جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
4
(9)

همواره تصور بر این بوده است که زنان راحت‌تر از مردان احساسات خود را بیان می‌کنند. البته آدم‌ها با هم متفاوت هستند و برخی از مردان می‌توانند خیلی احساساتی باشند و به راحتی آنچه را در دل دارند بیان کنند. با این حال، محققان همواره تلاش کرده‌اند تا سر از این موضوع دربیاورند که چرا مردان نمی‌توانند احساسات خود را به راحتی ابراز کنند.

مردان هم مثل زنان إحساس دارند

بیان احساسات در مردان

هنگامی که زنان نمی‌توانند بازخوردی در مورد احساسات شریک زندگی‌شان دریافت کنند، اغلب شنیده می‌شود که می‌گویند: “احساس می‌کنم او اهمیتی به من نمی دهد.” ولی آیا چنین چیزی حقیقت دارد؟ آمارها نشان می‌دهد که هرچند زنان بیشتر در معرض افسردگی و اضطراب هستند، مردان نیز تحت تأثیر اختلالات سلامت روان هستند.

آیا می‌دانستید که بیش از 30 درصد از مردان در مقطعی از زندگی خود دچار افسردگی می‌شوند؟ و تقریباً 9٪ از مردان گزارش می‌دهند که احساس افسردگی یا اضطراب را هر روز ‌تجربه می‌کنند. علی‌رغم اینکه همه تصور می‌کنند که مردان  تمایل به پنهان کردن احساسات خود دارند، پرداختن به نگرانی‌های مربوط به سلامت روان در مردان بسیار مهم است. بیایید بررسی کنیم که چرا مردان احساسات خود را پنهان می‌کنند.

ممکن است تحت فشار اجتماعی قرار داشته باشند

دلایل شکست در ازدواج بیان احساسات در مردان

با کمال تعجب، به نظر می‌رسد که جمله رایج «مرد که گریه نمی‌کند» نقش مهمی در این رفتار بازی می‌کند. این جمله که بارها و بارها در کودکی به پسربچه ها گفته می‌شود، تنها یک فشار اجتماعی است که احساسات مردانگی را مخدوش می‌کند.

تحقیقات انجام شده توسط مؤسسه خیریه سلامت مردان Movember نشان می‌دهد که تقریباً یک سوم مردان این فشار را احساس می‌کنند که باید محکم و قوی به نظر برسند، در حالی که مردان جوان 18 تا 34 ساله این فشار را در سطوح بالاتری (47٪) تجربه می‌کنند. درک این تأثیرات اجتماعی می‌تواند به ما کمک کند بر موانع سلامت روان و رفاه مردان غلبه کنیم.

مردان اغلب علائم قابل مشاهده کمتری از نگرانی‌های مربوط به سلامت روان نشان می‌دهند و کمتر احتمال دارد که آنها را آشکارا مطرح کنند. این گزارش می‌گوید زمانی که زنان افسرده هستند، اغلب غم و اندوه خود را نشان می‌دهند یا احساسات خود را با صدای بلند بیان می‌کنند، در حالی که مردان معمولاً نشانه‌هایی از خشم، تحریک‌پذیری یا پرخاشگری را نشان می‌دهند. با درک این تفاوت‌های جنسیتی در بیان مشکلات سلامت روان، بهتر می‌توانیم آن‌ها را شناسایی و به آنها رسیدگی کنیم.

مردان احساسات خود را با صدای بلند بیان نمی‌کنند و این رفتار همیشه به ضررشان تمام می‌شود!

آنها نمی‌دانند چطور باید احساسات خود را بیان کنند

ویژگی های رابطه سالم بیان احساسات در مردان

هیچ کس به مردان یاد نداده که چگونه احساسات‌شان را ابراز کنند. انتظارات اجتماعی و حرف‌های شنیده شده در دوران کودکی اغلب به مردان می‌آموزد که سرسخت و بی عاطفه باشند و در مورد ابراز احساسات‌شان دچار تردید شوند.

در حالی که زنان ممکن است آشکارا ناراحتی خود را ابراز کنند، مردان تمایل دارند دردشان را پنهان کنند و محکم به نظر برسند. این فشار اجتماعی می‌تواند آسیب پذیری مردان را چالش برانگیز کند، زیرا موضوع به یک تابو تبدیل شده است. در نتیجه، آرامش روحی-روانی مردان ممکن است آسیب ببیند. با ترویج گفتگوهای باز در مورد سلامت روان و شکستن کلیشه‌ها، می‌توانیم به مردان کمک کنیم تا احساسات خود را به راحتی بیان کنند.

موضوع کاملا مرتبط با مغز و اعصاب است!

جسم پینه‌ای، بخشی از مغز که نیمکره چپ و راست را به هم متصل می‌کند، در زنان بزرگتر از مردان است، و همین منجر به توانایی بالاتر آنها برای ابراز احساس و تفکر به طور همزمان می‌شود. زنان می‌توانند همزمان احساس کنند و فکر کنند.

از سوی دیگر، مردان تمایل دارند احساسات خود را از افکار خود جدا کنند و در نتیجه در بحث درباره موضوعات عاطفی تردید دارند. در حالی که این روند ممکن است منجر به بروز مشکل در گفتگو در مورد مسائل حساس شود، مهم است که این تفاوت‌های جنسیتی را بشناسیم و درک کنیم.

مردان و زنان از برخی جهات یکسان هستند، اما با این حال باز هم با هم تفاوت دارند. حتی نحوه برخورد آنها با استرس نیز بسته به انتظارات اجتماعی، فیزیولوژی و روانشناسی می‌تواند متفاوت باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 9

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان