جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
38 بازدید

یک روان‌درمانگر: آدم‌ها برای خوشبختی همین ۹ چیز را می‌خواهند!

یک روان‌درمانگر: آدم‌ها برای خوشبختی همین ۹ چیز را می‌خواهند!
خواندن 6 دقیقه
3.2
(86)

سال‌ها را تحت درمان گذراندم و منتظر بودم تا یک درمانگر از من بپرسد که چه می‌خواهم. اما هیچ کس هرگز از من سوال نکرد. بنابراین با خواسته‌های کوچک و موانع بزرگ زندگی را سپری کردم و برخی از چیزهایی را که برایم مهم بود دنبال کردم و در عین حال بارها و بارها هم جلوی خودم را برای انجام برخی کارها گرفتم!

در نهایت، خسته از آنچه پشت سر می‌گذاشتم، روان درمانگر شدم تا تجربه انسان‌ها را بهتر درک کنم. بر اساس 10 سال تجربه کاری که داشته‌ام، متوجه شدم که 9 چیز وجود دارد که مردم بیشتر از همه در زندگی می‌خواهند. توصیه می‌کنم این ۹ چیز را دریابید و باقی را فراموش کنید!

دوست داشته شدن

9 چیز برای خوشبختی آدم ها

عشق می‌تواند انتزاعی باشد و می‌تواند عینی باشد، می‌تواند با در آغوش گرفتن حس شود یا با گفتن جمله “دوستت دارم” یا حتی چیزی نگفتن. اما حتی زمانی که روابط خوب و محبت آمیز داریم، ممکن است آنقدر برای‌مان همه چیز عادی شود که فراموش کنیم گاهی باید محبت کنیم و عشق بورزیم.

یاد بگیرید که در زندگی‌ عشق و علاقه خود را به آدم‌های مهم زندگی‌تان نشان بدهید. حتی با ساده‌ترین کارها یا فقط با گفتن اینکه تو برایم مهم هستی می‌توانید زیباترین حس دنیا را به عزیزان‌تان بدهید. این رفتار واقعا اثرگذار است و هزینه و زحمتی هم ندارد!

درک شدن

وقتی نظرات مردم درباره ما با آن‌چه واقعا حس می‌کنیم در تضاد است، احساس بیگانگی و انزوا می‌کنیم. اما برای اینکه مورد درک دیگران قرار بگیریم، ابتدا باید خودمان را درک کنیم.

به امضای خود فکر کنید، علامتی که شما را چه از نظر درونی و چه به لحاظ آنچه که به جهان نشان می‌دهید، می‌سازد. هر جا که می‌روید، هر کاری که انجام می‌دهید، رشته‌ٔای از تداوم و پایداری وجود دارد. خودتان را درک کنید و به خودتان عشق بورزید. به این ترتیب دیگران هم می‌آموزند که چطور باید شما را درک کنند.

همچنین یاد بگیرید که آدم‌ها را با آنچه در زندگی گذرانده‌اند و آنچه امروز از سرشان می‌گذرد، درک کنید و به آن‌ها احساس آرامش بدهید.

 قدرت داشتن

ویژگی‌ های زنان قدرتمند
9 چیز برای خوشبختی آدم ها

مواقعی وجود دارد که میل به قدرت زیباست و زندگی را بهتر می‌کند. اما وقتی اشتیاق ما به قدرت، تلاشی برای جبران کمبود توجه مادام العمر باشد، بالا و پایین‌های زیادی را تجربه خواهیم کرد.

انعطاف پذیری و اعتدال را بپذیرید. قدرت به معنای کنترل دیگران نیست بلکه به معنای اصالت و اعتبار است. قدرت می‌تواند به معنای پذیرفتن مسئولیت‌های زندگی باشد.

مورد توجه قرار گرفتن و توجه کردن

یک نفر یک بار به من گفت: “من برای مدت بسیار بسیار طولانی به چشمان فرزندم نگاه نکرده ام. من خیلی از زندگی عصبانی بودم، فراموش کرده بودم که متوجه این موجود زیبایی که خودم خلق کرده‌ام باشم.”

به مرور زمان توجه به فرزندانش به او کمک کرد که زخم درونی‌اش را التیام دهد. توجه عمیق و هماهنگ به آنها چیزی برای التیام یافتن روح و روانش به او داد. با دیدن آن‌ها واقعاً احساسات منفی‌اش کم و کمتر می‌شد.

حتی می‌توانید برای احساس رضایت بیشتر، تمرکز خود را روی یک فعالیت یا موضوعی که برای کسی که دوستش دارید مهم است، معطوف کنید.

همینطور یادتان باشد که درست مانند شما، آدم‌های دیگر هم دوست دارند مورد توجه قرار بگیرند، این حس را از آن‌ها و آدم‌های زندگی‌تان دریغ نکنید؛ خواه فرزندتان باشد و خواه کارمند و همکاری که کارش را خوب انجام داده و منتظر تایید و توجه شماست.

داشتن آزادی

برای یک نوجوان، آزادی ممکن است به معنای نداشتن یک آقا بالاسر باشد. از سویی برای یک بزرگسال، آزادی ممکن است به معنای منعطف بودن ساعات کار باشد.

از خودتان بپرسید که چه نوع آزادی می‌خواهید. آزادی که ما در 20 سالگی دنبال کردیم، لزوماً همان آزادی نیست که در 60 سالگی در دسترس است.

همچنین توجه کنید که آدم‌های زندگی‌تان را تا چه حد آزاد گذاشته‌اید؟ آزاد برای انتخاب رشته مورد علاقه‌شان، آزاد برای زمانی که می‌خواهند تنها باشند یا آزاد برای…؟

خلق کردن

9 چیز برای خوشبختی آدم ها

تنها با مشاهده و کنجکاوی می‌توانید هر روز لحظات خلاقانه ای داشته باشید. برای خلاق بودن باید دید تازه‌ای نسبت به امور داشته باشید. دیدگاه خود را در مورد یک موضوع تغییر دهید. روش جدیدی را برای انجام کارهای روزمره‌تان امتحان کنید و عادات و شیوه‌های تکراری انجام کارها را کنار بگذارید. چیزی تازه را تجربه کنید. با تجربه کردن چیزهای تازه، قدرت خلق‌تان نیز افزایش خواهد یافت.

تعلق داشتن

گاهی ممکن است احساس بیگانگی و عدم تعلق داشته باشید. اما اگر بتوانید از خودتان با تمام آنچه هستید احساس رضایت داشته باشید، می‌توانید عدم تعلق را با سهولت بیشتری تجربه کنید، حتی گاهی اوقات از آن لذت ببرید!

این واقعیت زندگی است که گاهی ممکن است عضوی از یک گروه یا خانواده نباشید یا هیچ شکلی از وابستگی‌های عاطفی را نداشته باشید. آنچه اهمیت زیادی دارد این است که خودتان از وجود خودتان و تنهایی‌تان هم بیشترین لذت را ببرید. به هر حال تنهایی هم برخی از دردسرهای در جمع بودن را ندارد!

برنده شدن و رضایت از خود

یک بار یک مرد ۵۵ ساله به من گفت: “من از خودم راضی هستم. فلان کار را عالی انجام دادم. آفرین به خودم! من می‌بینم که در انجام فلان کار ماهر هستم و کار فوق‌العاده‌ای انجام داده ام و پیروزی و برنده شدن یعنی همین.»

در نظر بگیرید که “برنده شدن” برای شما چه معنایی دارد. تعریف پیروزی و برنده شدن برای هر آدمی یک چیز است و قوانین هر کسی متفاوت است. آنچه در این میان اهمیت زیادی دارد این است که برای موفقیت‌های خود هر چند کوچک ارزش قائل شوید و آن‌ها را جشن بگیرید.

متصل بودن

انعطاف پذیری
9 چیز برای خوشبختی آدم ها

در صورتی که درد، شرم یا زخم بر روح و روان‌تان دارید، راحت بودن و اعتماد کردن به آدم‌ها شجاعت می‌خواهد. اما وقتی احساس امنیت و راحتی می‌کنید، حتی ممکن است خصوصی‌ترین موضوعات‌تان را هم برای فرد مهم زندگی‌تان یا یک دوست صمیمی بگویید و همین حس قوی بودن ارتباط‌تان را به شما می‌دهد.

ما با ایجاد اعتماد و باز کردن قفل قلب‌مان، ارتباط برقرار می‌کنیم.

در جایگاه یک دوست یا همسر، همواره تلاش کنید به آدم‌های زندگی‌تان آرامش بدهید و اگر به شما اعتماد می‌کنند، به هیچ شکلی اعتماد آنها را نابود نکنید.

کلام آخر

این ۹ چیز را همه ما آدم‌ها می‌خواهیم. یادتان باشد که همانقدر که شما می‌خواهید مورد توجه قرار بگیرید، عشق و محبت دیگران را دریافت کنید یا درک شوید، دیگران هم می‌خواهند. بنابراین شاید بهتر باشد این موارد را از خودتان شروع کنید.

به آدم‌های زندگی‌تان توجه نشان بدهید، به آنها محبت کنید، اگر شکست می‌خورند کنارشان باشید و شرایط و موقعیت‌شان را درک کنید. به این ترتیب زندگی از آبچه تصورش را دارید هم بهتر و زیباتر پیش خواهد رفت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 86

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان