جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3
(1)

برقراری ارتباط و تعامل با مردم می‌تواند گاهی برای همه چالش برانگیز باشد. چه در محل کار، چه در جامعه و حتی در کنار خانواده!‌ با این حال به کارگیری برخی ترفندهای روانشناسی می‌تواند به ایجاد یک رابطه آرام با آدم‌های پیرامون‌تان کمک کند.

ترفندهای روانشناسی تا روزتان را با پیروزی سپری کنید

در این نوشتار برخی از موثرترین ترفندهای روانشناسی را در اختیار شما قرار داده ایم. با ما همراه باشید!

کنار آدم‌ها بنشینید نه مقابل‌شان!

جای نشستن شما پشت میز می‌تواند چیزهای زیادی در مورد شما بگوید. اگر می‌خواهید با کسی روبرو شوید، کنار او نشستن می‌تواند شما را در موقعیتی قرار دهد که کمتر مخالف یا مقابل او دیده شوید. از سوی دیگر، نشستن روبه‌روی کسی، به‌ویژه در اتاق‌های کنفرانس یا پشت میزهای اداری، می‌تواند باعث ایجاد احساس خطر در طرف مقابل شود. شما می‌توانید این ترفند را نه تنها در محل کار بلکه در جمع‌های خانوادگی مانند مهمانی‌های شام نیز اعمال کنید.

حفظ حالت قدرت برای افزایش اعتماد به نفس

حفظ حالت قدرت برای افزایش اعتماد به نفس

حالت قدرت بدن یا ژست گرفتن به حالت قدرت، نوعی زبان بدن است که نحوه تفکر و احساس ما در مورد خودمان را بهبود می‌دهد. زمانی که از زبان بدن قدرت استفاده می‌کنیم، می‌توانیم به خودمان احساس قدرت و اعتماد به نفس بدهیم. تحقیقات نشان می‌دهند کسانی که ژست قدرت به خود گرفته‌اند، نسبت به کسانی که این کار را نکرده‌اند، اعتماد به‌نفس‌ بالاتری داشته‌اند و در مصاحبه‌ها عملکرد بهتری از خود نشان داده‌اند. به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران و سخنرانان از این ترفند روانی به نفع خود استفاده می‌کنند.

انتخاب رنگ مناسب برای لباس

رنگ لباس یا کت و شلوار شما نشان دهنده نوع شخصیت شما و شغلی است که می‌خواهید. سورمه‌ای نشانگر گرمی و اعتماد است و رنگ خوبی برای معلمان محسوب می‌شود. خاکستری حس باکلاس و قابل اعتماد بودن ایجاد می‌کند و رنگ مشکی، مجلل و درجه یک است که برای موقعیت‌های مرتبط با مد مناسب تلقی می‌شود.

حفظ تماس چشمی با ارزیابی رنگ چشم

نگاه کردن به چشم آدم‌ها، نشانه توجه و حضور ذهن در انجام مکالمه است. با این حال، حفظ تماس چشمی به صورت عمدی برای هر دو طرف می‌تواند چالش برانگیز و ناراحت کننده باشد. طبق یک مطالعه، می‌توانید رنگ چشم‌های طرف مقابل را هنگام نگاه کردن به چشم‌ها ارزیابی کنید، زیرا این کار طبیعی‌تر و کمتر ناخوشایند خواهد بود.

اسم‌ها را به خاطر بسپارید

برخی از افراد در به خاطر سپردن اسامی بد هستند و برخی دیگر خیلی خوب اسم ها را به یاد می‌آورند. البته که غالب ما دومی را ترجیح می‌دهیم! دانستن نام افراد اولین علامتی است که نشان می‌دهد فرد به آنچه می‌گویید توجه می‌کند و شما را به یاد می‌آورد. این ویژگی باعث می‌شود به راحتی در بین افرادی که ملاقات می‌کنید دوست داشتنی و محبوب نظر برسید.

ببینید که چه کسی با چه کسی می‌خندد

ببینید که چه کسی با چه کسی می‌خندد

وقتی در گروهی از افراد هستید و می‌خواهید بدانید چه کسی با چه کسی صمیمی است، به این دقت کنید که چه کسانی به روی هم لبخند می‌زنند. نکته کلیدی این است که متوجه شوید وقتی می‌خندند اول به چه کسی نگاه می‌کنند زیرا بیشتر به سمت آن شخص جذب می‌شوند و با او راحت تر هستند.

اگر نمی توانید انتخاب کنید، گزینه‌های خود را کاهش دهید

شاید به نظر برسد که داشتن گزینه‌های نامحدود خیلی جذاب است، اما حقیقت این است که در اختیار داشتن تعداد زیادی از گزینه‌ها می‌تواند شما را در تصمیم گیری دچار مشکل کند. برای اینکه بهتر تصمیم گیری کنید، انتخاب‌های خود را حداکثر به 4 کاهش دهید. این کار به شما کمک می‌کند که هر گزینه را با دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که تصمیم درستی گرفته اید.

درخواست کمک از آدم‌ها

کمک به مردم و انجام کار خوب برای دیگران چیز خوبی است، اما اگر می‌خواهید کسی فوراً از شما خوشش بیاید، سعی کنید از او یک لطف کوچک بخواهید. انجام این کار نشان می‌دهد که شما به اندازه کافی به او اعتماد دارید و برای او ارزش قائل هستید، که به نوبه خود باعث می‌شود احساس خوبی نسبت به شما داشته باشد زیرا به شما کمک کرده است.

دست‌ها و پاها را روی هم قرار دهید

دست‌ها و پاها را روی هم قرار دهید

در صورتی که می‌خواهید از نزدیک شدن شخصی به خودتان جلوگیری کنید، دست‌ها و پاهای خود را روی هم قرار دهید تا مانعی بین شما و آن شخص ایجاد شود. اگر می‌خواهید قابل دسترس و پذیرای ایده‌ها به نظر برسید، دست‌ها و پاهای خود را از هم جدا کنید تا آن حس خوش‌آمدگویی را از خود نشان دهید.

گرم دست بدهید

هیچ‌کس نمی‌خواهد با سردی مکالمه‌ را شروع کند، بنابراین بهتر است قبل از اینکه با آدم‌ها دست بدهید، دست‌هایتان را گرم کنید. یکی از ویژگی‌های یک دست دادن خوب داشتن دست‌های گرم است زیرا یک حالت دوستانه را نشان می‌دهد، در حالی که دست دادن با دستهای سرد می‌تواند حالت بی‌اعتمادی ایجاد کند.

کلام پایانی

فکر می‌کنید از کدام ترفند می‌توانید برای بهبود زندگی روزمره تان استفاده کنید؟ چه ترفندهای دیگری را می‌دانید که می‌توانید با خوانندگان وبسایت ما به اشتراک بگذارید؟ در بخش نظرات برای‌مان بنویسید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان