جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
1 نظر
33 بازدید

راهنمای جامع نگهداری از سانسوریا، گیاه مقاوم آپارتمانی

راهنمای جامع نگهداری از سانسوریا، گیاه مقاوم آپارتمانی
خواندن 3 دقیقه
2.9
(56)

گل سانسوریا یا گیاه مار یکی از مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی است که می‌تواند آلاینده‌های سمی فضای داخل خانه را که بر خلق و خو، خواب و انرژی ما تاثیر منفی می‌گذارند، از بین ببرد. این گیاه که به مراقبت ویژه ای نیاز ندارد، به ما کمک می‎‌کند خواب با کیفیتی داشته باشیم. با این حال اگر فرد شاغلی هستید و زمان زیادی برای نگهداری از گیاهان ندارید، می‌توانید گل سانسوریا را انتخاب کنید. هرچند نگهداری گیاه مار ساده است، اما باید بدانید که چطور و چگونه آن را پرورش دهید.

نگهداری گل سانسوریا

نگهداری از سانسوریا

همانطور که گفتیم جایزه مقاوم‌ترین گیاه به گیاه مار یا گل سانسوریا (Sansevieria) تعلق می‌گیرد. به این گیاه می‌توان یک هفته‌ آب نداد اما همچنان از طراوت و شادابی آن لذت برد‌. علاوه بر این، شاخ و برگ‌های بنددار این گیاه می‌توانند از نور کم، کم آبی و حتی آفات نیز جان سالم به در ببرند.

بر اساس تحقیقات انجام شده ناسا گیاه مار می‌توانند به تمیز نگه داشتن هوای داخل خانه کمک کند و سمومی مانند فرمالدئید و بنزن را از بین ببرد. به طور خلاصه، آن‌ها بهترین گیاهان آپارتمانی هستند که می‌توانید در خانه‌تان پرورش دهید.

نحوه پرورش گیاه مار

نگهداری از سانسوریا

رشد گیاه مار از قلمه‌ها نسبتا آسان‌تر از کاشت بذر است. مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که ریشه این گیاه به راحتی می‌پوسد، بنابراین باید از خاک زهکشی شده استفاده شود.

قلمه برگ گل سانسوریا با روش معمول انجام می‎شود اما احتمالاً ساده‌ترین راه برای تکثیر گیاهان مار از طریق قلمه زدن و تقسیم است. ریشه‌ها ریزوم‌های گوشتی تولید می‌کنند که به سادگی می‌توان آن‌ها را با یک چاقوی تیز برداشت و در گلدان دیگری کاشت.

ریزوم‌ها ساقه زیرزمینی با لایه‌های گوشتی است که می‌توانید از هم باز کرده و با استفاده از یک چاقوی تیز و تمیز توده ریشه‌ها را به قسمت‌های مساوی تقسیم کنید و در گلدان‌های دیگر بکارید. اما باید حتما از خاک زهکشی شده استفاده کنید.

مراقبت از گیاهان مار پس از تکثیر آن، خیلی ساده است. گل سانسوریا را در معرض نور غیرمستقیم خورشید قرار دهید و زیاد به آن آب ندهید، به خصوص اگر در فصل زمستان هستید. دقت کنید بهتر است بین دو آبیاری، خاک گلدان کامل خشک شود. زیاد از کود استفاده نکنید، فقط مقدار کمی از کود را با خاک گلدان‌تان مخلوط کنید.

انواع گیاه مار

گیاه ماری گیاهان آپارتمانی که استرس را کاهش می دهند

حدود 70 نوع مختلف از گل سانسوریا وجود دارد که همگی بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری اروپا، آفریقا و آسیا هستند. همه آن‌ها همیشه سبز هستند و می‌توانند از 8 اینچ (20 سانتی متر) تا ارتفاع 12 فوت (3.5 متر) رشد کنند.

اگر به دنبال نوع متفاوتی از گیاه مار هستید، نوع مار استوانه‌ای با برگ‌های گرد، سبز تیره و راه راه که می‌تواند از 61 تا 91 سانتی متر رشد کند، یا گونه سانسوریا با برگ‌های کوتاه و حاشیه‌های زرد را انتخاب کنید.

گیاه سانسوریا پاکوتاه یا ابلق، همانطور که از نام آن‌ها پیداست، دارای برگ‌های پیچ خورده است. همچنین به صورت راه راه افقی، دارای لبه های رنگارنگ زرد است و تا حدود 14 اینچ (35.5 سانتی متر) رشد می‌کند.

گیاه مار کرگدن حدود 12 اینچ (بیشتر از 30 سانتی متر) با برگ های قرمز رنگ است که فضای خانه را شاداب‌تر نشان می‌دهد.

گیاه مار سفید حدود 3 فوت (91 سانتی متر) رشد می‌کند و دارای برگ‌های باریک با نوارهای عمودی سفید است.

کلام پایانی

امیدواریم این نوشتار به شما در نحوه پرورش و نگهداری گل سانسوریا کمک کند. نگهداری این گیاه واقعاً ساده است و می‌توانید با خرید یکی از این گیاهان به فضای خانه‌تان شادابی بیشتری ببخشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.9 / 5. تعداد آرا: 56

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان