جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.3
(16)

پوست سخت، خشک و ترک خورده کف پا یک مشکل رایج است. پاها غدد چربی کمتری نسبت به سایر نواحی بدن دارند. همین ویژگی باعث ایجاد پوست مرده کف پا می‌شود. همانطور که می‌دانید پوست مرده زیر و روی پا حالت نازیبایی به پا می‌دهد. اما نگران نباشید زیرا روش‌های درمانی مناسب می‌تواند به از بین بردن پوست مرده کف پا و بازیابی بافت صاف پوست پا کمک کند.

از بین بردن پوست مرده کف پا با درمان‌های خانگی

از بین بردن پوست مرده کف پا

روش‌های درمانی که می‌توانید برای از بین بردن پوست مرده از پاهای خود امتحان کنید

کف پاهایتان را لایه برداری کنید

با لایه برداری فیزیکی یا شیمیایی می‌توانید خیلی راحت از شر پوست مرده کف پاهایتان خلاص شوید.

لایه بردارهای فیزیکی عبارتند از:

  • اسکراب پا (می‌توانید اسکراب آماده از بیرون خریداری یا در خانه با مخلوط کردن میوه‌ها، عسل، شکر و آب گرم یک اسکراب خانگی درست کنید)
  • پینه پاک کن الکترونیکی
  • برس‌های بدن

لایه بردارهای شیمیایی: این محصولات شامل لوسیون‌ها یا مایعات رقیق هستند که به طور کلی حاوی آلفا هیدروکسی اسیدی (مانند اسید گلیکولیک) هستند که سلول‌های مرده روی سطح پوست را از بین می‌برند.

مرطوب کننده را فراموش نکنید

از بین بردن پوست مرده کف پا

استفاده منظم از مرطوب کننده برای پاها می‌تواند به کاهش پوست خشک کف یا روی پاها کمک کرده و از تجمع پوست خشک بیشتر جلوگیری کند. پس از استفاده از لایه بردار حتما به پاهای‌تان مرطوب کننده بزنید. همچنین می‌توانید از سنگ پا برای لایه برداری و حفظ رطوبت پوست استفاده کنید.

هنگام انتخاب مرطوب کننده، به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مواد زیر باشند:

  • نرم کننده‌ها از جمله کره‌ها و روغن‌های گیاهی
  • محصولات دارای آلوئه‌ورا، اوره و اسید هیالورونیک
  • محصولات دارای لانولین، پترولاتوم و روغن نارگیل

احتیاط: از مرطوب‌کننده‌ها، کرم‌ها و لوسیون‌های حاوی الکل و رنگ‌های مصنوعی خودداری کنید. زیرا این مواد می‌توانند خشکی پوست را بیشتر کنند.

از سنگ پا یا سوهان پا استفاده کنید

سنگ پا یا سوهان فلزی پا به رفع پوست خشک، سخت و ترک پا کمک می‌کند. همچنین با استفاده از سنگ پا می‌توانید خیلی راحت تر پوست مرده و ترک خورده کف پاهایتان را تمیز کنید. برای این کار به نکات زیر توجه کنید:

  • پاها را مدتی در آب گرم خیس کنید تا پوست کف آنها نرم شوند
  • یک سنگ پا یا سوهان پا بردارید و آن را با آب گرم خیس کنید
  • سپس به آرامی روی پوست مرده یا ترک‌های کف پایتان با حرکات دایره ای بمالید
  • پوست‌های مرده جدا شده را بشویید و در صورت لزوم این کار را دوباره تکرار کنید
  • پاها را خشک کرده و با یک لوسیون، کرم یا روغن باکیفیت مرطوب کنید

احتیاط: از سنگ پا در نواحی آسیب دیده پوست یا زخم استفاده نکنید زیرا می‌تواند خشکی پوست را تشدید کند و حتی باعث ایجاد آسیب بیشتر کف پاها شود.

پاها را در آب گرم خیس کنید

از بین بردن پوست مرده کف پا

خیساندن پاها در آب گرم به تسکین و شل شدن پوست سخت و ترک خورده کمک می‌کند. همچنین گردش خون در پاها را بهبود بخشیده و از خشک شدن مجدد پوست جلوگیری می‌کند.

می‌توانید مقداری سرکه نیز به آب اضافه کنید. سرکه به ضد عفونی کردن پاها و از بین بردن بوی بد پا موثر است. همچنین می‌توانید یکی از مواد زیر را به آبی که می‌خواهید پاهایتان را داخل آن قرار دهید، اضافه کنید:

  • آب لیمو

اسید سیتریک موجود در لیمو پوست مرده سرسخت و ترک خورده پا را از بین می‌برد. لیمو به صاف شدن پوست کف پا کمک می‌کند. دو قسمت آب لیمو را با یک قسمت شکر مخلوط کنید. سپس مخلوط را به آرامی کف پایتان بمالید، بگذارید 5 تا 7 دقیقه بماند بعد پاها را با آب گرم بشویید.

احتیاط: در صورت داشتن ترک یا زخم باز در ناحیه کف پا، از مصرف لیمو خودداری کنید. اسیدهای طبیعی موجود در لیمو می‌تواند باعث احساس سوزش در این نواحی شود.

  • نمک اپسوم

نمک اپسوم اساساً شکل کریستالی یک ترکیب معدنی به نام سولفات منیزیم است. این نمک را در آب حل کنید و پاهایتان را به مدت 20 دقیقه در آن خیس کنید. از برس پا یا سنگ پا برای لایه برداری پاهای خشک و ترک خورده‌تان استفاده کنید. با این روش می‌توانید خیلی زود از شر پوست مرده کف پاها خلاص شوید و باعث افزایش آبرسانی به پوست پاهایتان شوید.

  • اسکراب بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر و گلاب را به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید. سپس این اسکراب را به آرامی روی پاها بمالید. بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند. سپس بعد از یک برس پا برای لایه برداری استفاده کرده و در آخر پاها را با آب سرد شسته و بگذارید خشک شود.

  • از موم پارافین استفاده کنید

از بین بردن پوست مرده کف پا

موم پارافین یک موم نرم است که در دمای متوسط 51 درجه سانتیگراد ذوب می‌شود. این ماده برای از بین بردن پوست مرده کف پاها موثر است و باعث نرمی پوست می‌شود.

می‌توانید موم پارافین را هنگام حمام استفاده کنید یا به سالن‌های آرایشی مراجعه کنید.

احتیاط: از درمان پارافین وکس در موارد زیر استفاده نکنید:

  • اگر یک زخم باز یا بثورات روی پاهای‌تان دارید
  • دچار گردش خون ضعیف در ناحیه پاها هستید
  • حس پاها را از دست داده اید

از آسپرین استفاده کنید

4 تا 6 قرص آسپرین را پودر کنید. پودر را با یک قاشق چایخوری آب لیمو و چند قطره آب مخلوط کنید. خمیر را به آرامی روی نواحی آسیب دیده بمالید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند. در آخر پاها را با آب گرم بشویید.

هنگام خواب جوراب مرطوب نگهدارنده به پا کنید

برای اطمینان از آبرسانی بیشتر به پاهای‌تان، از جوراب‌های مرطوب نگهدارنه استفاده کنید. این جوراب‌ها حاوی روغن‌های طبیعی و ویتامین‌هایی هستند که به آبرسانی و ترمیم پوست خشک کف پای شما کمک می‌کنند. همچنین می‌توانید از جوراب نخی نیز استفاده کنید.

مقدار زیادی مرطوب کننده به پاهایتان بزنید و یک جفت جوراب نخی بپوشید. صبح روز بعد نیز جوراب‌ها را در بیاورید و پاهایتان را کامل بشویید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 16

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان