جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
4
(5)

امروزه بسیاری ازدواج را امری خیلی ساده می‌بینند و فکر می‌کنند که پیش بردن زندگی مشترک خیلی ساده و آسان است. علاوه بر این، در برخی کشورها مردم معتقدند که ازدواج خیلی هم اهمیت ندارد و مهم نیست که ازدواج کنید یا نه. در واقع ازدواج زیاد در اولویت قرار نمی‌گیرد. اما اگر مزایای ازدواج را مطالعه کنید، خیلی زود به این نتیجه می‌رسید که بخش مهمی از زندگی است که باید حتما به آن توجه کنید.

عمر طولانی‌تر

۵ عادت شبانه افرادی که بیشترین طول عمر را در جهان دارند! عادات شبانه افراد با بیشترین طول عمر
مزایای ازدواج

خطر مرگ و میر در زوج های متاهل دو برابر کمتر از افراد مجرد است. در اصل این عادت آدم‌ها است که وقتی فرد مهم و خاصی در زندگی‌شان حضور داشته باشد، بیشتر به خودشان اهمیت می‌دهند. اگر ازدواج کنید و خانواده خودتان را تشکیل بدهید، برای انجام هر کاری بیشتر فکر می‌کنید و ریسک کمتری هم می‌کنید. به همین دلیل عمر طولانی تری خواهید داشت.

مراقبت بهتر از خود

طبق آمار، زنان و مردان متاهل زندگی سالم تر و طولانی تری دارند. به این دلیل که مسئولیت های بیشتری در قبال همسر و فرزندان خود بر عهده می‌گیرند و کمتر به خود آسیب می‌رسانند و همچنین بهتر از خود مراقبت می‌کنند.

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی

یکی دیگر از مزایای ازدواج، کاهش خطر ابتلای افراد به بیماری‌های مقاربتی است. زنان و مردان متاهل کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی قرار می‌گیرند، زیرا زندگی جنسی منظم و پایداری دارند. همچنین زوج‌های متاهل به دلیل داشتن رابطه جنسی با شریک مورد اعتماد و دوست داشتنی‌شان، رضایت بیشتری هم از زندگی جنسی‌شان دارند و همین امر هم احتمال ابتلا به بیماری‌های مقاربتی به دلیل رابطه جنسی ناایمن را کاهش می‌دهد.

تقویت سلامت بدن

یکی دیگر از مزایای ازدواج، تقویت سلامت بدن زنان است. زنان در رابطه جنسی با فرد مورد علاقه‌شان احساس شادی و رضایت بیشتری دارند. به همین دلیل در زندگی مشترک از سلامت جسمی خوبی نیز برخوردارند. مطالعات نشان داده اند که زوج‌های متاهل از سلامت جسمی و روانی بهتری نسبت به آن‌هایی که ازدواج نکرده‌اند برخوردارند.

درآمد بیشتر

آنچه با پول نمی توان خرید
مزایای ازدواج

شاید بگویید، این گزینه اصلا جزء مزایای ازدواج به حساب نمی‌آید، اما باید بگوییم هرچند زنان و مردان در زندگی مشترک پول بیشتری خرج می‌کنند ولی به همان اندازه درآمد بیشتری نیز دارند. افراد متاهل محرک بزرگی در قالب همسر و فرزند در زندگی‌شان دارند، که به آن‌ها کمک می‌کنند تا به موقعیت اجتماعی بهتر و منبع درآمد بیشتری هم دست یابند.

تربیت راحت‌تر بچه‌ها

تربیت فرزندان در محیطی که پدر و مادر هر دو آگاهی کامل در مورد مسئولیت تربیت فرزندشان دارند، خیلی ساده‌تر و راحت‌تر است. افراد متاهل نسبت به والدین مجرد خانه شادتر و امن‌تری را برای فرزندان‌شان فراهم می‌کنند.

افزایش کیفیت زندگی

زوج‌های متاهل می‌توانند یک آپارتمان یا خانه در محله‌ای زیباتر و با رفاه بیشتر بخرند که این خود به خود به افزایش کیفیت زندگی‌شان کمک می‌کند. اگر می‌خواهید زندگی بهتری داشته باشید، ازدواج کنید و با هم به آرزوهایتان برسید.

یک همراه همیشگی

یکی دیگر از مزایای ازدواج، دور شدن از تنهایی است. اگر می‌خواهید هیجان، عشق و ماجراجویی را تجربه کنید، پس ازدواج کنید. زندگی مشترک به شما یک همراه همیشگی هدیه می‌دهد که همیشه و در هر شرایطی کنار شما خواهد ماند.

آرامش روحی و روانی

حفظ آرامش در محیط کار پر استرس فواید استرس
مزایای ازدواج

مردان و زنان متاهل پس از ازدواج از سلامت روحی، روانی و جسمی بهتری برخوردار هستند. آن‌ها استرس کمتری را تجربه می‌کنند، از تنهایی و افسردگی در امان هستند و سلامت جسمی خوبی نیز دارند. حتی اگر افراد متاهل مریض شوند هم می‌توانند به راحتی با بیماری‌ها مبارزه کنند.

خوب ما 9 مزیت ازدواج را به شما معرفی کردیم، حالا شما بگویید ازدواج چه مزایای دیگری دارد؟ حتما در بخش دیدگاه برای ما بنوسید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان