جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
3.3
(8)

اگر به دنبال کاهش ۵ کیلو در ماه هستید، باید به رژیم غذایی خود نگاه دقیقی بیندازید و تغییرات لازم را انجام دهید. نکته مثبت ماجرا این است که کاهش این مقدار از وزن واقعا هم ممکن و شدنی است. این مقاله را بخوانید تا یاد بگیرید که چگونه در یک ماه ۵ کیلو از وزن‌تان را از دست بدهید.

مقدار زیادی سبزیجات بخورید

فواید و عوارض جانبی کاهو
کاهش 5 کیلو در ماه

اولین نکته مصرف مقدار زیادی سبزیجات است. مصرف سبزیجات در حالی که به طور طبیعی کالری کمی دارند، حس سیری ایجاد می‌کند. به علاوه، این دسته از مواد غذایی سرشار از فیبر هستند که شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد و به تنظیم اشتها و جلوگیری از پرخوری کمک می‌کند.

کمبود کالری ایجاد کنید

ایجاد کمبود کالری اگر که واقعا به آن پایبند باشید می‌تواند به کاهش وزن کمک کند زیرا بدن شما شروع به استفاده از انرژی ذخیره شده برای منبع انرژی می‌کند. برای ایجاد کسری کالری، باید فعالیت بدنی را افزایش دهید و در رژیم غذایی خود تغییراتی ایجاد کنید. در نتیجه این تغییرات باعث ایجاد عدم تعادل انرژی خواهید شد که منجر به کاهش وزن در طول زمان می‌شود. رژیم غذایی همچنان باید شامل انواع غذاهایی باشد که نیازهای تغذیه ای بدن را برآورده می‌کنند.

پروتئین‌های بدون چربی را در وعده‌های غذایی انتخاب کنید

کاهش 5 کیلو در ماه

برای کاهش وزن ۵ کیلو در ماه در بسیاری از وعده‌های غذایی‌تان پروتئین بدون چربی مانند ماهی داشته باشید. انتخاب پروتئین‌های بدون چربی زمانی که به دنبال کاهش وزن هستید ایده هوشمندانه ای است، زیرا در مقایسه با سایر منابع پروتئینی که دارای چربی بالایی هستند، کالری بسیار کمی دارند. پروتئین بدون چربی به افزایش سیری و کاهش هوس کمک می‌کند، بنابراین کنترل تعداد وعده‌ها را آسان‌تر می‌کند و از خوردن میان وعده‌ها بین وعده‌های غذایی جلوگیری می‌کند. نکته حائز اهمیت دیگر اینکه مصرف پروتئین بدون چربی باعث حفظ توده عضلانی حتی در هنگام کاهش وزن می‌شود زیرا از تجزیه عضلات جلوگیری می‌کند.

کربوهیدرات‌های مضر را قطع کنید

کلوچه‌ها و کروسان‌های تازه واقعا وسوسه برانگیز و خوشمزه هستند، اما هیچ کمکی به تلاش‌های کاهش وزن شما نمی‌کنند که هیچ تازه اوضاع را بدتر هم می‌کنند. کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها بهترین ایده است برای زمانی که می‌خواهید وزن سرسخت بدن‌تان را کم کنید.

مصرف کمتر کربوهیدرات‌ها به کاهش ۵ کیلو در ماه واقعا کمک می‌کند زیرا منبع انرژی است، و وقتی وجود نداشته باشد، بدن به استفاده از چربی ذخیره شده متوسل می‌شود که منجر به از دست دادن چربی می‌شود. کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها همچنین باعث افزایش سیری می‌شود. کربوهیدرات‌ها در مقایسه با پروتئین و چربی‌ها به سرعت هضم می‌شوند، بنابراین مصرف آن می‌تواند باعث احساس گرسنگی و پرخوری و در نهایت افزایش وزن شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان