جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
147 بازدید

بیوگرافی علی شریفی زارچی؛ رئیس کمیته علمی المپیاد جهانی کامپیوتر

بیوگرافی علی شریفی زارچی؛ رئیس کمیته علمی المپیاد جهانی کامپیوتر
خواندن 2 دقیقه
3.1
(178)

علی شریفی زارچی، روز یکشنبه 12 شهریور با نشر پستی در توییتر از انتخابش به عنوان رئیس کمیته علمی بین‌المللی المپیاد جهانی کامپیوتر خبر داد. او در پستش نوشته است “من در رقابت با ۲ نامزد دیگر از ایتالیا و سوییس با رای اکثریت ۸۷ کشور حاضر برای یک دوره ۳ ساله به عنوان عضو کمیته علمی بین‌المللی المپیاد جهانی کامپیوتر انتخاب، و سپس با رای اعضای کمیته، به عنوان رییس کمیته انتخاب شدم. این کمیته بالاترین مرجع علمی المپیاد جهانی کامپیوتر است.”

تعداد اعضای منتخب کمیته علمی بین‌المللی 3 نفر است که هر سال 1 نفر با رای کشورهای شرکت‌کننده انتخاب می‌شود. علاوه بر ایشان، 3 نماینده کشورهای میزبان و 1 عضو کمیته فنی در کمیته‌ی علمی بین‌المللی حضور دارند. آقای زارچی پیش از این نیز در سال‌های 91 و 97 برای عضویت در این کمیته انتخاب شده بود.

بیوگرافی علی شریفی زارچی

بیوگرافی علی شریفی زارچی

علی شریفی زارچی متولد دهه 60 در تهران است. او استاد دانشگاه صنعتی شریف تهران و دانش‌آموخته‌ی مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف و دکتری بیوانفورماتیک از دانشگاه تهران است. او از سال 1395 به عنوان عضو هیأت علمی دانشکده‌ی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه صنعتی شریف مشغول به کار بوده است.

او که در دانشگاه صنعتی شریف مشغول تدریس بیوانفورماتیک ریاضی دانشکده مهندسی کامپیوتر بود، در سال 1402 از این دانشگاه اخراج شد.

علی شریفی زارچی در المپیاد جهانی کامپیوتر در سال 2000 عضو تیم ملی دانش آموزی ایران بود که موفق به دریافت مدال طلا شد. همچنین این نخبه ایرانی دوره‌های پژوهشی و پسادکتری را در ماکس پلانک آلمان و دانشگاه دولتی آمریکا به پایان رسانده است.

سوابق کاری علی شریفی زارچی

سوابق کاری علی شریفی زارچی

شریفی زارچی از سال 1390 تاکنون به عنوان پژوهشگر بیوانفورماتیک در پژوهشگاه رویان و از سال 1395 به عنوان عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف کار کرده است. همچنین او سمت ریاست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ایران را نیز در کارنامه کاریش دارد.

او در حال حاضر رییس کمیته علمی بین‌المللی المپیاد جهانی کمپیوتر است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.1 / 5. تعداد آرا: 178

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان