جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.3
(8)

حتما این جمله که انسان جایزالخطا است را هزاران بار شنیده اید، بله بی شک اشتباه بخشی از زندگی انسان است. هر انسانی ممکن است در زندگیش اشتباه کند و از آن اشتباهات درس بگیرد و ادامه دهد. با این حال اشتباه داریم تا اشتباه، هر چقدر که بعضی از خطاها جبران پذیر هستند، برخی هیچ وقت و با هیچ چیز جبران نمی‌شوند.

به همین دلیل ما فهرستی از گرانترین اشتباهات جهان را آماده کرده ایم، که شما تنها با خواندن آن‌ها هزاران بار افسوس می‌خورید، حالا فکرش را بکنید، کسانی که این اشتباهات را مرتکب شده‌اند چه حال و روزی دارند. فراموش نکنید که این اشتباهات جبران ناپذیر بوده و جبران هم نشده اند.

گرانترین اشتباهات در طول تاریخ بشر

بیایید با برخی از گران قیمت ترین اشتباهات تاریخ معاصر آشنا شویم:

معدن طلا برای فروش

خطرناک ترین کشورهای جهان گرانترین اشتباهات جهان

در سال 1867 روسیه فکر کرد که مساحت زمین این کشور افزایش یافته و کنترل چنین منطقه وسیع دشوار است. بنابراین دولت این کشور تصمیم گرفت 1.72 میلیون کیلومتر مربع را به قیمت 7.2 میلیون دلار به ایالات متحده بفروشد. اما این بزرگترین اشتباه روسیه بود زیرا امروز آن سرزمین آلاسکا نام دارد و دارای معادن طلا، گاز طبیعی و نفت به ارزش بازار حدود 200 میلیارد دلار است.

اشتباه تایپی در بازار سهام یک میلیون دلاری

در 12 دسامبر 2005 یک شخص، اشتباه بزرگی مرتکب شد. آن زمان قیمت سهام شرکت JCom1 حدود 610000 ین بود (1 سهام = 610000 ین). اما این فرد در شرکت میزوهو ژاپن 610000 سهام را به 1 ین فروخت.

چطور ممکن است فردی چنین اشتباه بزرگی انجام دهد و حتی متوجه آن نشود؟ اصلا غیرممکن به نظر می‌رسد ولی خوب ظاهرا این کارمند حواس پرت این کار را انجام داده است! به دلیل این اشتباه شرکت نام برده با زیان هنگفتی در حدود 225 میلیون دلار مواجه شد.

سردرگمی واحد S.I

همانطور که همه ما می‌دانیم واحدهای ثابتی مانند میلی متر، سانتی متر، متر، کیلومتر، میلی گرم، گرم، کیلوگرم، لیتر و غیره برای اندازه گیری وجود دارند. اما بریتانیایی‌ها از معیارهای اندازه گیری متفاوتی به نام واحدهای انگلیسی مانند فوت، اینچ، پوند، اونس و موارد دیگر استفاده می‌کنند.

در سال 1999، ناسا “مأموریت فضایی مدارگرد مریخ” را پرتاب کرد و مسیرهای ماهواره بر حسب متر و کیلومتر داده شد، اما شرکت هوافضای لاکهید مارتین مسیرها را بر حسب فوت و اینچ تعیین کرد. در نتیجه ماهواره از مسیر خود منحرف و در فضا گم شد. در این پروژه 125 میلیون دلار ناسا هدر رفت.

گرانترین اشتباهات جهان:  قرعه کشی

در سال 2010، زنی که در انگلستان مرکزی زندگی می‌کرد، یک بلیط لاتاری خرید و منتظر قرعه کشی ماند. هنگامی که نتیجه قرعه کشی اعلام شد، او با وجود برنده شدن جایزه نقدی 183 میلیون دلاری که بزرگترین جایزه لاتری تا کنون است، اصلا خوشحال نشد و به شانسش آفرین نگفت. چرا؟ چون یک روز قبل از قرعه کشی، شوهرش بلیت بخت آزمایی را درون سطل زباله انداخته بود!

هرگز بیت کوین خود را دور نیندازید

گرانترین اشتباهات جهان

در سال 2009 فردی به نام «جیمز هاول» صاحب 7500 بیت کوین بود. اما او هارد دیسک کامپیوترش را با بیت کوین‌هایش یکجا دور انداخت. در سال 2013 بیت کوین محبوبیت فراوانی بین مردم پیدا کرد و افراد بیشتری شروع به سرمایه گذاری روی آن کردند.

در این سال قیمت 7500 بیت کوین این مرد ساده لوح، حدود 3.5 میلیون دلار بود و تا سال 2020 قیمت 7500 بیت کوین او به 70 میلیون دلار رسید. مطمئنا او با این اشتباه گران قیمت دیگر هرگز روی لبخند را نخواهد دید.

خطای اعشاری میلیون دلاری

زمانی اسپانیا تصمیم گرفت یک زیردریایی برای نیروی دریایی کشورش بسازد، اما چه می‌دانست قرار نیست از این زیردریایی استفاده کند. اما قضیه از چه قرار است؟ بیایید تا برایتان بگوییم؛ وزن ثابت زیردریایی حدود 7.7 تن بود اما یکی از مهندسان یک اشتباه ریاضی یا خطای اعشاری مرتکب شد.

مهندس علامت اعشاری را از بین دو 7 حذف کرده و وزن آن را در محاسباتش 77 تن نوشت. پس از شناسایی و تشخیص اشتباه، دولت اسپانیا مجبور شد برای جبران خسارت 11 میلیون دلار بپردازد. اما حتی پس از آن نیز این زیردریایی به کار نیروهای دریایی اسپانیا نیامد و حدود 6.3 میلیارد دلار به هدر رفت.

اشتباه تایپی میلیون دلاری توسط آلیتالیا (Alitalia)

در سال 2006 خطوط هوایی آلیتالیا به دلیل اشتباه احمقانه‌اش با ضرر 7.7 میلیون دلاری روبرو شد. در سال 2006 هزینه بیزینس کلاس در پرواز از تورنتو به قبرس حدود 3900 دلار بود، اما کارمندان هواپیمایی آلیتالیا به اشتباه آن را فقط 39 دلار محاسبه کردند، بنابراین نزدیک به 2000 نفر بلیط سفر به قبرس را تنها با پرداخت 39 دلار رزرو کردند.

در ابتدا این شرکت هواپیمایی می‌خواست بلیط تمام مسافرین را کنسل کند، اما بعد خرید بلیط ها به قیمت 39 دلار را پذیرفت و مسافرانش را به قبرس منتقل کرد. حتی نمی‌توان تصور کرد که تنها یک اشتباه تایپی باعث شود یک شرکت حدود 7.7 میلیون دلار ضرر کند. این اشتباه هم یکی از همان گرانترین اشتباهات جهان است که این بار کارمندان شرکت هواپیمایی آلیتالیا مرتکب شده اند.

پل هزاره لندن

گرانترین اشتباهات جهان

پروژه ساخت پل عابر پیاده هزاره معروف لندن در سال 1998 کلید خورد و به طور رسمی در ژوئن 2000 افتتاح شد. این پل روی رودخانه تیمز، برای عبور و مرور مردم ساخته شد. پل هزاره یا همان پل میلینیوم با هزینه 18.2 میلیون پوند تکمیل شد.

مهندسان پل روی طراحی، نیروی گرانشی و سطح دریا تمرکز کردند. اما آن‌ها محاسبه نیرویی را که قرار بود توسط افراد به پل وارد شود را از یاد بردند. در روز افتتاح آن، هزاران نفر آمدند تا روی پل جدید قدم بزنند، اما پل شروع به حرکت کرد و در نهایت این پل برای آن روز و سپس برای دو سال آینده مسدود شد تا تغییراتی در ساختار آن ایجاد شود.

این پل برای بازسازی نزدیک به 6.3 میلیون دلار هزینه برده و شرکت هم با زیان هنگفتی روبرو شد.

قطارهای جدید SNCF

در سال 2014 فرانسه به شرکت SNCF به ارزش 20.5 میلیارد دلار، سفارش ساخت 1800 قطار جدید را داد. قطارها برای بهتر کردن سیستم راه آهن در فرانسه سفارش داده شدند.

اما دولت ابعاد اشتباهی به شرکت سازنده داد و قطارها کمی از ایستگاه‌های قدیمی پهن‌تر ساخته شدند، زیرا دولت هنگام اندازه گیری ابعاد قطار تنها ایستگاه‌های راه‌آهن 30 سال اخیر را در نظر گرفته بودند، در حالی که بیشتر ایستگاه‌ها 50 سال پیش ساخته شده بودند و این قطارهای جدید مناسب آن‌ها نبودند.

پس از آن، دولت فرانسه برای بازسازی ایستگا‌ه‌های راه آهن قدیمی مطابق با قطارهای جدید، 68.4 میلیون دلار هزینه کرد. این خسارت خیلی سنگینی به حساب می‌آید.

اکسایت (Excite.com)

در دهه 1990 و 2000 یاهو پربازدیدترین وب سایت یا موتور جستجوی جهان بود. در همان زمان excite.com دومین موتور جستجوی پربازدید در جهان به حساب می‌آمد.

در سال 1999 excite.com پیشنهاد خرید گوگل را به مبلغ 1 میلیون دلار دریافت کرد اما مدیر عامل آن، از خرید گوگل سر باز زد و بی شک این بزرگترین اشتباه زندگیش محسوب می‌شود، زیرا امروز گوگل دارای ارزش 280 میلیارد دلار است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان