است، ابتدا باید محل را با یک ماده ضدعفونی کننده تمیز کنید و سپس با یک سوزن استریل شده با آب جوش، تراشه را خارج کنید. پس از جابجایی آن، می‌توانید تراشه را با کمک موچین خارج کنید. سپس محل را با آب و صابون بشویید.

انسداد تنفس

با این ترفندها خودتان را نجات دهید - انسداد تنفس

اگر تنفس فردی متوقف شده باشد، معمولاً در مجرای تنفسی او انسداد ایجاد شده است. فرد را به پشت بچرخانید، دهان او را چک کنید و هر چیزی را که می‌تواند مانع تنفس شود، حتی مایعات را خارج کنید. برای باز کردن مجرای تنفسی، سر را کج کرده و چانه را بالا بیاورید و دست خود را نزدیک بالای سر یا پیشانی قرار دهید.

از طرف دیگر، می‌توانید با قرار دادن انگشتان خود زیر فک و فشار دادن فک پایین، بدون حرکت دادن گردن، برای باز کردن دهان اقدام کنید. این کار زبان را از مجرای تنفسی دور کرده و به کاهش انسداد هوا کمک می‌کند. پس از این کار سر را به حالت شیب‌دار نگه‌دارید تا مجاری تنفسی باز شود.

جای زخم

وقتی صدمه می‌بینید، ممکن است نگران ایجاد یک اسکار بد باشید، اما اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از ایجاد اسکار انجام دهید. جوش شیرین دارای خواص ضد عفونی کننده‌ای است که به جلوگیری از تشکیل اسکار کمک می‌کند، و می‌تواند دَلَمه سخت شده را از بین ببرد و حتی می‌تواند از عفونت نیز جلوگیری کند.

هنگام درمان جای زخم با جوش شیرین، مهم است که اجازه دهید زخم در معرض هوای آزاد قرار گیرد. علاوه بر این، جوش شیرین را می‌توان با آب مخلوط کرد تا یک ماده ضد عفونی کننده به دست آورد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان